K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2013, 17:24   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Mere energi`?

Jeg leder efter metoder til at få mere energi... Motion? Qi Gong? eller noget andet.. Hvad gør I - og hvad har du gode erfaringer med? Jeg er træt af at være træt. Spiser sundt, men nu må jeg gøre noget...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 17:30   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg leder efter metoder til at få mere energi... Motion? Qi Gong? eller noget andet.. Hvad gør I - og hvad har du gode erfaringer med? Jeg er træt af at være træt. Spiser sundt, men nu må jeg gøre noget...
Tja..

Var ALTID træt.. Kunne sove altid.. Gad ikke motion..

Løsning: Begyndte at tage en multivitamin hver morgen.

Resultat: Forbløffende virkning efter een måned.. ( ej pjat )
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 17:55   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja jo mere aktiv du er jo mere energi vil du have....

Medmindre du har en sygdom der gør at det ikke er sådan..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 19:14   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Regelmæssig søvn er alfa og omega.

Mange mennesker sover timer nok, så det ser fornuftigt ud med at de ikke sover for lidt, men mange kommer bare aldrig rigtig ned i søvnen... tror pokker de bliver trætte resten af dagen.

Men der kan jo være flere årsager.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 21:28   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Fast rutine i hverdagen.
Faste træningsdage / svømmedage / aktiviteter
Faste sovetider
Faste spisetider - Undgå at spise aftensmad efter kl 20
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 23:02   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For nogle år siden syntes jeg også, at jeg gik og var træt, uoplagt, nærmest udmattet, manglede overblik o.l.
I perioder følte jeg mig enormt stresset.

Jeg blev enig med mig selv om, at det var min årelange kamp med kommunen, der var årsagen.

Pr. 1/1-2010 blev jeg tilkendt fp, og troede, at jeg nu ville få mere overskud, men da vi var nået hen i november gik jeg og funderede lidt over det år, som snart var gået.
Det var et år hvor jeg havde haft det mere eller mindre ad h...... til det meste af tiden.

Jeg blev enig med mig selv om, at det måtte være et eller andet i kosten (eller uvanerne) jeg ikke kunne tåle. Så jeg holdt bl.a. en lang pause fra chokolade og lakrids , men lige meget hvilke ting jeg undgik, så skete der ingen ændring.

Ind i mellem troede jeg, at jeg havde fundet de vises sten, men ak nej.

I starten af 2012 havde jeg noget bøvl med den ene skulder, fik nogle behandlinger hos en fysioterapeut, men uden videre effekt.
Min mor tilbød så, at betale nogle behandlinger hos en zoneterapeut.

Zoneterapien havde tilsyneladende ikke den store effekt på min skulder, men 2-3 mdr. efter, at jeg var stoppet med behandlingerne følte jeg, at jeg oplevede et mirakel.
Trætheden og hovedpinen forsvandt, jeg fik energi og overblik igen.
Jeg fik ryddet op i mine gemmer (hvilket var seriøst tiltrængt).
Og da jeg kort efter blev tilbudt den lejlighed jeg længe havde ventet på, var jeg ikke i tvivl om, at jeg kunne overkomme det.

Flytningen gik som en leg, jeg overkom det utroligste.

Men fra omkring efteråret 2012 og henimod foråret 2013 gik det ned af bakke igen. Og jeg begyndte så småt at få en mistanke om, hvad den grundliggende årsag var.

Efter et par fødselsdage i maj og juni gik det helt galt, og dermed var min mistanke bekræftet.

Jeg har i mange år haft et sløvt tarmsystem, men jeg kom da af med noget hver dag, og regnede derfor ikke med, at det var noget større problem.
Men det var det.

Det hjalp lidt, at jeg stoppede med, at spise hvedebrød, og begyndte at spise mange flere grove grøntsager, men da jeg efter flere overvejelser begyndte, at tage afføringsmiddel, da kom det store gennembrud.


Forstoppelsen har været skyld i, at jeg lå og spændte helt sindssygt i mine muskler om natten, og skar tænder, så flere af mine tænder har taget skade.
Det var skyld i, at jeg gik rundt og følte mig udmattet, og havde mere eller mindre hovedpine hele tiden.

Så tænk lidt over hvordan din fordøjelse virker, måske er det der problemet ligger.
Og i så fald hjælper hverken vitaminer, motion, søvn .

Hvis du har hovedpine, så tænkt over hvor den sidder.
Hvis den sidder i baghovedet, så er der en stor chance for, at den har en sammenhæng med din fordøjelse.

Jeg håber du finder noget, der virker for dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 00:13   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak - kom gerne med flere erfaringer

Tak jo, jeg burde også blive bedre til at gå tidligt i seng. Ingen tvivl om at mere motion ville være godt... men jeg har nogle fysiske begrænsninger, så jeg har svært ved at finde nogen at gøre det sammen med, og jeg synes det er svært at få det gjort alene. Så hvis I har ideer til motion der ikke kræver en god fysik- løb og boldspil kan jeg desværre ikke...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 08:06   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Tak jo, jeg burde også blive bedre til at gå tidligt i seng. Ingen tvivl om at mere motion ville være godt... men jeg har nogle fysiske begrænsninger, så jeg har svært ved at finde nogen at gøre det sammen med, og jeg synes det er svært at få det gjort alene. Så hvis I har ideer til motion der ikke kræver en god fysik- løb og boldspil kan jeg desværre ikke...
En gåtur kan være en god begyndelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 10:38   #9
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
Hej Ida, det er jo lidt svært når jeg ikke ved hvad du kan kan lide, men for mit vedkommende har jeg meget stor gavn at at tegne zentangle. -Prøv evt. at Google, i billeder, zentangle. For mig var det som at komme hjem. Helt i starten, da jeg var indlagt på afd. p. -brugte jeg, mandala malebøger. -Kan købes i boghandlen. Mens jeg tegnede/farvelagde, hørte jeg lydbøger som kan lånes gratis på netlydbog.dk.
Det gav mig en masse god ro, og derved fik jeg også energi. -Senere har jeg tegnet på sten, -også zentangle, lakkeret dem og lagt dem til pynt på bordet.
Knus og masser af god energi til dig
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 14:55   #10
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Jeg havde det på samme måde mest om vinteren så jeg forsøgte med gerimax en om dagen og efter et paruger var jeg frisk igen
det er nu ikke sikkert det lige skal være gerimax men sikkert blot en multivitamin pille prøv det vitaminmangel gør en træt og sløv
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension