K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 10:23   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Flere borgere bliver smidt ud af boligen

"Antallet af danskere, der må gå fra hus og hjem, har aldrig været højere.

Tal fra Domstolsstyrelsen viser, at antallet af danskere, der bliver sat på gaden, har været støt stigende over en årrække.

Sidste år blev beboere smidt ud af deres boliger i 3.912 tilfælde mod 1.823 udsættelser i 2002."

http://politiken.dk/indland/1041292/...d-af-boligen-/

Føj, Danmark, skam jer!

Hvordan kan nogen påstå at vi stadig har et velfærdssamfund når vi ikke engang kan ta ordentlig vare på vores svageste.

Suk, mit hjerte bløder!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 10:28   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror desværre også man må give bankerne en del af skylden her. De har givet lån til hvem som helst i "de gode tider"
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 10:32   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, adbib, det er nok meget rigtigt -men de alene kan ikke have hele skylden vel.

Igen, det er politisk bestemt og jeg frygter at det vi ser i disse år kun er toppen af isbjerget og hvis det lykkes, ja, så får vi amerikanske tilstande: enhver er sig selv nærmest!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 10:40   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Kan ikke klare selv små huslejer
Stigningen i antallet af beboere, der bliver sat på gaden, kommer bag på KAB’s administrerende direktør, Jesper Nygård, for ni ud af ti af selskabets lejeboliger koster mindre end 5.000 kroner om måneden i husleje.
Hvis man ryger på kontanthjælp undrer det mig nu ikke at folk ikke kan betale huslejer på op til 5000 kr ... husker da selv at jeg havde nok at gøre dengang med at få økonomien til at hænge sammen med en husleje på 2500kr.
Der er jo kommet afgifter på alt og udgift til strøm vand og varme er jo steget i raketfart de senere år... men overførlsbeløbene er bare ikke fulgt med alle de stigninger...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 11:02   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Der er ingen tvivl om at vi har fattigdom i danmark, men mener man skal passe på med at alene bruge udsmidning af lejer som mål for fattigdom.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 11:20   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg frygter at min datter og barnebarn bliver en del af de stigende tal.

Ikke på grund af fattigdom ,men der har været mange sover og bekymninger at hun mente en hund kunne få hende til at hænge sammen som hun selv siger.men der er snart afttemning for 3. gang bliver det nok et nej til husdyr hold,og så for hun opsigelsen .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 11:28   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Jeg tror desværre også man må give bankerne en del af skylden her. De har givet lån til hvem som helst i "de gode tider"
Og selv om bankerne evt. har sagt nej, så er der mange der har optaget andre, meget dyrere, lån, for at være "med på bølgen".

Jeg tror faktisk, at et stort overforbrug har en stor del af skylden.

Jeg er målløs hver gang jeg ser et af de der TV-programmer, hvor de hjælper nogle mennesker med at rydde op i deres økonomi.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 11:31   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

at hun mente en hund kunne få hende til at hænge sammen som hun selv siger.men der er snart afttemning for 3. gang bliver det nok et nej til husdyr hold,og så for hun opsigelsen .
Efter min mening er det altså ikke særligt smart (mildest talt) at anskaffe en hund, hvis man bor et sted hvor det ikke er tilladt at holde hund.

Hvis hunden er anskaffet på et tidspunkt hvor det var tilladt at holde hund i bebyggelsen, så er denne hund stadig "lovlig" selvom der på et senere tidspunkt indføres hundeforbud i bebyggelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 11:40   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og selv om bankerne evt. har sagt nej, så er der mange der har optaget andre, meget dyrere, lån, for at være "med på bølgen".

Jeg tror faktisk, at et stort overforbrug har en stor del af skylden.

Jeg er målløs hver gang jeg ser et af de der TV-programmer, hvor de hjælper nogle mennesker med at rydde op i deres økonomi.
Jeg håber da at tv programmerne der vises høre til de mere ekstreme tilfælde,men jeg syntes også der er en tildens til at når man flytter hjemme fra skel man have det hele på engang og det skal være nyt det hele .

Men ellers tror jeg der er en stor del sygdom og misbrug er skyld i de mange udsmidninger.det er sørveligt før i tiden sørgede men for de mennesker fik deres husleje betalt,og så måte man leve for rasten som men best kunde.men der er ikke det sikkerheds net der skal være til de mennesker der har det så svært..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 11:44   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg håber da at tv programmerne der vises høre til de mere ekstreme tilfælde,
Det tror jeg desværre ikke på længere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
Når man så bliver smidt af sdp....hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-04-2011 17:17
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension