K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2006, 17:32   #1
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
En værdifuld gave

Hej.
Som nogen af jer måske har set i replikboksen, har jeg idag været til samtale på onkologisk afd. Dette var som at få livet forærende en gang til, uden nye kemokure eller strålebehandlinger.

Da jeg kørte derud, sad jeg og tænkte : Hvad nu?? hvis?? hvornår?? og hvordan??.
Tænkte jo også på min Fp. ansøgning, der ikke kan viderebehandles før efter denne her samtale.Pludselig fyldte det bare så meget.

Jeg skal da godt nok love for at jeg kom på andre tanker,medens jeg sad der i kemo ambulatoriet og ventede. Heldigvis for detHer blev livets sande værdier atter nærværende for mig.Her var så mange til behandlinger/samtaler i dag.


Jeg blev bevidst om at jeg var i besiddelse af det allermest værdifulde - nemlig selve livet.

Jeg huskede med al tydelighed 1 år tilbage, der var det mig der gik ud og ind i "kemostolen", mig der var så hundesyg efter hver kemokur, mig der sad uden hår, og mig der ikke vidste om jeg ville være her om 1 år.
Tænkte, medens jeg så mig rundt, at sådanne tanker måtte hver især muligvis sidde med . De var i gang med at kæmpe ders livs kamp.Jeg håber det bedste for dem alle.

Samtidig sad jeg med en dårlig smag i munden, om hvor tankevækkende det er, at vi tit og ofte lader det negative overskygge det positive.hvis vi vil, samt tænker os lidt om ,er der altid noget positivt at få øje på.
Jeg er bevidst om at vi alle er født med forskellige tykkelse på vore vægge, der hvor den ene falder bliver den anden stående og omvendt.Det er vel derfor at vi er unikke. Jeg vil lige indskyde at jeg ikke på nogen som helst måde har til hensigt at fornærme nogen eller dømme.

For mit eget vedkommende, er min FP. ansøgning ikke længere så "fyldende", der kommer nok en afgørelse.
Jeg vil i stedet glæde mig over det der er, istedet for at ærgre mig over hvordan det kunne have været.
De hårdereste kampe jeg gennem livet har kæmpet, er kampen for livet. Indtil videre har jeg vundet.
Tanker fra
juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2006, 17:41   #2
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: En værdifuld gave

Ja livet er en gang det vigtigste vi har.
kæmpe til lykke end nu en gang.
kh
dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2006, 17:58   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: En værdifuld gave

Kære Juliane


når jeg læser dit brev her tænker jeg det samme som dig...livet er der ingen pris på...

Hvor er det skønt at du har overvundet dig selv og din sygdom og nu kan se frem til en fremtid med mange mange år og ja livet er det vigtigste vi har og om du får pension er en ting men du har jo også din fleksjob mulighed...og det aller vigtigste er at du har dit liv og gud hvor må du være glad og taknemmelig i aften....

de bedste tanker til dig

Stella B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2006, 19:44   #4
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re: En værdifuld gave

Hej Stella.

Enig, livet er der ingen pris på. Men jeg må tilstå at ,det glemmer vi alt ofte i hverdagen og tager livet som en selvfølge.

Jeg synes at vi nogle gange "glemmer" ovenstående. Vi er tilbøjelige til at være "pivet" når lige der er noget der ikke går efter vores hovede!!! Og farer frem i blækhuset !! ( med henvisning til 1. indlæg)

Men en tur på kemo ambulatoriet eller for den sag skyld et andet forfærdeligt sted, det er der de virkelige kampe kæmpes, og ens egen situation er pludselig ikke nær så livstruende.
Jeg tror på at det er sundt for os,at vores øjne en gang imellem åbnes helt op, og ser på livet med lidt flere farver.

Ja Stella, det er en dejlig aften.
Der er aldrig nogen der har lovet at jeg bliver rask, men jeg vil værne om det liv jeg har, og nyde det i fulde drag, for ingen kender dagen i morgen.

kærligst fra
Juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2006, 23:26   #5
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Til Juliane.

Ja, livet er det dyrebareste vi har, det er ikke noget man sådan går og tænker på i det daglige, og så måske alligevel. Når man som du og jeg har kæmpet en kamp, og stået ansigt til ansigt men "ham med leen". Og er komme fra ham med livet i behold, så er vi glade bare for at vågne op om morgenen. Jeg ved fra mig selv at, efter mødet med den grimme mand er jeg, blevet glad for det liv han nu engang lod mig beholde. Det er ikke nogen dans på roser, langt fra men jeg lever hvilket jeg værdsætter i meget høj grad.
Jeg mener ikke systemet (kommunerne) altid er søde ved borgerne, jeg har selv mærker deres møllesten på kroppen og har stadig problemer. Men livet går vidrer, og jeg nægter at lade det gå ud over mit humør. Jeg bliver da sur på dem lige et øjeblik, men spilder ikke min tid på dem, det kan ikke betale sig. Livet er for kort til kaste sig over problemer jeg ikke kan gøre noget ved. Er det der i mod et problem der kan løses er det en udfordring.
Jeg takker stadig de højrer magter for din cancer ikke havde spredt sig.
mange knus
Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2006, 14:23   #6
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re : En værdifuld gave

Hej Guffi

Jeg er helt enig med dig.

Jyden han er stærk og sej

Vi har oplevet / prøvet lidt af hvert, og kæmpet Det er det der har gjort os til de personer vi er den dag i dag.

Og ved du hvad Guffi, jeg føler mig meget rig.

Hvis jeg blev tilbudt at kunne leve mit liv om , ville jeg takke nej. Den livserfaring vi har oplevet med mødet med " manden med leen " og alt det andet, vil jeg for alt i verden ikke undvære.
For slet ikke at glemme vores humoristiske sans. Uden den, tror jeg bestemt heller ikke vi er hvor vi er nu.

krammere fra
Juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan arv og gave modregnes i førtidspension ? OTC Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-07-2013 13:33
Økonomi - kontant gave - gæld - samlever osv Whattodo Alt det andet 2 26-04-2012 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension