K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2006, 16:27   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

hej alle

Så kom jeg i en arbejdsprøvning og det varede kort ..jeg kunne ikke klare det og måtte ringe til jobkonsulenten og sige jeg ikke magter jobbet ...jeg fik det værre og nu er jeg i samme situation igen ..jeg skal i en anden arbejdsprøvning igen ( tror jeg) et andet sted men jeg ved ikke hvor og i en anden branche .

Jeg aner ikke hvor jeg kan arbejde og hvem der vil have mig i et fleksjob ? jeg har ingen netværk indenfor arbejdsmarkedet fordi jeg har været udenfor i 3 år.

...er ved at gå op i limningen af alt det her ...en ny virksomhed igen...nye mennesker nyt arbejde og så videre og så videre...suk...:|
håber og ber til at det snart ender og jeg får en eller anden ro i sindet enten i et lille fleksjob jeg kan klare eller pension eller ? ud af den ordning...jeg holder ikke til den behandling ret meget længere.

Det er ikke et liv der er værd at leve... i ukendte menneskers magt lig med sagsbehandlere sagsformidlere jobkonsulenter sagsbehandleres konsulenters magt ,

Jeg vil være min egen dame over mit liv. jeg vil have et fleksjob eller en Pension og ud af dette helvede.

Kære venner jeg er deprimeret i dag....så bær over med mig..

Håber at det gik godt for alle jer der har været til møder i dag .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 20:30   #12
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Bare lige et knus herfra Stella!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 20:51   #13
Astrid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Astrid er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej

Jeg forstår ikke hvad formålet er ved at sende folk ud i gentagende arbejdsprøvninger? Er en gang ikke nok? Jeg mener, man kan vel sagtens bliver afklaret ud fra en arbejdsprøvning! Og hvorfor skal den vare 3 MÅNEDER! Det er sgu lang tid! Jeg kan godt finde ud af hvad jeg magter på en uge!

Har jeg forstået det ret, at efter en arbejdsprøvning, så finder kommunen ud af, hvad der så skal ske! Endten bliver man indstillet til fleksjob eller omskoling. Hvis man ikke får fleksjob inden et år, så hedder det ny arbejdsprøvning? Kan de tvinge en til at blive omskolet?

Jeg skal i arbejdsprøvning til januar og på kursus her i december! Det er første gang jeg skal ud i arbejdsprøvning.

Jeg er virkelig chokeret over diverse historier jeg læser herinde! Det er pisse svært, hårdt og deprimerende og pludselig blive ramt af et eller andet. Det skal man lære og leve med, og samtidig så skal man trækkes rundt i det her system. Og fortælle sin historie og forklare og forklare TUSIND GANGE til alle mulige mennesker!

Jeg er ikke en gang startet endnu og allerede nu beygnder flere symptomer at dukke op hos mig, som jeg ikke havde før i tiden. Hjertebanken, søvnløshed og hovedpine samtidig med man er i dårlig humør konstant. Jeg har slet ikke ro i sindet! Og når de sætter mig på kontanthjælp til april, ja, så spekulerer jeg allerede på hvordan jeg skal overleve. Hvad har jeg som kan sælges, så jeg kan få smør på brødet! Det er svært at leve på sygedagpenge i forvejen. Der er så mange ting man skal forholde sig til pga en sygdom eller skade, og så får man lige 100 andre ting ovni!

Jeg tænker sgu tit på, gid der var et eller andet man kunne gøre! Men man er jo så magteløs!

Hvis der pludselig skete en af de kloge hoveder inde i regeringen noget, så kunne det være der kom andre boller suppen!

" Det er ikke et liv der er værd at leve", nej, Stella kan kun give dig ret!

Astrid


Astrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 22:33   #14
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....


Hej Søde Stella

Hvor er jeg ked af at læse hvordan du har det… Bare jeg vidste hvad jeg/ vi skulle gøre.:@
For det er utroligt, så præcist du kan skrive, nøjagtig de samme følelser som jeg har.
Stella op med humøret, du er så "sød" og giver mig så meget mod når du bliver vred, de må ikke få dig i kulkælderen husk vi har hinanden her på k10
Kærligst Kongefugl

At lave en primitiv filosofi
med båse, som menneskene inddeles i,
er en fejl, hvoraf alle folk lider.
Men vi er nogen stykker, som kun kan forstå
én måde at inddele menneskene på:
Man skal dele dem i individer.

Piet Hein
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 18:07   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej Astrid og Kongefugl Og PBC... og ALLE.

Tak for jeres dejlige svar det luner i kulden....

Knus

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2006, 12:53   #16
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej Astrid :-)

Jeg har skrevet til dig her:

http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...<br /> <br />

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2006, 13:19   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

hej alle

Efter et stykke tid til at komme mig efter sidste arbejdsprøvning skal jeg nu i en anden arbejdsprøvning ...de kalder det praktik.

Nu i en anden branche .

Alle muligheder bliver i den grad udtømt... nu må jeg se hvad det bliver til ?

men en ting er sikkert og det er at der ikke er et job i enden...det fik jeg af vide...det er kun og kun rådighedsvurdering.

Sådan er det nu !

Jeg er chokket over at man kan komme i aktivering som et led i rådighedsvurdering på den måde og at det ikke tæller når man selv siger der ingen ændringer er i ens arbejdsevne ?

I loven står der at alle muligheder for aktivering er udtømte...? for fleksjob visiterede.

Det eneste der er er et fleksjob, og det kan ikke findes siger de.

Den ordning er i den grad bøjet til det ukendelige og vid at I skal det hvert år hvis I ikke kan finde det ( forbandede) fleksjob...

Men vi får se ??? :@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 17:33   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

fra Kriterier for godkendelse til fleksjob (udgave 16...suk.. af fleksloven)

- Muligheden for revalidering, aktivering og andre foranstaltninger (fx omplacering på arbejdspladsen), der kan fastholde/bringe personen tilbage til beskæftigelse på normale vilkår, skal være afprøvet. Der findes dog tilfælde, hvor det vil være åbenlyst formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen til fleksjob.

Spørgsmål :

Betyder det ikke, at de ikke kan sende mig - en flekser - i aktivering mere ?
- de arbejdsprøvninger er jo aktivering ? Eller hvordan tolker I den Lov ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 20:41   #19
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej Stella,

Jeg tolker uddraget sådan, at det omhandler tiden FØR visitation...
Og du ER jo forlængst visiteret...!!!

Jeg forstår ikke, hvad det skal til?

Kan du ikke bruge Hejdiens gamle råd om at skrive til kommunen (evt. anbefalet) og spørge, hvad formålet er, og hvor praktik er beskrevet i loven?

Så kan du jo sende svaret til politikerne (Elisabeth Geday) sammen med dit brev?

Måske bliver du selv klogere?

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2006, 12:04   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

hej Pia

Det vil ikke nytte meget fordi de vil sige det står i loven , jeg har ringet til JVS og fået den besked.

Men der står i min sag at der skal findes et fleksjob til mig og det har jeg på forhånd fået af vide at de arbejdsprøvninger IKKE leder til...:@

Jeg skal bare sørge for at beholde min ledighedsydelse siger de !

Det kunne jeg jo ringe til min sagsbehandler og sige DET til hende og så spørge hvorfor jeg skal alt det når jeg får af vide det ikke leder til fleksjob ?

men det er som at tale til en mur !

Rodet i Jobcentrene er totalt i københavn og når man ringer svarer de ikke !

Men jeg prøver på Mandag igen !

Det er latterligt med de nye jobcentre...det var bedre før !

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Endnu en dom Connie Politik og Samfund 3 01-04-2010 23:05
Endnu et par føs'dage Viper Dit og Dat 7 03-01-2010 20:50
Endnu en ny hed. museen Din historie 16 22-10-2008 09:31
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension