K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2010, 21:06   #11
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Måske man istedetfor skulle koncentrer sig om i kommunen hvad der lægger til grund for en evt overvægt, eller andre sygdomme.
Man tænker tit kun på selve sygdommen og symptomer, fremfor hvad kan være årsagen til vedkommende har det sådan og sådan.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 22:06   #12
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Lone, det tror jeg ville være en gal vej at gå. Mit ønske er, at kommunerne lader lægerne om at stille diagnoser og lave behandlingsplaner og de så sørger for, at få løst de medfølgende sociale problemer så enkelt som det overhovedet kan lade sig gøre - og uden den syge lider overlast.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 08:45   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men så kunne lægerne og det behandlende netvæk måske forklare kommunen, at overvægt ikke nødvendigvis kun handler om et øget madforbrug, men at problemerne grundlæggende handler om følelser, ofte fortrængte, og at det sjældent hjælper at blive slank. Et strålende eks på dette, er Merethe fra 'Livet er fedt' der på trods af operationen, egen virksomhed og en ny slank krop, alligevel sank ned i dyb depression og endte på førtidspension.

Det er direkte højrøvet af kommunen at koge overvægt ned til værende dovenskab fra klientens side, der 'bare' er for sløv til en slankekur, og som 'sikkert' er et ernergisk menneske og fuldt arbejdsdygtig hvis bare overvægten kommer til livs.

Iøvrigt skal sådan en alvorlig operation virkelig være et ønske for personen, da vi taler om mad i decilitermål, komplikationer, depression og andre alvorlige ting, som jeg ikke mener er noget kommunen kan diktere......
Og hvis det hele så ramler og forværre det hele, udbetaler kommunen så erstatning for svie og smerte for resten af et liv endnu mere sølle end før?
Jeg kan ikke forestille mig det!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 09:06   #14
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 16
Tina Aalborg er ny på vejen
Helenekr lige mine ord!
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:18   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg syntes snart kommunernes bevæggrunde, for indgriben i stærkt personlige, og helbredsmæssige forhold, er hoppet LAAAANGT over hvad der rører sig om den personlige frihed,

nu er jeg ikke i samme båd (hvad angår fedme) og det kan jeg så se jeg skal være jublende lykkelig over, da jeg i 5 års alderen blev reddet på målstregen, vedr: tarmslyng.......

jeg ville ALDRIG kunne få en fedmeoperation,

og jeg mener at i sådanne sager må behandlersystemet, træde varsomt, der kan være mange komplikationsårsager og skulle tage hensyn til....

det burde ikke kunne kræves.!!!!!!! og jeg tror heller ikke loven giver frihed dertil (altså de respektive rådgivere) ... lægelig etik må sku overholdes

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 08:20   #16
sydfyn5700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
sydfyn5700 er ny på vejen
Nu har jeg krævet en agtindsigt i min pensionssag, og ved nærmere efterlæsning af papir, har jeg fundet ud af at der i generel helbredsattest står følgende omkring min overvægt, som ikke står under behandlingsmuligheder, men under prognose at "hvad angår hans overvægt vil jeg orsøge at få ham henvist til en fedeme opperation, hvilket nok vil være meget indiceret dels på grund af den kraftige nedsatte lungefunktion men også fordi man ved ct skanning af thorax har set der er fedt i brystskillevæggen, som gør at det trykker på lungerne. endvidere beskrives i sygehistorien at patientens fysiske formåen stammer fra ovenstående lidelser. KOL gør, at han ikke har luft til at arbejde. Hans adipositas besværer ham også. Hans Psykiske problemer gør at han har svært ved at være sammen med andre mennesker. Og hvad angår min funktionsevne, henvises til hvad der er omtalt i sygehistorien, samt hans funktionsevne både fysisk og psykisk skønnes nedsat svarende til ubetydeligt. Tilstanden vurderes til stationær, dog med et lille forbehold for, at hvis vi kan få ham fedmeopereret, så kan det være at hans fysikiske formåen vil blive lidt bedre, men han skader på lungerne er jo dog kroniske. Og de psykiske seqv vil også være uændret efter evt. operation.
Af behandlingsmuligheder er der ingenforslag udover evt. arbejdsprøvning som man forventer vil falde dårligt ud.
Disse ovennævnte bakkes op af 2 psykologer som udtaler. Hans muligheder for en fremtid på arbejdsmarkedet vurderes derfor mere end tvivlsomme, selv i en meget hensynstagende sammenhæng.
Så ved nærlæsning flere gange af min sag, har jeg da fundet ud af at kommunen har truffet en afgørelse ud fra en konklusion som lægekonsulenten har skrevet, samt jobkonsulenten i svendborg jobcenter, da de 2 personer er eneste som mener at der er en funktions og erhvervsevne. og ingen af de andre læger har anbefalet en behandlingsmulighed ang. fedmeopperation, er blot lægekonsulenten som har skrevet i notat at dette er en behandlingsmulighed.
Så nu er der da noget at bygge en klage op på, og så tror jeg sku også lige fyens stiftiende, skal have en lille historie mere til samlingen over den dårlige behandling langtidssygemeldte og hvilken rolle lægekonsulenten spiller i deres afgørelser.
sydfyn5700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Rådgivning vedr. afslag på fri proces martinholm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-06-2013 13:18
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
spørgsmål vedr. aktindsigt hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 4 15-06-2011 21:42
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension