K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 09:05   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener at det er for usikkert, hvis du ovenikøbet HAR lidt arbejdsevne.

Så er du bedre stillet i, enten at blive hjulpet, eller måske stå med ydereligere dok. på at der ikke er noget at komme efter vedr. arbejdsevne.

Din økonomi bliver jo ikke bedre, før en pension.

Helenekr. Fårstår udemærkedet det du siger vedr nederlag, men det får hun så forhåbentlig hjælp til, eller/og pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 10:46   #12
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej igen

er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.. hun har ikke ringet endnu men udfra hvad i skriver om fleks er jeg da os bange for det for hårdt med mine smerter,

ku jeg måske hvis hun ringer og siger go for det hvis jeg stop. en fp ansøgning evt bare spørge min sagsbehandler om vi ku sætte ansøgningen på "standby" mens jeg får behandling og så bare bagefter (med mindre der sker et mirakel for mig) ringe og sige vi må genoptage sagen igen da jeg ikke har fået det betydligt bedre????....

ka det skade mig og sagen eller måske bare gøre det bedre ka jo være pensionrådet alligevel ser jeg først skal ha mere psykolog hjælp.? måske hvis stolpegården laver en udtalelse om at jeg ka mere end jeg kan men det kan de jo se ved en arb prøvning jeg ikk kan... selvom står i mine læge papire jeg ikk ka klare arb prøvning....suk er i tvivl
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 11:45   #13
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
så har hun ringet! får en plads! nu skal jeg så når jeg har modtaget en bekræftelse fra stolpegården kontakte min sagsbehandler vedr. og få sat ftp ansøgningen på standby under min behandling håber ikke han laver problemer ved det de må da os være interesseret i man får behandling??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 12:07   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
så har hun ringet! får en plads! nu skal jeg så når jeg har modtaget en bekræftelse fra stolpegården kontakte min sagsbehandler vedr. og få sat ftp ansøgningen på standby under min behandling håber ikke han laver problemer ved det de må da os være interesseret i man får behandling??
har du selv søgt pension?
for så er det en super idé de stopper den, så de har noget mere dokumentation.
det er jo ikke for sjov man søger pension, men der skal helst være fuld dokumentation fra læger og din arbejdsevne skal være beskrevet.
når du har været igennem dette, kan det jo være kommunen selv søger pension til dig.
Men de er godt nok blevet strenge efterhånden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 12:13   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nensypigen,

Nå nu kan jeg se at du har gang i din sag omkring Stolpegården. Det er en god idé at du sætter din ftp. ansøgning på hold vil jeg også sige. Det kan måske give dig meget at komme i terapi, så kan du altid se bagefter hvad du er klar til mht. arbejdsprøvning.

Håber at du kan komme til derude snarest, vi glæder os til at høre mere.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 12:18   #16
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hejsa

nej er kommunen der søger den, på paragraf 18. men burde vel ikke være problemer i og få den udsat på eget ønske pga behandling vel?har ikke fået skrevet ressourceprofil endnu...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 12:32   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hejsa

nej er kommunen der søger den, på paragraf 18. men burde vel ikke være problemer i og få den udsat på eget ønske pga behandling vel?har ikke fået skrevet ressourceprofil endnu...
Nej det plejer og være den omvendte verden.
Men nej kan ikke se skulle være noget problem.
Men som andre har skrevet skal du nok tænke en del over flexjob.
især nu når kommunen ellers selv vil indstille dig til pension.
Men kender ikke din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 12:51   #18
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
selvom jeg får det bedre psykisk vil mine smerter stadig være der og vil ikke kunne klare 20 timer... i flex. men vil måske kunne få det bedre som menneske, med mig selv og min situation...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 13:12   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nensypigen,

Som du ved døjer jeg også med psykisk betingede smerter, jeg gik selv efter fleksjob da jeg i august 2008 startede arbejdsprøvning. Det var dog alt for hårdt for mig selvom jeg stod igennem 6 mdr. Det har kostet mig meget psykisk at have gået igennem den arbejdsprøvning og det er selvom jeg elsker at arbejde og være til. Det var mig selv der satte grænserne og det var jeg bare ikke god nok til.

Jeg vil råde dig til at være meget opmærksom på dine signaler hvis du engang går i arbejdsprøvning mhb. på fleksjob. Jeg ville gerne have været foruden den arbejdsprøvning som det er nu og så bare få ftp. med evt. skånejob, hvilket jeg måske ville have kunne klare forinden.

Min arbejdsprøvning lød på 6 - 8 timer pr. uge. som nogenlunde reelt, men det kostede meget på hjemmefronten. Dog er jeg heller ikke 25 år som du, men jeg har brændt mit krudt af efter 17 år på arbejdsmarkedet.

Håber det bedste for dig, tag en dag ad gangen, skønt at du kommer på Stolpegården, koncentrer dig herom og glem i midlertidig alt om det skal være ftp. eller fleks. for dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 13:23   #20
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej enteller

mange tak for dit svar. ja ville allerhelst bare i den behandling og ikke gå og være hundeangst for om det kan skade en sag osv... håber jo på det kan gøre jeg får det bedre at komme på stolpegården. men samtidig er jeg også realist har aldrig som sådan været på arb. markedet er som om det mindste stresser og presser mig(eks. at sku dele toilet m kollegaer, at spise med dem og være i rum med dem når jeg har så ondt v jeg bare være i fred) så 20 timer er for meget men hvis kommunen begynder på noget kan jeg jo enten bare vise dem i en arb prøvning at jeg bryder sammen eller få en sygemelding fra lægen ikk?

ingen tvivl om at psyken gør mine smerter værre, men er jo også en fysisk smerte jeg har medicinsk dokumenteret sygdom...

det værste er at jeg er en høj blond ung pige som ingen kan se på er syg!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension