K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2014, 18:22   #1
Trille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 2
Styrke: 0
Trille74 er ny på vejen
det der førtids.....

Jeg har i dag været til møde med rehabiliteringsteamet, jeg er ledig fleksjobber, og blev indstillet af min sagsbehandler, men har fået afslag i dag.........jeg orker næsten ikke det her system mere for at være helt ærlig........jeg skal nu i ressourceforløb de næste 5 år, for MÅSKE at kunne få mig ud på arb.markedet i bare 2-4 timer om ugen.....det gir ingen mening for mig.....og jeg orker ikke rigtig mere...men hvad kan jeg stille op? jeg kan vel ikke undslippe ressourceforløbet???
Jeg kan bare ikke lige overskue de der 5 år........har bare været ude i 7 millioner ting de sidste 8 år siden min første sygemelding........
Egentlig skulle jeg har været indstillet allerede 1½ år inden reglerne blev lavet om, og så havde jeg helt sikkert fået den pension, men kommunen traaaak min sag i langdrag og sagde så: NÅ men nu er reglerne lavet om så nu bliver det meget sværere, ja nærmest umuligt få den pension..........

er der nogen der har en godt råd til mig udover at være tålmodig????
Trille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 19:02   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trille74 Se meddelelser
Jeg har i dag været til møde med rehabiliteringsteamet, jeg er ledig fleksjobber, og blev indstillet af min sagsbehandler, Din sagsbehandler kan ikke indstille dig til noget som helst, og rehabiliteringsteamet kan ikke give afslag, men kun lave indstillinger.
Insisterer du på at du vil have sagen behandlet i forhold til pension, skal rehabiliteringsteamet lave en indstilling, enten til pension, eller til afslag på pension.
Det er så pensionsnævnet der træffer den endelige afgørelse !
men har fået afslag i dag.........jeg orker næsten ikke det her system mere for at være helt ærlig........jeg skal nu i ressourceforløb de næste 5 år, Husk at ressourceforløb er frivilligt for MÅSKE at kunne få mig ud på arb.markedet i bare 2-4 timer om ugen.....det gir ingen mening for mig.....og jeg orker ikke rigtig mere...men hvad kan jeg stille op? jeg kan vel ikke undslippe ressourceforløbet??? selvom ressourceforløbet er frivilligt kan det få konsekvenser ikke at gennemføre det, men hvis du har gode kort på hånden, som ganske enkelt viser at du har prøvet alt som man overhovedet kan finde på at putte i et ressourceforløg, skulle der være gode muligheder for at slippe, det gjorde jeg selv.
Jeg kan bare ikke lige overskue de der 5 år........har bare været ude i 7 millioner ting de sidste 8 år siden min første sygemelding........
Egentlig skulle jeg har været indstillet allerede 1½ år inden reglerne blev lavet om, og så havde jeg helt sikkert fået den pension, men kommunen traaaak min sag i langdrag og sagde så: NÅ men nu er reglerne lavet om så nu bliver det meget sværere, ja nærmest umuligt få den pension..........

er der nogen der har en godt råd til mig udover at være tålmodig????
Mine svar med rødt
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 19:19   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare husk, at ressourceforløbet er et TILBUD, du behøver ikke deltage, det er fuldstændig frivilligt om du vil eller ej.
Dog kan du så ikke blive udredt, men jeg kender efterhånden et par stykker der har takket nej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 22:09   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bare husk, at ressourceforløbet er et TILBUD, du behøver ikke deltage, det er fuldstændig frivilligt om du vil eller ej.
Dog kan du så ikke blive udredt, men jeg kender efterhånden et par stykker der har takket nej.
Helenekr Hvad sker der så rent øknomisk hvis man ikke vil lade sig udrede og ikke kan stå til rådighed for fuldtids job ?
så vil kassen være lukke ?

Så hvor frivilligt er det at lade sig udrede
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 23:13   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din funktionsnedsættelse pga sygdom/handicap ikke kan forbedres, men feks kun bliver værre, bør du klage over dette, da begrundelse, for ressourceforløb er at , der SKAL være udviklingsmuligheder.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 23:24   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Helenekr Hvad sker der så rent øknomisk hvis man ikke vil lade sig udrede og ikke kan stå til rådighed for fuldtids job ?
så vil kassen være lukke ?

Så hvor frivilligt er det at lade sig udrede
De to jeg kender er på ledighedsydelse, og den anden på kontanthjælp..........åbenbart indtil folkepensionsalderen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 09:41   #7
Trille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 2
Styrke: 0
Trille74 er ny på vejen
Nøgne tær: nååå jeg anede ikke det var frivilligt.....jeg tror jo altid det kommunen kommer med er noget jeg SKAL

Jeg troede det der rehab.team var dem der bestemte om jeg fik pension eller ej.......er sgu da ikke til at finde rundt i det system.....man skal jo næsten være uddannet indenfor det for at kunne gennemskue tingene som alm-. borger.......
Tak for dit svar!!

Helenekr: altsåååå dem du kender hvad skal de så nu de har sagt nej??? Bliver de så bare hængende i systemet uden en afgørelse?

Popia: ja altså... jeg sys bare jeg har fået det værre og værre af at være i systemet, og det viser mine papirer oz tydeligt.....men til mødet mente de at jeg stadig havde ressourcer tilbage, selvom de godt kunne se jeg havde det skidt............jeg bliver bare helt vanvittig af at skulle forholde mig til nye mennesker og steder hele tiden.....det stresser mig helt enormt.........

Popia: Hvem skal bedømme om min sygdom/handicap vil kunne forberedes??? Min læge??? min sagsbehandler??? ingen af dem kan se der er noget der kan hjælpe.....og heller ikke jeg selv.....det frustrere mig af H-til!
Trille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 10:45   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din speciallæge siger ud fra din sag, og kendt ift sygdom/handicap, at der IKKE er udviklingsmuligheder, overhovedet, eller at sygdom/handicap kun forværres over tid, kan du IKKE tilbydes ressourceforløb.

Din speciallæge må gerne udtale sig om hvilke skånebehov du har, samt om timer passer med sygdom/handicap.

Har kommunen andre begrundelser eller foreslag, SKAL disse beskrives, og evt kan du så få speciallægen til at skrive et par kommentarer til dette.
Feks om han mener at der er muligheder eller ej.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 14:36   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trille74 Se meddelelser
Helenekr: altsåååå dem du kender hvad skal de så nu de har sagt nej??? Bliver de så bare hængende i systemet uden en afgørelse?
Ja, det ser sådan ud! Men mon ikke de falder til patten igen og får ressourceforløbet overstået? (Begge fik 5 år), og det ér sgu også lang tid! Synes næsten det er til grin med så lange forløb
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 00:06   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det ser sådan ud! Men mon ikke de falder til patten igen og får ressourceforløbet overstået? (Begge fik 5 år), og det ér sgu også lang tid! Synes næsten det er til grin med så lange forløb
Det er jo muligt at der inden de 5 år kan findes en anden løsning end at forsætte ressourceforløbet
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension