K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2013, 17:56   #1
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hvor mange er berørt af fjernelse af tilskud til meget stærk smertestillende medicin

Hejsa K10'er

Da jeg ved, der i vores forening Det Kardiologiske Syndrom X, er flere der er berørt af fjernelsen af tilskuddet på meget stærkt smertestillende medicin her pr.4.3.2013.På trods af at de mennesker har fået dette præparat i mange år, netop fordi der ikke var anden medicin på markedet til at nedbringe deres hjertesmerter.

Da jeg skrev til sundhedsministeriet om dette, fik jeg det svar at der var 17 der havde ansøgt og 16 havde fået afslag.
Det lyder helt vildt i mine ører, især fordi vi ikke er den eneste gruppe patienter som får udskrevet så stærkt smertestillende Eksempelvis morfika, jeg er sikker på mange andre patienter også får disse mediciner.

Jeg beder dig ikke om at skrive at du får det, men vil du komme med eksempler på hvilke andre gruppe det kunne være.
Min tanke var,
at folk der havde været ude for et traume kunne være en af grupperne
Follk med kræft ( Men de er i en gruppe for sig, da nogle kan få terminaltilskud)

Vil du hjælpe mig med at forlænge denne liste over patientgrupper?

På forhånd tak for din store hjælp.

Mange hilsner
Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 17:59   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
folk med diskopolaps eller andre brud i ryggen (mig)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 19:13   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Discusprolaps x 2 med Dystonia grundet ødelagt autonomt nervesystem højre side.

Matrifen plaster.
Morfin DAK inj pn
Stesolid rektalt pn for at dæmpe spasmer så ryg ikke bliver trukket skæv.

http://jyllands-posten.dk/indland/EC...ertepatienter/

"Det bliver nemmere for læger at søge om medicintilskud for smertepatienter, oplyser Sundhedsstyrelsen".

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-04-2013 kl. 19:21.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 19:16   #4
Rygskadet
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2012
Indlæg: 21
Styrke: 13
Rygskadet er ny på vejen
Jeg er også ramt af det, jeg får palexia men får ikke tilskud mere..

Jeg har været hele møllen igennem af de andre præparater og de virker desværre ikke.

/Rygskadet
Rygskadet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 19:33   #5
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej I dejlige K10'er som vil hjælpe

Tusind tak for dit svar kære jjsonn, phhmw og rygskadet jeg er dybt taknemlig for jeres hurtige tilbagemeldinger.
Tak for henvisningen til det nye ansøgningsskema phhmw, jeg vil straks give det videre.

Grunden til jeg har brug for at få den liste noget længere, er at jeg vil skrive til sundhedstyrelsen igen, for jeg vil ikke accepterer deres nedladende holdning over for de mennesker som er så hårdt ramt i deres dagligdag, af smerter der næsten er uudholdelig.
Jeg kan godt forstå at de gerne vil sparer, men så kunne de begynde ved dem de får det som en ny behandling og ikke de der har fået det i gennem længere td.
(EKSEMPEL: Hvis de valgte at sige fra 1 maj 2013 kan alle nye smertepatienter ikke få dette præparat, men alle som har fået det inden denne dato vil forsat kunne få præparatet som hidtil )

Mange hilsner
Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smertestillende medicin mawebbro Dit og Dat 18 06-03-2013 11:59
smertestillende medicin mortilm Alt det andet 3 06-09-2012 20:43
Til jer der er ordineret stærk smertestillende medicin. phhmw Alt det andet 1 12-02-2012 13:44
smertestillende medicin baldur Dit og Dat 5 30-10-2008 09:23
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension