K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2009, 12:12   #21
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Jeg tror primært det handler om at Velfærdsministeriet var blevet alt alt for stort og uhåndterligt. Så har de flyttet "arbejdsmarkeds"-relaterede områder over i Beskæftigelsesministeriet. Vi skal nok forvente en større minister-rokade efter noget tid, hvor det rykkes endnu mere rundt med resort-områder.

Jeg synes det er fint nok at ftp ikke hører under Socialministeriet. Sygdom og sociale problemer er jo to forskellige ting. Ude i kommunerne er det jo også beskæftigelses forvaltningerne der administrerer ansøgninger om ftp.

Tror ikke man skal lægger så meget i det - det er alligevel et område som håndteres primært på kommunalt niveau. Det er bare bureaukratisk kolbøtte.

Det er ikke umuligt at Arbejdsmarkedskommisionen vil lægger op til ændringer i ftp og flex ordningerne - men de arbejder jo uafhængigt af ministerierne. Den kommision bør man nok være mere nervøs for, end diverse ministeriers fordeling af arbejdsopgaver.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:36   #22
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det virker skummelt, især når man tænker på, at 58 mails i Beskæftigelsesministeriet er "forsvundet"... vedr. effekten af 300-timersreglen.

Og så naturligvis forsøget med sygedagpengemodtagere... og deres famlen efter en lovgivning, der "måske" er anvendelig. Efter 3. forsøg hjalp det stadig ikke.

Men hvad med børnetilskud? Hvad i alverden har det med Beskæftigelsesministeriet at gøre? Og boligsikring?

Den nye socialminister er mig bekendt også boligminister.

Skummelt, meget skummelt.

Som jeg ser det handler det om at samle alt offentlig ydelse under et, sådan at sanktioner, pisk og tvang osv. kan adminitreres af een person... en og samme ondskabsfulde person der så kan side og forvalte rundt med mennesker på overførsel som de har lyst til...
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:37   #23
dropfod
Gæst
 
Indlæg: n/a
kohai har ret.

vi snakkede om det samme herhjemme i aftes, nu ligger landet sådan
at min kone er kommunal ansat, (ikke i den afdeling smiler) men der snakkes
da om det, som hun siger tænk hvis vi (kommunen) skulle til at rulle alle
FP op som er givet, med alt hvad det indebærer, bare nogle af den
ny arbejdsprøvninger,lægeerklæringer,nyvurdering i pensionsteam,
nej kun navnet er nyt, ellers sker der ikke det store.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:40   #24
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Logikken er måske, at nogle hyper liberale i regeringens bagland anser enhver skat som et angreb på frihedsrettighederne, herunder på deres private ejendomsret og indkomst. Dybest set mener man der, at det skal være helt frivilligt hvad folks penge skal gå til, og at overførselsindkomster bør erstattes med private personer og organisationers tilbud, indsatser eller velgørende arbejde, og staten stærkt begrænses, så alle sørger for sig selv. Når der så ikke er demokratisk flertal, går man gradvist til værks med studehandler og stramninger, mens man konstant gøder jorden, indtil flertallet er forberedt.

At dømme efter røgsignalerne kommer det i denne omgang nok til at medføre, at man som førtidspensionist udover i forvejen begrænsede muligheder, økonomi, livsvilkår/evner og sygdom nu også hele tiden skal have i baghovedet, at noget værre er på vej.

Sidst redigeret af Gadefejer; 08-04-2009 kl. 12:43.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:43   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Jeg tror primært det handler om at Velfærdsministeriet var blevet alt alt for stort og uhåndterligt. Så har de flyttet "arbejdsmarkeds"-relaterede områder over i Beskæftigelsesministeriet. Vi skal nok forvente en større minister-rokade efter noget tid, hvor det rykkes endnu mere rundt med resort-områder.

Jeg synes det er fint nok at ftp ikke hører under Socialministeriet. Sygdom og sociale problemer er jo to forskellige ting. Ude i kommunerne er det jo også beskæftigelses forvaltningerne der administrerer ansøgninger om ftp.

Tror ikke man skal lægger så meget i det - det er alligevel et område som håndteres primært på kommunalt niveau. Det er bare bureaukratisk kolbøtte.

Det er ikke umuligt at Arbejdsmarkedskommisionen vil lægger op til ændringer i ftp og flex ordningerne - men de arbejder jo uafhængigt af ministerierne. Den kommision bør man nok være mere nervøs for, end diverse ministeriers fordeling af arbejdsopgaver.
Det ved jeg ikke om jeg skal tro på Kohai, for som det har været ind til nu har ledige og syge været administreret under beskæftigelsesministeriet, og Hjort har ikke kunnet kende forskel på sygdom og raskhed når han skulle lovgive.

Det giver modsat rettede emner som samme person skal varetage, på en sådan måde at hjælper man den ene, forsømmer man den anden del og vice versa... og det er jo tydeligt hvilken side Hjort har holdt med hele vejen igennem ikke?

Før var det syge ledige han hundsede rundt med for at skaffe sine hænder... nu kan Inger Støjberg også forvalte rundt med førtidspensionisterne for at præsse hænder ud af dem når de er under beskæftigelsesministeriet, og jeg synes helt ærligt det er hul i hovedet.

Førtidspension SKRIGER efter at høre under socialministeriet, for det er dæleme da en social ydelse.

Jeg er enig i at de andre du nævner er nogen man også skal være bange for... men dette træk her synes jeg bestemt ikke man bare skal se over skulderen med... det kan hurtigt vise sig at give nye problemer for mennesker på FP.

Men det skal da ik undre nogen, at når man først tror man ENDELIG har sin berettede FP, at så skal man til at kigges efter i sømmene konstant der også... farvel ro og fred, farvel liv.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:48   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, dét skal da ikke underer!

Det skal se ud som om det hele er nye og spændende for vælgerne, men som i virkeligheden bare er et nyt navn for den sædvanlige rumle for os på bunden......passer fint i tråd med VKO politik.

Nuvel, intet nyt er godt nyt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 13:42   #27
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

....hvad skal den nye socialminister så tage sig af ????

hvis det er jobcenteret der skal bestemme om førtidspension så bliver det meget svært da de skal få folk i arbejde ??????
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 16:05   #28
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Jeg tror da nok de ville starte med alle de lette sager som dem der har haft et arbejde ved siden af deres FP.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 16:10   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jamen ...det jeg har forstået er at det i fremtiden bliver jobcenteret der afgør om en person er berettiget til pension og ikke socialcenterets pensions team. ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 16:29   #30
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
jamen ...det jeg har forstået er at det i fremtiden bliver jobcenteret der afgør om en person er berettiget til pension og ikke socialcenterets pensions team. ?
Det er det de facto allerede i mange kommuner, hvor et krav for ftp er at man indstilles af jobcenterets visitationsudvalg. Med lidt held kan det her overflødiggøre en del af den underlige sagsbehandler->visitationsteam->pensionsteam arbejdsgang mange kommuner har.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesministeriet var advaret om lukrativt hul i lov Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2013 15:00
Nu fyrer de i Beskæftigelsesministeriet Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2012 20:00
Beskæftigelsesministeriet "et øjeblik"... logikeren Politik og Samfund 3 14-11-2011 11:46
Arbejdsevnebekendtgørelse fra Beskæftigelsesministeriet zuza Nyt om loven 37 17-06-2008 10:17
skrivebordsgeneralen i Beskæftigelsesministeriet Stella Politik og Samfund 0 02-03-2008 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension