K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 10:39   #191
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jarm jeg er slet ikke blevet forlænget endnu, men regner/håber da jeg bliver det efter § 27.1 stk 4.

Skulle have haft møde med min sb den 2/9, men dette blev aflyst da min private aktør, har problemer med at finde en virksomhed som vil have mig i 3 mrd.

Nu skal min sag med på teammøde den 6 sept. for at finde en løsning hvad de så stiller op med mig, der drøfter de sikkert osse muligheden for REVA, men hvis det koster penge hmm

Har så nyt møde med min sb den. 13/9 hvorjeg forventer at få besked vedr. forlængelse fordi hun vil intet sige endnu, hun har jo tidligere sagt jeg bare kunne søge kontanthjælp.

Men hvor er det dog forfærdelig at andre mennesker på den måde skal/kan bestemme om man skal eksistere eller ej, for uden forsørgelses grundlag lever jeg ikke længe.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 13:47   #192
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jasch, du får lige et kæmpe kram.... Jeg ved jo desværre lige præcis hvordan du har det
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 16:36   #193
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
jasch

Du må jo regne med at en privat aktør er bestildt arbejde fra din Kommune og de er kun ude på at vi når 37 timer men vi kan jo kun det vi kan i arbejdsprøvning - virksomheldspraktik
jeg var ned på ca 2 timer om dagen og min private aktør blev vred at jeg skulle bare op på mindst 20 timer om ugen jeg klarede ca.9 dage gik til egen læge og blev sygemeldt
???????????????? de private aktør lever af os der er sygemeldt og ikke han klare presset de har igen forståelse for vores smerter og hvordan vi har det når vi kommer hjem de overser vores dagbog og prasser os til at de skal jo leve af os !!!!!!!!!!!!
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 16:45   #194
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
-i mit forløb er der aftalt 10 timer til start, skulle have startet med 15 timer, men blev da lige voldsom dårlig over så mange timer fra start.

Det kan jo være den private aktør bliver sat på et sidespor, hvis kommunen alligevel selv skal finde et sted jeg kan arbejdsprøves i.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 17:45   #195
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jarm jeg er slet ikke blevet forlænget endnu, men regner/håber da jeg bliver det efter § 27.1 stk 4.

Skulle have haft møde med min sb den 2/9, men dette blev aflyst da min private aktør, har problemer med at finde en virksomhed som vil have mig i 3 mrd.

Nu skal min sag med på teammøde den 6 sept. for at finde en løsning hvad de så stiller op med mig, der drøfter de sikkert osse muligheden for REVA, men hvis det koster penge hmm

Har så nyt møde med min sb den. 13/9 hvorjeg forventer at få besked vedr. forlængelse fordi hun vil intet sige endnu, hun har jo tidligere sagt jeg bare kunne søge kontanthjælp.

Men hvor er det dog forfærdelig at andre mennesker på den måde skal/kan bestemme om man skal eksistere eller ej, for uden forsørgelses grundlag lever jeg ikke længe.

Hej Jasch,

Hvis jeg var dig ville jeg bruge tiden på, at formulere en mail, der argumentere for hvorfor du skal afprøves på REVA og hvorfor du skal forlænges på sdp. iht. §27 nr. 1 stk. 4.

Du skal ikke bare være et nr. i rækken på deres team møde d. 6 sept., de skal lægge mærke til, at der i din sag står ,at du ALDRIG vil komme tilbage i ordinær beskæftigelse, at dine lidelser er stationære og at du blot venter på at komme i arbejdsprøvning således at man kan få kortlagt din arbejdsevne. Netop derfor er REVA optimal.

Mødet er så på tirsdag d. 6/9 kan jeg forstå, så har du jo weekenden til at få sat en mail sammen, hvor du lige i pæne formuleringer minder din sagsbehandler om at du bør forlænges iht. §27 nr. 1 stk. 4. Send den gerne over K10 ;-). Dermed undgår du at de blot siger "Ud, dur ikke, kontanthjælp"....

Jeg tror nu ikke at det står så grelt til med din sag, men hvorfor ikke hjælpe din sagsbehandler lidt på vej ? Hun har jo også sit at se til .
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 18:05   #196
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jasch, tag imod EE's kærlige spark med kyshånd :-)

Håber EE "kommer efter mig" næste gang, jeg dukker op i egen tråd...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 18:20   #197
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja nogle gange så får jeg sgu (tilladt bande ord), nogle "mærkelige" spontane indfald. Det er nok intuition af en slags, men det går bedre skriftligt end mundligt, for der går det alt for hurtigt.

Jasch, jeg tænker lige over hvad du kunne skrive og det er altså ikke fordi jeg ikke tror at du selv kan, men på Frk. Nordens tråd fik jeg jo smækket noget ok godt sammen. Dog vil jeg meget gerne have at du starter noget. Jeg kan ikke lige finde hvor det i din sag er skrevet at du ALDRIG kommer i ordinær beskæftigelse, men det mener jeg jo at det er ??

I mellemtiden kan I så tænke over hvordan jeg skal føre dagbog !!! Jeg er ikke engang startet på min arbejdsprøvning på et reva center endnu. Mine børn er på lejrskole, jeg passer deres hund, der dog er lidt belastning på min angst men ikke helt. Dog er jeg 4 dage bagud på en dagbog, hvad gør man så ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 01-09-2011 kl. 18:35.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 18:51   #198
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Ja, det er BARE med at udnytte den gode EE

Vi skal sq have styr på dig unge dame, gør som mig... Læg et forslag ind. Det er helt sikkert at EE og de andre seje damer/herrer nok skal byde ind og hjælpe når/hvis overskuddet er der
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 21:36   #199
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Kære Jasch.

Jeg har nu fået læst det meste af din tråd...

Dit navn dukkede op i flere af "de andre" tråde jeg følger, og da din er ved at være ganske lang; måtte jeg lige ind og læse hvad den omhandler.

Jeg skal da love for der på de to måneder din tråd har eksisteret; er der blevet berørt mange svære "emner."

Først vil jeg sige til dig at jeg føler med dig, at have både fysiske og psykiske smerter samtidig med en kamp i/med systemet er meget trætende og opslidende.

Jeg vil også sige til dig at jeg synes du laver et fantastisk stykke arbejde, med hensyn til at kæmpe din egen kamp og sætte dig ind i regler,§§ og lig.n.

Nu hører de rosende ord så op, og jeg bliver nød til at give dig et stort (men kærlig ment) spark i din r..!

I din tråd har du fået fantastiske og meget brugbare råd, af nogle af de sejeste piger på K10.... som selv i øjeblikket kæmper urimelige kampe eller lige har "overstået" nogle seje og mangeårige kampe, som har forhindret dem i af "leve".

Vælg dine kampe med omhu.....................!!

Jeg er bange for at du slider dig selv op i din kamp, med at indhente div. oplysninger, sætte dig ind i selv de "mindste" ting.
Din tråd omhandler jo alt fra Rp, dagbog, smertestillende over måske fremtidige økonomiske problemer, anden aktørs behandling af fortrolige oplysninger osv.

Lyt dog til det råd du flere gange har fået, og det helt tilbage til starten af din tråd... FÅ HJÆLP at den bisider som b.la har hjulpet Vibber i hendes sag. Du er endda så heldig hun er i dit område af landet og at hun åbenlyst er meget dygtig, omhyggelig, kan samle trådene og de løse ender, samt ikke mindst er hun respekteret for sit arbejde.

Hvad venter du på ??????


For mig lyder det som om din vigtigste kamp er at passe på dig selv, at du ikke får revet det låg op; som beskytter dig. Passer på ikke at forvære de smerter du har, både fysisk og psykisk.

Mit indspark er ærligt og kærligt ment!
Har selv kæmpet med både fysiske og psykiske problemer livet igennem,
Min kamp i systemet har ind til videre varet i 15 år... tro mig når jeg siger; PAS PÅ DIG SELV!

og tanker
Bella67

Sidst redigeret af Bella67; 01-09-2011 kl. 21:38. Årsag: slåfejl
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 07:21   #200
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I mellemtiden kan I så tænke over hvordan jeg skal føre dagbog !!! Jeg er ikke engang startet på min arbejdsprøvning på et reva center endnu. Mine børn er på lejrskole, jeg passer deres hund, der dog er lidt belastning på min angst men ikke helt. Dog er jeg 4 dage bagud på en dagbog, hvad gør man så ?
På et tidspunkt i min afprøvning havde jeg en weekend ell.l. hvor jeg bare havde været død træt af at skrive dagbog, men efterfølgende skrev jeg en kort sammenfatning for de dage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension