K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2011, 16:08   #181
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
Det lyder da underligt at ingen vil have dig i arbejdsprøvning i 3.mdr
Jeg skal selv starte i arbejdsprøvning i morgen i 8 uger og ventet i ca 2.mdr inden de fandt et sted men der har jo også været sommerferie ind imellem.Fik at vide at normal finder de et sted indenfor 2-3 uger.
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 16:18   #182
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...men et REVA-center er jo netop med en bred afklaring af din arbejdsevne, Jasch, og ikke kun fysisk krævende funktioner. Og er der nogle for dig "fysisk krævende" funktioner i afprøvningen, så bliver det jo netop beskevet og vurderet.

DET ville jeg da ikke bare foreslå SB, men insistere på...
Jeg er enig med Carmen, et REVA center for afprøvning er også oplagt for dig og din sag. Det koster penge for kommunen at afprøve på et sådan center meen, der er jo ikke andet for at insister herpå overfor kommunen.

Centeret indeholder jo afprøvning i mange forskellige funktioner udover kontor. Du kan evt. læse herom på deres hjemmeside.

Lad endelig være med selv at finde et sted for afprøvning, det gjorde jeg desværre selv da kommunen i min sag heller ikke havde noget held hermed. Pres på for REVA afprøvning, det kommer du længst med i forhold til afklaring af din arbejdsevne, det er jeg sikker på.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 19:01   #183
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tror desværre ikke jeg har så meget at skulle have sagt.

Men omvendt, når man hører Frk.Norden's jobkonsulent at han snakker om ekstern arbejdsprøvning udover REVA, så virker det jo som om, at REVA ikke er nok at vurdere ud fra.

Så har man jo sine tvivl, det er min sb der har bedt "den private aktør" finde et lille kontor sted til mig, jeg har heller ikke andre ønsker selv.

Må jo bare vente og vente og vente nok engang, på at høre om man kan blive forlænget og hvad de beslutter på deres teammøde vedr. min arbejdsprøvning.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 19:41   #184
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
jasch, hvis du kan og vil vente på at de finder et afprøvnings sted til dig så er det jo det, du nævnte bare problemer hermed og så er det jo bare at vi foreslår REVA som en rigtig god mulighed og dette blot af erfaring
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 21:04   #185
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Tror der er noget hun fuldstændig har misforstået, idag skrev hun på mail, virksomhedspraktik, jarm for hulan der er jo forskel ikk ?????
En virksomhedspraktik kan godt fungere som en arb.prøvning.
Det afhænger af hvad der står i papirerne vedr. formål, der bør stå noget om, at det er med henblik på en vurdering af din arbejdsevne, eller noget i den stil.

Min sidste arbejdsprøvning var faktisk en virksomhedspraktik, men "min" konsulent fra anden aktør som mellemmand.

jasch, du kan evt. gøre det, at du tager din lokale telefonbog og ser på hvad der er af virksomheder indenfor en vis radius, eller du kan gå/cykle en tur i dit lokalområde og se hvad der findes af virksomheder.

Derefter kan du kontakte nogle virksomheder og spørge om de vil tage dig i praktik, dette må kunne gøres ved personligt fremmøde eller via brev eller mail, alt efter hvad du har det bedst med.


Under mit første forløb med anden aktør (hvor han skulle hjælpe med at finde mig et fleksjob) fik jeg til opgave at finde 3 lokale virksomheder hvor jeg kunne tænke mig at søge job, dertil brugte jeg lokal-telefonbogen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 23:52   #186
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dette her drejer sig formodentlig om en pensionssag, ergo er bedste bud et Reva-center.

En praktikplads har et helt andet formål, nemlig, tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Hvis der er tvivl om arbejdsevne, eller man gerne vil have afklaret timer i en virksomhed, kan dette foranstaltes af Reva også.

Men når der er tale om pension, og dermed 1-2timer afprøvning pr dag max, dur dette formodentlig ikke via praktikforløb.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:06   #187
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Men når der er tale om pension, og dermed 1-2timer afprøvning pr dag max, dur dette formodentlig ikke via praktikforløb.

VH Popiae
Jeg ved godt, at min sag, på dette punkt, nok er lidt usædvanlig, men jeg blev faktisk tilkendt fp efter en 3 måneders virksomhedspraktik.

Det vigtigste, som vi også har været inde på før, er formålet med praktikken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 07:48   #188
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Jasch, min hedder også virksomhedspraktik og så vidt jeg husker er du også forlænget efter §27 stk 1 nr.4 ?
Jeg snakker med fagforeningen om det idag, giver lige et praj.

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 08:34   #189
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
Jeg er også forlænget efter §27 stk 1 nr 4 og på mine papirer står der at min "praktik" er et afklaringsforløb.
Så om du er forlænget efter stk 1 nr 2 eller nr 4 tror jeg ikke du skal ligge for meget i.
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 09:04   #190
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ja, netop stk 4, er meget afgørende fordi det er vurderet at der er varigt nedsat arbejdsevne, og at der derfor skal tilkendes fleks eller pension.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension