K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 09:56   #1
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
kørt helt ned af kommunen

Hej alle på K10.

Jeg er helt ny her inde, men blev anbafalet at gå ind på denne side, og læse lidt om andre i samme situation som jeg.

Jeg skal prøve at gøre det kort det jeg vil skrive, men jeg lover ikke noget, da jeg bare er nød til at skulle have luft

Det hele starter tilbage i 2003 ( ved godt det ikke er lang tid i forhold til mange af jer andre) men der bliver jeg sygemeldt, og ryger efter tidsfrist på sygedagpenge, videre på kontanthjælp. (Og nu starter der en lang kamp)

Jeg har gennem årene haft mange sagsbehandlere, og derfor skullet forklare min sag på ny gang på gang. Jeg bliver undersøgt på div. sygehuse, og ender ud med en del operationer, i skulder, hofte, og underliv, uden det den dag i dag har hjulpet. Jeg bliver så sidste år, sendt til et vikarbeuru, hvor de skal finde ud af om jeg kan få flexjob, el andet. De vuderer så på de 8 uger jeg går der, at de ikke kan sende mig ud nogen steder, så jeg ryger tilbage til min sagsbehandler, som så vuderer, at jeg skal arbejdsprøves, med henblik på pensionssøgning. Dette sker faktisk ret hurtigt ( helt utroligt, men sandt) Og det går som jeg havde forventet de ville sige ( jeg siterer ordret hvad de har skrevet på deres konklusion) " at jeg ikke besidder nogen som helst resterhvervsevne. Det vil derfor ikke være muligt at placere mig på arbejdsmarkedet, heller ikke det rummelige. En førtidspension vil derfor i mit tilfælde være det optimale og det eneste rigtige"
Hvilket så får min sagsbehandler til at indstille mig til pension i henhold til pensionslovens § 18, idet aktiverings, revaliderings og behandlingsmæssige muligheder anses for udtømte.
endvidere skriver hun " der kan ikke peges på muligheder der kan bringes i anvendelse, som vil kunne forbedre arbejdsevnen, ej heller peges på ressourcer der vil kunne udvikles som ville kunne føre til ordinært arbejde, arbejdsevnen er varrigt nedsat, fordi de helbredsmæssige forhold er af et sådant omfang, at arbejdsevnen anses for ophørt. Der kan ikke peges på støttemuligheder der kan bringes i anvendelse som vil kunne være til selvforsørgelse hverken helt el delvist, der kan heller ikke peges på konkrete arbejdsopgaver der vil kunne udføres" Dette skriver min sagsbehandler, og arbejdsprøvningen... Men , men , men , hvorfor er det så lige at jeg har fået besked på igår at beslutningsudvalget ikke vil sende min sag til indbringelse for pensionnævnet???? Venter stadig på at få et svar på hvorfor, men har dog selv en ide.
Der har været en lægekonsulent med i hele mit forløb, har hele 4 udtalelser fra ham ( hvilket han jo ikke må) men den sidste han har skrevet, kunne jeg godt forstille mig ligger til grund for der beslutning han skriver " vuderer samlet at hun næppe vil være egnet til noget fysisk belastende arbejde, men en placering i et lettere ikke fysisk krævende arbejde vil være hensigtsmæssigt, men det bør hun også kunne klare." det er hans sidste ord, har så haft mulighed for at læse hvad han ellers er kommet med af udtalelser omkring mig, og jeg skal hilse og sige, det er nok det mest nedladende jeg længe har været med til føj
Det jeg vil med dette er, der skulle vel ikke være nogen der ved hvad jeg nu skal gøre? ´Kan lægekonsulenten tillade sig at komme med de udtalelser? og må han overhovedt det? Syntes jeg kan forstå at han slet ikke må komme med udtalelser, men kun skal hjælpe med at oversætte, er det helt forkert?? Jeg er sikker på det er hans ord beslutningsnævnet har brugt som afslag.
Håber meget nogen kan hjælpe, er helt flad, og føler mig virkelig trådt på og kørt helt ned af kommunen, og føler ikke jeg kan mere.

Mvh Olsen72

Sidst redigeret af olsen72; 11-02-2010 kl. 10:11.
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 11:05   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Velkommen herinde

I følge min kommune må lægekonsulenten godt gøre sårn....

Det samme er sket i min sag....der kom behandlingsforslag.....skulle hold emed at ryge.....tabe mig...ikk altid nemt med for lavt stofskifte....har noget hoftedysplasi....så var der snak om hofteoperation...ovs....ovs....

Da lægekonsulent fandt ud af min venstre arm aldrig har fungeret 100%.....ville han have egen læge lavede en status over den...og spurgte så sagsbehandler om hva betyder en vissen arm...

Endelig kom han med udtalelser om hvorvidt jeg kunne komme i betragting til fleksjob....eller ej..og det mente han jeg langt fra var/er.

Sagsbehandler siger, at det må han godt da han er hyret til det..og komme med behandlingsforeslag.....

Såååååå jow jow kommunerne mener godt ,at lægekonsulenterne må (skal ) komme med sårn udtalelser....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 11:21   #3
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
Hej Jøsses

Tak for dit svar, kan godt se på meget af det jeg læser, at lægekonsulenter ifølge kommunerne må det hele
Jeg har for tiden forbindelse med patientforeningen, og de sendte mig et brev hvor i der står og jeg siter

" Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om ftp, og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for ftp el anden social ydelse"

" Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat i kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser"

" Nogle borgere oplever også, at lægekonsulenten har afgjort deres ftpsag, hvilket klart strider mod retningslinjerne"

Så derfor har jeg meget svært ved at gennemskue hvad man skal tro og ikke tro, jeg kan slet ikke finde ud af op og ned for tiden, føler virkelig at man bliver misbrugt, og at de bare gør som det passer dem, og at de ikke følger retningslinjerne, som de skal...
Jeg magter ikke mere.

Knus Olsen72
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 11:46   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
I følge min kommune må lægekonsulenten godt gøre sårn....

Det samme er sket i min sag....der kom behandlingsforslag.....skulle hold emed at ryge.....tabe mig...ikk altid nemt med for lavt stofskifte....har noget hoftedysplasi....så var der snak om hofteoperation...ovs....ovs....

Da lægekonsulent fandt ud af min venstre arm aldrig har fungeret 100%.....ville han have egen læge lavede en status over den...og spurgte så sagsbehandler om hva betyder en vissen arm...

Endelig kom han med udtalelser om hvorvidt jeg kunne komme i betragting til fleksjob....eller ej..og det mente han jeg langt fra var/er.

Sagsbehandler siger, at det må han godt da han er hyret til det..og komme med behandlingsforeslag.....

Såååååå jow jow kommunerne mener godt ,at lægekonsulenterne må (skal ) komme med sårn udtalelser....
er du sikker på det ikke var en sociallæge, som nogen kommuner benytter efterhånden.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 11:49   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Olsen72

det er helt rigtig at Lægekonsulenten ikke må udtale sig om sociale ydelser.
men hvis en Lægekonsulenten skriver behandlingsmulighederne ikke er udtømte.
det er næsten det sammen som ingen flex eller pension.

det er som regel lægekonsulenten som blokkere på en §18, fordi et pensionnævn vægter den udtalelse højere end hvad alle andre skriver.
Min sagsbehandler har lavet en §17 istedet for og på den får man en afgørelse.
hvis jeg får afslag bliver det også pågrund af lægekonsulenten, som har brugt et halvt år på ingen ting og skriver bare der mangler nogle oplysninger og derved ikke kan bedømme om behandlingsmulighederne er udtømte. Meget sjovt når man ved påhånd kommunen ikke kender min sygdom og aldrig vil kunne bedømme behandlingsmulighederne.
har 5 læger bag mig og en arbejdsprøvning. som alle siger ubetydelige erhvervevne og ingen behandlingsmuligheder.

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-02-2010 kl. 12:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 11:59   #6
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
Hej MTVRV1

Lægekonsulenten i min sag, har en gang skrevet at at alle muligheder ikke var udtømte, og han " Lægekonsulenten" sendte mig videre til en håndkirug som han mente skulle kigge på mig... Men det må han jo ikke.

Mener bestemt at han har overtrådt alt, og han ingen ret har til alt det han har gjort.

Har lige fået en mail af min sagsbehandler, hvori hun skriver at hun mener beslutningsudvalget kun har læst lægekonsulentens beretning, og det har hun nu klaget over, og bedt dem om på ny at kigge på min sag, da hun ikke mener at de har læst udtalesen fra arbejdsprøvningen, som klart udtrykker " Ingen resterhvervsevne" og hun skriver også at de ikke må gå ud fra lægekonsulentens mening alene..

Hun er god nok, men hvad kan jeg selv gøre, findes der nogen advokater der vil hjælpe sådan en som mig, det skal lige siges at beslutningsudvalget ikke har givet mulighed for at klage. Og det vil jeg altså have mulighed for.

Knus Olsen72
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 12:06   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af olsen72 Se meddelelser
Hej MTVRV1

Lægekonsulenten i min sag, har en gang skrevet at at alle muligheder ikke var udtømte, og han " Lægekonsulenten" sendte mig videre til en håndkirug som han mente skulle kigge på mig... Men det må han jo ikke.

Mener bestemt at han har overtrådt alt, og han ingen ret har til alt det han har gjort.

Har lige fået en mail af min sagsbehandler, hvori hun skriver at hun mener beslutningsudvalget kun har læst lægekonsulentens beretning, og det har hun nu klaget over, og bedt dem om på ny at kigge på min sag, da hun ikke mener at de har læst udtalesen fra arbejdsprøvningen, som klart udtrykker " Ingen resterhvervsevne" og hun skriver også at de ikke må gå ud fra lægekonsulentens mening alene..


Hun er god nok, men hvad kan jeg selv gøre, findes der nogen advokater der vil hjælpe sådan en som mig, det skal lige siges at beslutningsudvalget ikke har givet mulighed for at klage. Og det vil jeg altså have mulighed for.

Knus Olsen72
det lyder som en rigtig god sagsbehandler du har, for hun har helt ret.

du kan spørger hende om det er en sociallæge, ellers mener jeg ikke de må påpege behandlinger. De kender jo ikke patienten.

du skulle meget gerne få et brev og en klagemulighed.
alle afgørelser kan man klage over, også en §18.
det kan de ikke bare beslutte, er dog ikke helt inde i §
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 12:10   #8
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
MTVRV1

Vil du anbefale at jeg får min sagsbehandler til at søge på en § 17 ???

Jeg har også 4 reumatologer og 3 speciellæger i medicin som alle mener jeg ikke har andre muligheder en pension, og de har alle skrevet at alle muligheder er udtømte....

Arbejdsprøvningen skriver jo også at jeg ikke kan placeres hverken i det ordinære el rummelige arbejdsmarkede, og eneste rigtige og optimale for mig er en ftp.....

Hvordan F....n kan en lægekonsulent som aldrig har set mig, el kender mig så skrive jeg sagtens kan placeres i et lettere ikke fysisk krævende arbejde???

Og det til trods for at den speciellæge i håndkirugi som han henviste mig til, har skrevet tilbage at der ikke kan gøres mere for mine hænder, og ingen træning el operation vil kunne afhjælpe mig, det vil være medicin for resten af livet

Uuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhh altså jeg er så ked og gal, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 12:15   #9
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det lyder som en rigtig god sagsbehandler du har, for hun har helt ret.

du kan spørger hende om det er en sociallæge, ellers mener jeg ikke de må påpege behandlinger. De kender jo ikke patienten.

du skulle meget gerne få et brev og en klagemulighed.
alle afgørelser kan man klage over, også en §18.
det kan de ikke bare beslutte, er dog ikke helt inde i §
Hun har i den mail hun har sendt til mig idag, skrevet at det er en lægekonsulent, og hun var også fortørnet over han sendte mig til håndkirug, efter endt arbejdsprøvning...

Og i samme mail skriver hun at jeg ikke får en klagemulighed, men da hun ikke vil acceptere deres afvisning, har hun bedt dem om på ny at se på min sag, og bedt dem om en klagemulighed, for min sag skal sendes til nævnet, hun accepterer ikke bare deres afslag...
Og det er jo også fint nok, helt sikkert..
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 12:20   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Min anbefaling i første omgang er lige og vente på hvad din sagsbehandler finder ud af, men ellers er en §17 en mulighed.
Men snak med din sagsbehandler omkring det, hun er jo 120 procent på din side.


man forstå ikke at lægekonsulenter siger de ingen magt har

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-02-2010 kl. 12:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er løbet kørt? (den nye reform) Phineas Politik og Samfund 60 10-07-2012 12:25
Kørt helt fast Nullemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 03-10-2011 14:12
Kørt fast i systemet Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2011 00:20
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
MIn sagsbehandler har kørt mig totalt ned lillesine Alt det andet 10 12-09-2008 02:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension