K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2014, 13:33   #31
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Der er ikke nogen formel på klager,
Som du skrev i dit første indlæg, måske slette lidt og så husk at skrive klage som titel.

Det beskriver meget godt hvor røstet og ydmyget du følte dig, måske netop fordi du skrev det uden tanke for formen ;-)

Fremhæv at det er selve mødet du klager over

Tak for dit input, Østerbro.

Jeg kan måske også skrive noget i den retning som i svaret jeg fik af phhmw :

"I dit tilfælde har du en oplevelse af at samtalen var afvisende og lidet professionel, fakta er at du blev dårlig, hvilket tyder på at medlemmerne af teamet i dit tilfælde var særdeles ubehøvlet.

Det er ikke meningen at borgerne skal forlade et møde med offentlig ansatte med den følelse. Det er uacceptabelt."
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 16:05   #32
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej nu har jeg ikke læst hele tråden, men den her nye afgørelse fra Ankestyrelsen siger, at man ikke kan klage over indstillingen, men man kan klage over afgørelsen, som der er blevet afgjort på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling. Så dvs. har du fået en afgørelse (som bør være på skrift, den skal man bede om, hvis de meddeler det bare mundtligt)..:

Læs afgørelsen her, hvis du kan bruge det til noget:
https://www.retsinformation.dk/Forms...b9645-83701809
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 21:02   #33
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Klage

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Har tænkt over din oplevelse hos rehabiliteringsteam, hvad med at klage, ikke over afgørelsen for det kan man ikke , men over måden mødet forløb på.
Center for driftsundersøgelse
Abel cathrines gade 13,
1654 københavn v
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej nu har jeg ikke læst hele tråden, men den her nye afgørelse fra Ankestyrelsen siger, at man ikke kan klage over indstillingen, men man kan klage over afgørelsen, som der er blevet afgjort på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling. Så dvs. har du fået en afgørelse (som bør være på skrift, den skal man bede om, hvis de meddeler det bare mundtligt)..:

Læs afgørelsen her, hvis du kan bruge det til noget:
https://www.retsinformation.dk/Forms...b9645-83701809
Tak. Er godt klar over dette takket være jer herinde på k10.

Men det var såmænd dette, Østerbro har anbefalet: "Har tænkt over din oplevelse hos rehabiliteringsteam, hvad med at klage, ikke over afgørelsen for det kan man ikke , men over måden mødet forløb på."
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 10:22   #34
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
https://subsite.kk.dk/~/media/EBF949...F015975D5.ashxhttps://subsite.kk.dk/~/media/EBF949...F015975D5.ashx

Københavns kommune har sammen med borgerrådgiveren lavet et koder for god sagsbehandling, så antallet af klagesager bliver mindre...... Bum bum så skal sb lige læse og lærer det først


SAGSBEHANDLING 1. Formålet med kodeks for god sagsbehandling Kodekset skal bidrage til god sagsbehandling, dvs. til •
At vores sagsbehandling og vores afgørelser bliver korrekte • At borgeren accepterer sagsbehandlingen og afgørelserne – og så når borgeren havde ønsket en anden afgørelse, således at borgeren ikke finder anledning til at klage. Med kodekset bidrager vi til, at gøre god sagsbehandling mulig ved at fastholde, at vi skal behandle vores sager ordentligt, og vi skal behandle dem sammen med borgerne.

2. Hvad forstår vi ved god sagsbehandling
God sagsbehandling i BIF er i særlig grad kendetegnet ved følgende 10 forhold:

1) Jeg er velforberedt, når jeg møder borgerne
2) Jeg lytter og spørger, indtil jeg har forstået, hvad borgeren mener, borgeren har fortalt mig
3) Jeg vejleder,så jeg er sikker på, at borgeren har forstået muligheder og konsekvenser
4) Jeg dokumenterer aftaler og vejledning, såvel den mundtlige som den skriftlige
5) Jeg belyser sagen i nødvendigt og tilstrækkeligt omfang inden for kortest mulige tid
6) Jeg inddrager borgeren i belysning af sagen, når det er i borgerens interesse
7) Jeg tager ansvar ved at behandle alle sager, som var de mine sager
8) Jeg fortæller borgeren, hvad borgeren kan forvente af os, og hvornår
9) Jeg informerer og begrunder, hvis jeg ikke kan leve op til de forventninger, der er skabt
10)Jeg forholder mig eksplicit til borgerens oplysninger, når jeg begrunder en afgørelse

Sidst redigeret af østerbro; 04-06-2014 kl. 10:28. Årsag: Mærkelig kopiering ikke fordi jeg vil misinformere
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 13:55   #35
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
https://subsite.kk.dk/~/media/EBF949...F015975D5.ashxhttps://subsite.kk.dk/~/media/EBF949...F015975D5.ashx

Københavns kommune har sammen med borgerrådgiveren lavet et koder for god sagsbehandling, så antallet af klagesager bliver mindre...... Bum bum så skal sb lige læse og lærer det først


AGSBEHANDLING 1. Formålet med kodeks for god sagsbehandling Kodekset skal bidrage til god sagsbehandling, dvs. til •
Atvoressagsbehandlingogvoresafgørelserbliverkorrek te •Atborgerenaccepterersagsbehandlingenogafgørelsern e–ogsånårborgerenhavdeønsketenanden afgørelse,såledesatborgerenikkefinderanledningtila tklage. Medkodeksetbidragervitil,atgøregodsagsbehandlingmu ligvedatfastholde,atviskalbehandlevores sagerordentligt,ogviskalbehandledemsammenmedborger ne. 2. Hvad forstår vi ved god sagsbehandling GodsagsbehandlingiBIFerisærliggradkendetegnetvedfø lgende10forhold:

1)Jegervelforberedt,nårjegmøderborgerne Jeglytterogspørger,indtiljegharforstået,hvadborger enmener,borgerenharfortaltmig Jegvejleder,såjegersikkerpå,atborgerenharforståetm ulighederogkonsekvenser Jegdokumentereraftalerogvejledning,såveldenmundtli gesomdenskriftlige Jegbelysersageninødvendigtogtilstrækkeligtomfangin denforkortestmuligetid Jeginddragerborgerenibelysningafsagen,nårdeteribor gerensinteresse Jegtageransvarvedatbehandleallesager,somvardemines ager Jegfortællerborgeren,hvadborgerenkanforventeafos,o ghvornår Jeginformererogbegrunder,hvisjegikkekanleveoptilde forventninger,dererskabt 10)Jegforholdermigeksplicittilborgerensoplysninger ,nårjegbegrunderenafgørelse
Vi kan da ellers kun håbe på, af nogle af dem (de få af dem som virkelig er ihærdige) følger med her på K10...
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 08:31   #36
Neonpink
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Neonpink er ny på vejen
Til trådstarter

Dit forløb minder rigtig meget om mit med rehab team og måden det forløb på. Jeg fik også afslag inden jeg nærmest havde sat mig ned og det var det værste jeg nogensinde har været udenfor. Måden de talte og det de sagde, var med til at jeg måtte storme ud da jeg brød helt sammen. Det er også i Kbh og jeg glemmer det aldrig.
Neonpink er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 14:41   #37
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Arrow Klag!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Neonpink Se meddelelser
Til trådstarter

Dit forløb minder rigtig meget om mit med rehab team og måden det forløb på. Jeg fik også afslag inden jeg nærmest havde sat mig ned og det var det værste jeg nogensinde har været udenfor. Måden de talte og det de sagde, var med til at jeg måtte storme ud da jeg brød helt sammen. Det er også i Kbh og jeg glemmer det aldrig.
Når sagerne ikke er ordentligt, har vi jo kun én ting at gøre: at sørge for at lave en ordentlig klage! Min socialrådviger fra DPC fraråder det, men min mavefornemmelse siger mig, at den er helt rigtig!

Synes I ikke, det er den vej, vi skal gå, alle jer k10 behjælpelige medmennesker???

Sidst redigeret af Forhåbentligt; 05-06-2014 kl. 14:42. Årsag: glemt et vigtigt ord
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension