K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2012, 08:02   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg er ved at blive vanvittig!

Hej kære K10.

Jeg har piskesmæld og kronisk hjernerystelse - siden 2006.
Jeg er smerte dækket med smertestillende, så godt som det lader sig gøre.

Men...
For nogle måneder siden, et halvt år måske mere, vågnede jeg om natten ved at jeg havde lavet en bevægelse med nakken om gjorde at jeg vågnede ved de lyde det gav, inden i mit hoved.

Jeg vil prøve at beskrive det her:
Der hvor "hovedet er sat på rygraden" lød der nærmest en brusen.
I mit indre øre, vil jeg tro det er, lød der en underlig lyd.. som lyden af noget (en lasso) der svinges eller en bil med en motor der speedes op.. rytmisk lyd men i forskellig styrke.

Jeg ved det lyder tosset...

Disse besynderlige lyde er heldigvis ikke konstante. Lyden af lassoen er oftest. Mindst et par gange om dagen og værst morgen og aften. De forekommer både sammen og hver for sig.

Min læge har sagt at han mistænker det kan være min tinnitus...
-efter han havde spurgt indtil om det passede med rytmen på puls - hvilket det oftest IKKE gør. - Ja så er det ikke blodbanerne. Det bør nævnes at jeg efter ulykken, ofte også har tinnitus men det lyder ganske anderledes...

Jeg har også for nylig fået konstateret migræne med aura...

Er der andre med wp der pludselig har fået lyde i hovedet?

Jeg tænker bare der må da kunne gøre noget? Et eller andet? Om ikke andet kan jeg så bede om at få scannet knolden for at være sikker på der ikke sidder et eller andet som er årsag til dette?

Jeg er ved at blive vanvittig!

Mig
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 08:17   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også piskesmæld og lyde i hovedet

Mit kommer så ''kun'' om aftenen eller oftest om natten når jeg er ved at falde i søvn, og jeg kan bedst beskrive en af lydene som hvis man tænder en raket (fyrværkeri) og med den lyd, når den fiser op i luften. Men jeg bliver altid skide forskrækket, for det er virkelig højt..
Andre gange giver det lydmæssigt sådan et kæmpe knald, som hvis en container bliver dumpet ekstremt hurtigt ned i fliserne - det bliver jeg også enormt forskrækket over, igen, fordi det er en høj pludselig lyd. Og så fordi det kommer indefra....

Jeg har ikke fået undersøgt det nærmere, jeg har vendt det med en læge på et tidspunkt, som sagde at han havde hørt fænomenet før og på baggrund af dét, mente det var normalt. Dog sagde han, at hvis det tiltog eller også begyndte om dagen, så måtte vi få det nærmere udredt. Men da jeg ikke har det om dagen, og det i perioder slet ikke er der, så har jeg ikke fået gjort mere ved det

Men enig, det er en meget spøjs oplevelse og jeg bliver lige overrasket og forskrækket HVER gang...

Jeg har også i perioder en tinnituslignende lyd i højre øre, dette er til gengæld blevet bedre og aftagende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 09:12   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg syntes da du skal vende det med din ørelæge,jeg har selv en tinitus med forskellige lyde og lydstyrker.

og da min tinitus blev være fik jeg gemen ørelæge hen vist til en skanning.

Det er ubehageligt at have,måske kan der gøres noget ved dit,mit kunne man ikke gøre noget ved desværre.
og skanningen gav heller ikke svar på hvorfor jeg har det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 09:25   #4
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak :-)
Selvom det ikke er rart, så er det alligevel rart at vide at jeg ikke er alene om disse lyde...
C.L.E.O. du skriver .. efter scanningen... Blev du scannet i forbindelse med disse lyde?

Jeg er kun blevet røntgenfotograferet een gang og det var den dag ulykken skete. Og der blev kun taget billede af min ryg, for det var der jeg pt klagede over smerter.. Aldrig er der blevet taget noget som helst af min nakke, til trods at jeg har fortalt at jeg, særligt når smerterne er store, kan mærke ligesom noget (en brusk-skrive?) imellem mine nakkehvirvler. Jeg kan ligesom skubbe den ind...

Tak for jeres svar
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 09:43   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg blev skannet fordi jeg havde haft lydene længe og hørelsen var nedadgående, så det var for at se om der var sygdom på høresneglen -det var der så ikke.

Siger man ja til en skanning skal man måske også være klar på at der kan komme "andre" tilfældige fund frem ,hvis man da kan det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man kan blive ved Ricky M. Politik og Samfund 2 06-12-2011 19:40
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Er jeg blevet helt vanvittig nu.... ;-/ TheLivingDead Din historie 16 05-02-2011 08:40
Kan jeg blive straffet?? Road66 Alt det andet 11 26-08-2010 12:36
Kan det da blive ved ... ? Sommerfugl Alt det andet 21 14-01-2010 10:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension