K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2006, 22:47   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvem skal finde arbejde?

Hej Kims

Dum situation du er havnet i.

jeg vil helt klart råde dig til at skrive til din borgmester, bed ham om at oplyse dig om hvordan det kan være at i hans kommune har man som flekser ingen jobkonsulent eller sagsbehandler.

Skriv at i hans kommune lyder beskeden at man i hans kommune selv kan fise ud og finde arbejde (hæft det ved som Stella satte i det forrige indlæg)
Du sætter selvfølgelig brevet pænt sammen , gør opmærksom på at det er en klage ..

Fortæller om din sag og hvordan du oplever kommunen, og hele brevet slutter du af med at skrive et stort fed KOPI oppe i hjørnet..

Og nederst skriver du ...
Dette brev er ligledes sendt til ... EB. BT. politikken. alle kommunalbestyrelsemedlemmer og offentliggjort på K10 (skriv gerne link)

Det er set før at de kære borgmestre så kommer ud af start hullerne , for selvfølgelig har du krav på en sagsbehandler og en jobkonsulent...

Man kan sq snart ikke andet end undre sig over hvad helvede (undskyld sproget) der går galt i de kommuner...
Det eneste jeg kan komme på er at de tror at de slipper godt fra det hele, for ved at vade hen over mennesker der ikke har så mange ressourcer, ja så har man jo en god mulighed for at de ikke gør modstand, men det er VIGTIGT ikke at finde sig i det....

Håber det bedste for dig, og har du brug for hjælp eller skal have fundet nogle regler eller noget så skriv ,, så skal jeg hjælpe dig alt hvad jeg kan og det er jeg sikker på at der også er andre på siden der gerne vil

Held og lykke med det hele

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 15:19   #12
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Hvem skal finde arbejde?

Hej

Kommunen kommunen ringede i går, jeg har fået sagsbehandler nu, hun fortalte at hun havde fået min sag og at vi skulle mødes.

Jeg skal til møde kl. 10.00 mandag 11.12.
Så får jeg at se hvad der så sker, har ikke de store forventninger.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 16:42   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvem skal finde arbejde?

Kims det er jo lige om lidt du skal mødes med hende

Brug et par timer af weekenden til at sætte dig ned og skriv nøjagtigt hvad det er du vil have op og vendt med hende ...
Hvilke spørgsmål du skal stille hende..

Lad os håbe det er en af de humane sagsbehandler der tager dig alvorligt som du har fået ..

og frem for alt, hold et køligt overblik deroppe.. man kan engang i mellem bliver så frustret og gal at man mister overblik og dermed misser nogle ret vigtige spørgsmål...

Hvis du har en dikatafon eller en mp3 afspiller så tag den med og optag samtalen (du behøver ikke at fortælle hende det ) tag gerne og print loven ud hvori der står at kommunen har ansvar for at finde job til dig, og prøv at spørge hende om efter hvilke lov kommunen kan sige til dig at du selv skal finde arbejdet...

Sig evt til hende at du heller end gerne vil finde arbejde og at du såmænd også leder , men at du KRÆVER at hun og kommunen hjælper dig ganske som der står i loven ...

Og at hvis hun er af en anden opfattelse så må det på skrift....


Held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 16:50   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvem skal finde arbejde?

og Kims hvis hun er human ...? og hvis du kan og vil, så spørg om det med fleksjob til pension...hvis man søger pension mister man så sin ledighedsydelse eller som du nu bedst selv kan formulere det

men selvfølgelig kun hvis du mener det er ok at spørge om.

held og lykke med mødet. B)

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 17:29   #15
Horbelev
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2006
Indlæg: 22
Styrke: 19
Horbelev er ny på vejen
RE: Hvem skal finde arbejde?



Stella Skrev:
og Kims hvis hun er human ...? og hvis du kan og vil, så spørg om det med fleksjob til pension...hvis man søger pension mister man så sin ledighedsydelse eller som du nu bedst selv kan formulere det

men selvfølgelig kun hvis du mener det er ok at spørge om.


Jeg hat tidligere spurgt om det samme herinde på K10. Jeg fik dette svar fra Pia

Forfatter RE: Ansøgning af førtidspension
PiaB
Ordstyrer

Antal indlæg: 270
Bopæl: Hvidovre
Tilmeldt: 26.10.05 Lagt på d. 07-02-2006 20:52

Det er bedst at sagsbehandleren undersøger dine muligheder for at rejse en ansøgning om førtidspension - da lovgivningen siger, at alle muligheder efter den sociale lovgivning skal være udtømte i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet, før man kan tilkendes førtidspension. Ved at sagsbehandleren undersøger sagen, er man sikker på, at sagen er ordentlig belyst i forhold til, om man kan rejse en ansøgning om pension.
Såfremt du modtager ledighedsydelse under din ansøgning og får afslag, kan du fortsat få udbetalt ledighedsydelse såfremt du stiller dig til rådighed for et fleksjob. Såfremt du ikke ønsker at stå til rådighed for et fleksjob, risikere du helt at miste et forsørgelsesgrundlag, der er mulighed for at du kan modtage kontanthjælp, men det indebærer at du så er villig til at deltage i aktivering. Så hvis man får afslag på føp når man modtager ledighedsydelse kan det bedst betale sig økonomisk at stå til rådighed for et fleksjob.


Mvh Horbelev
Horbelev er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 17:49   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvem skal finde arbejde?

hej Horbelev B)

...jamen hvis det er korrekt så er man jo sikret og mister ikke sin fleks hvis man får afslag

man skal bare altid sige man står til rådighed for et fleksjob selvom man har søgt pension og fået afslag ?

Tak for hjælpen. B)

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 18:14   #17
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Hvem skal finde arbejde?

Hej

Tak for de mange indlæg.

Jeg har fået en masse jeg vil bruge på mandag når jeg skal afsted.
Efter mødet mandag, skriver jeg hvordan det er gået.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2006, 13:58   #18
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Hvem skal finde arbejde?

Hej

Har i dag været til et posektivt møde med kommunen. Min "nye" sagsbehandler, er ansat til at få styr på de sager, som har taget lang tid. Hun kaldte min sag for grotesk, men at jeg desværre ikke var den eneste. Min sidste sagsbehandler, havde ikke gjort sit arbejde ordenligt og der var mange sager fra hende, og det var klart at hun ikke kendte noget til lovgivningen.

Min "nye" sagsbehandler fortalte at hun havde været ansat i 2 mdr. og havde ordnet 20 sager på den tid. Hun lovede at hun nok skulle få styr på min sag. Fik nogel papire jeg skulle udfylde( resurceprofil ), fordi den der lå var ikke det papir værd den var skrevet på.

Jeg skal mødes med hende igen på fredag. Jeg er stadig lidt skeptisk, men kan mærke i maven, at der sker sku noget ENDELIGB)

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2006, 14:55   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvem skal finde arbejde?

hej Kims

Det "lyder" da lovende og at du allerede skal møde hende på fredag er hurtigt...så skal du skrive din R-profil...sjovt jeg vidste ikke at man selv kan skrive den derhjemme ? Jeg gjorde det sammen med min sagsbehandler.
....men det ser ud til at hun ved hvad hun taler om og vil gøre noget nu !

Jeg håber det inderligt for dig !

Det er sgu utroligt at den anden har kunnet få lov til at lave ingenting uden at hendes chef eller andre aner det ????

De får jo løn for deres job....det er ikke jobtræning eller praktik

Nå men gid du får en god oplevelse nu Kims og et fleksjob.B)

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2006, 15:27   #20
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Hvem skal finde arbejde?

Citat:
Stella skrev:
hej Kims

Det "lyder" da lovende og at du allerede skal møde hende på fredag er hurtigt...så skal du skrive din R-profil...sjovt jeg vidste ikke at man selv kan skrive den derhjemme ?

Stella.
Hej Stella

Hun mente man fik det bedste billede, når man lavede den derhjemme over et par dage, uden at de kikkede over skulleren og kom med dårlige forslag. Jeg håber at jeg endelig kan få en god oplevels, det trænger jeg sku til. Hun
Skriver mere fredag.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal finde det fantastiske flex på 5 timer ugentligt? Wodpoulsen Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 23-09-2010 10:06
Skal job konsulent hjælpe med at finde et fleksjob? mimse Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 19-09-2010 10:15
Hvem skal finde stedet for arbejdsprøvning? ayla Spørgsmål ang fleksjob 8 20-04-2009 16:40
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension