K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2012, 17:18   #11
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hææææ Zentamor sidder og griner grumt. Go humor.

Men faktum er at vaskemaskinen køre oftere end inden jeg kom til at døje med det "p*s" hø hø.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 01:07   #12
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Jeg ville da syntes det var meget rimeligt at få lidt hjælp når man har en sygdom...hvis man vel og mærke ikke selv kan overskue de ekstra udgifter.

Men selvfølgelig...en ting er hvad man syntes er rimeligt...noget andet er hvad kommunen syntes...de sidder hårdt på kassen...

Men jeg tænkte så...jeg har ledde-gigt og bor i en gammel lejlighed, dejlig hyggelig lejlighed, ganske vist, men stadig ikke særlig godt isoleret og her er fodkoldt. Kunne jeg evt. søge om varmehjælp??

Lige nu render jeg rundt i tykke sutsko og ekstra trøje da jeg stadig er sygemeldt, i afklaring, og som sådan en fattigrøv...jeg tør søreme ikke bare sådan lige skrue op for varmen da jeg ved jeg ikke kan betale regningen.

Jaja, Joachim B. Olsen...der er sgu nogen i DK der ikke har råd til varme...
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 01:10   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Jeg ville da syntes det var meget rimeligt at få lidt hjælp når man har en sygdom...hvis man vel og mærke ikke selv kan overskue de ekstra udgifter.

Men selvfølgelig...en ting er hvad man syntes er rimeligt...noget andet er hvad kommunen syntes...de sidder hårdt på kassen...

Men jeg tænkte så...jeg har ledde-gigt og bor i en gammel lejlighed, dejlig hyggelig lejlighed, ganske vist, men stadig ikke særlig godt isoleret og her er fodkoldt. Kunne jeg evt. søge om varmehjælp??

Lige nu render jeg rundt i tykke sutsko og ekstra trøje da jeg stadig er sygemeldt, i afklaring, og som sådan en fattigrøv...jeg tør søreme ikke bare sådan lige skrue op for varmen da jeg ved jeg ikke kan betale regningen.

Jaja, Joachim B. Olsen...der er sgu nogen i DK der ikke har råd til varme...
Ja, det kan du godt, det er jo velkendt at f.eks. gigt giver øget følsomhed overfor kulde/varme... Men men man skal samlet set i det man søger om, op over 6000 kr. før man kan få støtte
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 08:18   #14
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Jeg ville da syntes det var meget rimeligt at få lidt hjælp når man har en sygdom...hvis man vel og mærke ikke selv kan overskue de ekstra udgifter.

Men selvfølgelig...en ting er hvad man syntes er rimeligt...noget andet er hvad kommunen syntes...de sidder hårdt på kassen...

Men jeg tænkte så...jeg har ledde-gigt og bor i en gammel lejlighed, dejlig hyggelig lejlighed, ganske vist, men stadig ikke særlig godt isoleret og her er fodkoldt. Kunne jeg evt. søge om varmehjælp??

Lige nu render jeg rundt i tykke sutsko og ekstra trøje da jeg stadig er sygemeldt, i afklaring, og som sådan en fattigrøv...jeg tør søreme ikke bare sådan lige skrue op for varmen da jeg ved jeg ikke kan betale regningen.

Jaja, Joachim B. Olsen...der er sgu nogen i DK der ikke har råd til varme...
Vi har som skrevet en varmeregning der lyder på 17,000. Sidste år næsten 19. Den ligger "normalt" på omkring 10,000. Så det er en stor ekstra udgift fordi jeg har ondt i leddene...

Om det så bliver godkendt el ej, det må tiden vise... Rundt regnet har vi ekstra udgifter på 50,000 om året fordi jeg er syg. Dette er bla med invalidebil osv... Noget som sagsbehandleren sagde jeg også skulle skrive på.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 08:37   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Espelund Se meddelelser
Vi har som skrevet en varmeregning der lyder på 17,000. Sidste år næsten 19. Den ligger "normalt" på omkring 10,000. Så det er en stor ekstra udgift fordi jeg har ondt i leddene...

Om det så bliver godkendt el ej, det må tiden vise... Rundt regnet har vi ekstra udgifter på 50,000 om året fordi jeg er syg. Dette er bla med invalidebil osv... Noget som sagsbehandleren sagde jeg også skulle skrive på.
Det lyder som om du har en sags behandler som er obs på tingene... Ski´godt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 09:29   #16
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Mange tak for svar...det er jo ikke sådan at de ligefrem reklamerer med de tilskud man rent faktisk er berettiget til...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 09:44   #17
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Det tør/turde jeg ikke...tænk hvis den ikke blev godkendt?? Jeg havde i baghovedet at jeg bare ville søge om at få det dækket som en enkeltydelse men modet svigtede...;-)

Mange andre vil sige at her er ok varmt, med mindre man ligefrem er vant til brændeovn, men for mig er her for koldt. Varmetæppet er min ven...men så får jeg måske bare en ekstra el-regning...hahaha
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 09:50   #18
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hmmm nu er jeg da godt kommet til at tænke lidt
har engang søgt om medicin under para.100..til min gigt..også de smerte medicin jeg tager ved siden af....kan jeg også lægge varmen indunder her??
er det ,det i mener..fik dengang afslag..men har tænkt at søge igen
da jeg nu er blevet smidt af sygedagpenge..og nu er på enlig kontant hjælp..
og hvad kan søge hjælp til ???
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 15:46   #19
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Jeg synes det er rigtig dejligt med en masse svar! især hvis svarene kan hjælpe andre

Men jeg prøver lige med mit oprindelige spørgsmål en gang mere, da jeg ikke rigtig synes jeg har fået et svar.

Citat:
Merudgifter § 100
Hej! Jeg har et spørgsmål til alle i kloge mennesker

Sidder og udfylder et ansøgningsskema til Merudgifter § 100. Nogle af mine udgifter ved jeg de skal medregne!

MEN har ikke kunnet finde noget om ekstra udgifter når man lider af urininkontinens (Skvatpissen).

Er der nogen som ved om de udgifter der er forbundet med dette (hygiejneindlæg, ekstre vask, trusser ect) er nogle af de ting de godtager som merudgifter?

Evt et link til et sted hvor jeg kan læse om det? Ikke sygdommen men om de skal medregne det.
Håber der nogen som har et link

MEN er glad for jeg har rejst spørgsmålet, så så mange som muligt får øjnene op for denne (af kommunerne) ofte glemte paragraf!

__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 15:54   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Når man søger § 100 behandler de ansøgningerne individuelt, så man kan ikke altid sammenligne sin egen sag med andres. Det er funktionsnedsættelsen, de skal se på, og den skal være i svær grad. Merudgifterne skal være for mindst 6.000 kr. årligt. - og ens egen økonomi/indtægt ser de slet ikke på.

Når der er tale om f.eks. gigt, så har folk med leddegigt jo langt værre end folk med alm. gigt.

Vær også opmærksom på, at nogle ting skal søges efter andre paragraffer, hvis det er muligt, og hvis det ikke kunne, så er det først her, man kan søge tilskud efter § 100 Merudgifter. Nogle gange skal man søge efter hjælpemiddel paragraffen eller hos en ergoterapeut istedet for.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter Zastrow Politik og Samfund 2 28-01-2012 16:26
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension