K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 13:29   #1
Jesper38
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
Jesper38 er ny på vejen
psykiatriske Speciallægeerklæring

Hej allesammen!
Så er der sket noget i min sag. Jeg har fået at vide at mine arbejdsevner skal vurderes og kommunen skal have en psykiatriske Speciallægeerklæring for at se om jeg skal i arbejdsprøvning eller ej.
Er der nogen der har prøvet det?
Min sagsbehandler har sagt at mødet med psykiateren vil vare 2-3 timer...
Jeg håber at her er der en som har prøvet det...Jeg er nervøs, hvad skal jeg tale om i 3 timer? Hvordan vil psykiateren vurdere min arbejdsevener?
På forhånd tak!
Jesper38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 13:42   #2
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej
Jeg tror ikke du skal snakke ret meget, jeg tror det er noget med at kigge på billeder og sådan, lave lidt regning mm. så du kan være helt rolig, og det kan du forøvrigt godt alligevel, de fleste af den type af læger er meget behagelige at tale med, de er venlige og stille og rolige, så hæng du bare på og slip dine sommerfugle løs, og hvordan de vurderer dine arbejdsevner det er der vist ingen der kan svare på. anden end den læge der laver testen

Sidst redigeret af Hamselv; 25-11-2010 kl. 13:49.
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 13:48   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej

har selv fået lavet en i sidste uge ..hos min egen pykiater..heldigt for han kender mig ret godt .

men jo masser af snak ..fortællinger helt fra barndommen til nu.

hvordan min familie var/er hvordan jeg klarede mig i skolen /hvordan jeg var socialt med andre børn osv..

gik hjem og fik en god lur bagefter
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:00   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det var godt at det gik godt Leduce

Og Jesper, det kan tage lang tid med denne samtale, men jeg har altså ikke oplevet nogen test eller noget og jeg har fået lavet 3 af disse PSére i min "tid" i systemet.

Jeg vil dog råde dig til at bliver du træt, panik agtig eller lign. så sig at du har brug for en pause. Dette skulle jeg have gjort ved den første af slagsen for man snakker meget, til en der lytter, men det kan være hårdt og udtrættende og det er jo vigtigt at psykiateren kan se hvad man kan og ikke hvad man ikke kan.

Lægerne koncentrere sig mest om at beskrive ens funktions evne fremfor reel arbejdsevne. Funktionsevnen er vigtig for vores daglige funktion, hvor arbejdsevnen er den der afprøves i en arbejdsprøvning. Dog kommer psykiateren nok ind på at skulle give en prognose for din lidelse, samt pege på evt. skånebehov i en evt. arbejdsfunktion.

Mvh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 25-11-2010 kl. 14:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:46   #5
nobelis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
nobelis er ny på vejen
Hej Jesper38

Jeg har også prøvet at få lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring på kommunens forlangende, og inden havde jeg det ligesom dig.
Forud for samtalen fik jeg tilsendt en masse spørgsmål, som skulle besvares skrifteligt (det var dog frivilligt).
Ved selve samtalen talte vi om mit liv, relationer til andre m.m. Jeg synes ikke det var nogen ubehagelig oplevelse, derimod synes jeg psykiateren var meget professionel.
Det tog max. 1½ time. Mit råd - vær` dig selv

Kh nobelis
nobelis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 17:09   #6
Jesper38
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
Jesper38 er ny på vejen
1000 tak for jeres svar.
Jeg håber at det bliver som I siger, selv om jeg ikke kan lide at tale om mig selv.
Jesper38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 17:51   #7
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper38 Se meddelelser
Jeg håber at det bliver som I siger, selv om jeg ikke kan lide at tale om mig selv.
Jeg synes du skal sige lige ud, at du ikke kan lide at tale om dig selv. Ikke fordi du kan slippe for det, men jeg synes det er en vigtig information, der er med til at tegne et billede af dig. Held og lykke med det!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:26   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak fordi du stillede spørgsmålet, Jesper - jeg står i samme situation som du og har ikke meget idé om, hvad der skal ske til den konsultation, da jeg aldrig har prøvet det før.

Og er langt mindre informeret fra Jobcenter end du - er blot pålagt via brev at møde op på bestemt dato, tid og adresse - sådan er tonen desværre på Jobcentre her i byen. Trods fuld og løbende aktindsigt er min indsigt ikke blevet større på emnet...

Krydser fingre for, at det bliver en ok-oplevelse for dig :-)

...har det som dig, vil da ikke tale om mig selv, synes det er privatliv og synes ikke, det har noget at gøre med mine fysiske diagnoser - udover at vi alle lever vores liv gennem vores psyke...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:50   #9
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...har det som dig, vil da ikke tale om mig selv, synes det er privatliv og synes ikke, det har noget at gøre med mine fysiske diagnoser
Nu skriver Jesper andetsteds, at han er psykisk syg og så er det jo da meget relevant at fortælle om sig selv til en psykiater.
Det skulle jo gerne være med til at hjælpe psykiateren til at udfærdige en god speciallægeerklæring som forhåbentlig hjælper Jesper til pension eller flexjob (husker ikke lige på stående fod hvilken af delene han ønsker).
Så på den måde synes jeg ikke, man kan sige, at det at tale om sig selv hører privatlivet til og ikke vedkommer lægen.
Men jeg forstår udmærket, at man ikke bryder sig om at fortælle så meget om sig selv - men det hjælper som regel at sige det højt og gøre opmærksom på, at man har det dårligt med det.
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 19:36   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jeg er helt enig i dit råd til Jesper, Nabokone - jeg prøvede blot at sige, at jeg forstod følelsen af, ikke at ha' lyst til at tale om sig selv...

...det fik jeg så ikke helt så godt formuleret :-)

P.S. Ved at læse Jespers tråd fra marts i år, kan jeg se, at en psykiatererklæring ikke er første gang, som jeg opfattede det i denne tråd.

Sidst redigeret af Carmen; 25-11-2010 kl. 19:45.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til rette psykiatriske behandling! Tutteren Din historie 17 17-10-2011 15:10
NADA -Øreakupunktur mod misbrug, abstinenser og psykiatriske symptomer L.S. Et godt link! 0 19-02-2011 23:40
Udgifter til handicappede og psykiatriske borgere undersøges Lilli Susanne Dit og Dat 1 02-06-2009 14:00
Om psykiatriske og fysiske fejldiagnoser zuza At søge førtidspension 0 14-10-2007 02:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension