K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2014, 19:11   #21
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
vil tro du har været lidt for hurtig med den §17
når din bipolar sindslidelse ikke er nævnt med et ord
udelukkende en depression.

det er først når alle behandlingsmuligheder er udtømte at din arbejdsevne kan vurderes. altså en arbejdsprøvning eller anden måde de kan vurdere din arbejdsevne.
du skal huske det udelukkende er din arbejdsevne som giver pension og ikke din sygdom

for du får 100 procent afslag udfra det de skriver, men du kan så få sygedagpenge et par måneder mere.

jeg havde ikke engang anket afslaget, da man efter de nye regler også helst skal have et ressourceforløb bag sig.
som du også gerne vil have. samt din sag ikke er belyst ordenligt
Nu hvor tingene er ved a bundfælde sig, har jeg også den følelse af, at jeg har været lidt for hurtigt. Imellemtiden er der tilkommet flere lægelige oplysninger, som stiller mig væsentlig bedre...

Jeg har haft forskellige sagsbehandlere i mit forløb og kunne slet ikke genkende mig selv i det skrevne i Rehabiliteringsplanens forberedende del, som blev sendt til Rehabiliteringsteamet. Denne var altså IKKE udarbejdet sammen med mig! Oplysningerne den indeholder var fra 2011-2013

At min situation ikke er blevet afklaret, ja, det har jeg det meget svært med... jeg véd at de hele kræver tålmodighed, men altså ikke rart med uvisheden omkring min fremtidige tsituation...
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2014, 00:10   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Se hvad jeg har skrevet tidligere.

Dertil vil jeg anbefale at du laver en bilagsliste, indeholde, også det sidste nye.

Brug evt argumentation om, at der jo må være vigtigst at du får den rette afgørelse, og klag evt videre, hvis du ender med et afslag.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2014, 02:40   #23
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Se hvad jeg har skrevet tidligere.

Dertil vil jeg anbefale at du laver en bilagsliste, indeholde, også det sidste nye.

Brug evt argumentation om, at der jo må være vigtigst at du får den rette afgørelse, og klag evt videre, hvis du ender med et afslag.

VH POpiae
Jeg læste godt dine svar.
Mange tak fordi du gad at læse mine indllæg samt tage dig tid til at svare, popiae!!

Jeg ingen tillid har til nogen som helst i dette her system. Det er virkelig svært at få lidt viden om hvad man har ret til og krav på...

Hilsen
Forhåbentligt
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2014, 08:38   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som loven forvaltes idag, er det også temmelig uoverskuelig, hvordan man skal gribe det an.

Man må følge sin egen mavefornemmelse for hvad der er det rigtige, og hvad man vil bruge krudt på.

Hvis du feks selv mener at eneste mulighed er førtidspension, skal du gå efter det med alt kraft.

Du skal dog lægge en slagplan for hvordan du vil gribe det an.

Vi kan kun give råd, udfra egen erfaring, og andre gode foreslag. Derefter er det op til dig, hvad du mener er bedst i din sag.

Men at kende indholdet i sin sag, samt at sikre relevante bilag, er selvsagt meget afgørende, og desværre ikke det kommunerne helst gør.
Herunder IKKE at skrive under på noget man ikke 100% kan stå inde for. Dette tilføjer man i givet fald, samt udstreger det der er ukorrekt, eller man ikke er enig i, hvis man tvinges til underskrift.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 30-05-2014 kl. 08:41.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 14:32   #25
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Exclamation Håbløshed

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Se hvad jeg har skrevet tidligere.

Dertil vil jeg anbefale at du laver en bilagsliste, indeholde, også det sidste nye.

Brug evt argumentation om, at der jo må være vigtigst at du får den rette afgørelse, og klag evt videre, hvis du ender med et afslag.

VH POpiae
Det skrev socialrådgiveren fra Distrikpskyaktrien til mig i dag (hun fraråder mig at klage/anke) og tage imod et ressourceforløb:

"Ja men de (Pensionsteamet) vil formentlig henholde sig til de samme argumenter"

Jeg ved stadigt IKKE hvad jag skal stille op når jeg får den endelige afgørelse (afslag). Det med uvisheden samt at være stadigvæk uafklaret efter sådan et forløb tærer på mig!
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 23:56   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men giver de dig afslag, skal du vel tilbydes ressourceforløb?

Det har IKKE opsættende virkning at du klager!
Det betyder at din sag, fortsat skal være igang, og du enten skal tilbydes ressourceforløb, eller afklares yderligere, alt efter hvilken begrundele du får i afslaget!

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 02-06-2014 kl. 23:59.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 00:18   #27
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Cool Skal jeg tage kampen mod overmagten?

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Men giver de dig afslag, skal du vel tilbydes ressourceforløb?

Det har IKKE opsættende virkning at du klager!
Det betyder at din sag, fortsat skal være igang, og du enten skal tilbydes ressourceforløb, eller afklares yderligere, alt efter hvilken begrundele du får i afslaget!

VH POpiae
Distriktpsykiatriens soc.rådg. skrev også imorges: "Jeg sendte en mail til sagsbehandler om resourceforløb, og fastholdelse af pensionssag. Har ikke hørt fra hende."

Nu er spørgsmålet jo også om Jeg skal deltage i Socialforvaltningens møde....

Min socialrådgiver tror ikke det hjælper, da akterne ikke er indhentet til at træffe afgørelse.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 12:50   #28
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Har tænkt over din oplevelse hos rehabiliteringsteam, hvad med at klage, ikke over afgørelsen for det kan man ikke , men over måden mødet forløb på.
Center for driftsundersøgelse
Abel cathrines gade 13,
1654 københavn v
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 13:05   #29
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Har tænkt over din oplevelse hos rehabiliteringsteam, hvad med at klage, ikke over afgørelsen for det kan man ikke , men over måden mødet forløb på.
Center for driftsundersøgelse
Abel cathrines gade 13,
1654 københavn v
Ja, det var altså ikke nogen skovtur...

Hvordan gør man dét da?
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 13:16   #30
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Der er ikke nogen formel på klager,
Som du skrev i dit første indlæg, måske slette lidt og så husk at skrive klage som titel.

Det beskriver meget godt hvor røstet og ydmyget du følte dig, måske netop fordi du skrev det uden tanke for formen ;-)

Fremhæv at det er selve mødet du klager over
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension