K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2014, 09:38   #11
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Godt du ved allerede noget om forløbet:

Hvad, afklaring af arbejdstimer
Hvor , det grønne område
Virksomhedscentre
Hvorfor, afklaring af arbejdsevne
Hvorlænge, 3 måneder
De andre som afprøves er dine " arbejdsfællesskab ", de er i samme situation som dig, og ikke konkurrenter eller modstandere, de er ikke farlige eller suspekte. De skal bare afklares og i er i samme "båd" for et stykke tid.

http://ams.dk/da/Viden/Udvikling%20o...enhavnpdf.ashx

Sidst redigeret af østerbro; 27-11-2014 kl. 09:45. Årsag: Link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 06:39   #12
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Jeg har nu papier på mit forløb, idet jeg var til møde med 2 jobkonsulenter og bisidder, og alt ser ud til at flaske sig, mine papier på forløbet fortæller ikke meget andet end hvor mange timer jeg skal være der, men "salgsvaren" fra jobkonsulenter var fin, idet vi jo skal finde ud af hvor mange timer jeg kan klare, jeg møder op på pladsen og møder en sur mentor som taler hen over hoved på mig,han har sådan set ikke tid til mig og jeg bliver "kastet" vider til en "makker" som er osse er på flex, det viser sig at INGEN har nogen ide om hvad jeg laver der..(de tror jeg er nyttearb" da de har omkring 20 stk af dem) jeg får en cykle og en "snapper" poser og skal ud og samle papier op i en fast område, ingen fortæller om der er kaffe pause heller andet, jeg skal bare stille cyklen når jeg er færdig og gå hjem, kan forstå at det er det jeg skal lave i 3 mån..altså ikke noget af det vi aftalte på mødet, nu er det 2 gang det sker, hvis det er hvad de mener med afprøve min arb,evne så er den da hel gal, en ting er jeg har dårlig skulder men det psykiske er meget værre (der er en del skånehensyn) hvad gør jeg,hvis jeg henvender mig til mentor er der chance for "ballade" jeg har det dårlig med at blive talt ned til, enten bliver jeg ked af det og går heller osse stiller jeg mig op og kan ikke svare for resten, jobkonsulenter har jeg mistet tillid til...
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 09:26   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad med din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 09:27   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
, jobkonsulenter har jeg mistet tillid til...
Det er rigtig trist, at du har mistet tilliden til din jobkonsulent, for hvis det er ham/hende, der står for dit forløb, så er det også ham/hende du skal henvende dig til hvis noget i forløbet ikke fungerer.

Mit råd er, at du skriver en mail, som du sender til din jobkonsulent og så sætter du din sb som cc, så h*n også får den.

På den måde kan ingen af dem påstå, at have været uvidende, da du har dokumentationen i orden.

Hvis du ikke modtager svar synes jeg, at du skal ringe til jobkonsulenten.

Selvom du ikke har tillid til jobkonsulenten, så er du nok nødt til, at prøve at få det bedste ud af det.

Hvis du af helbredsmæssige årsager (fysisk eller psykisk, det er lige meget) ikke kan fungere i forløbet, så synes jeg, at du skal kontakte din læge og snakke med ham/hende om det.
Det kan godt være, at lægen ikke kan gøre så meget for at hjælpe dig, men hvis kommunen kontakter din læge, så vil h*n kunne bakke dig op fordi du har snakket med ham/hende om problemerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 10:28   #15
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Din jobkons. virker ikke professionel, og kompetent ,

men det er DIT forløb, DIN afklaring, DIN fremtid, derfor synes jeg du skal gøre følgende.:

Du beskriver du har skånehensyn, de må være nedskrevet ikk?
De skånehensyn er det vigtigt praktikstedet kender til, tilsyneladende har din jobkons. ikke informeret stedet så det må du så selv gøre. Find ud af hvem der er den ansvarlige på stedet, og bed vedk. om et lille møde hvor du beskriver hvad der er aftalt med din jobkons. forlang at din tildelte mentor deltager i mødet. inviter en bisidder med.


du har formodentlig/forhåbentlig fået et referat af mødet med jobkons. hvor der står hvad I har aftalt ikk?hvis ikke må du bede om det.

hvis stedet ikke vil samarbejde kontakter du straks din jobkons. skrifgtligt og gør opmærksom på at du jo rigtig gerne vil samarbejde om at afklare din arbejdsevne, men hvis der skal komme noget brugbart ud af det for dig, så kræver det at AFTALERNE BLIVER OVERHOLDT . henvis til dokumentationen i din sag.

hvis din jobkons. ikke er til nytte, så må du klage til jobc. chef, alternativt find ud af om d er er en borgerrådgiver i kommunen, denne kan ikke sagsbehandle din sag, men kan hjælpe når kommunikationen går i hårdknude måske din sagsbeh. trænger til at der kommer kritiske øjne på hxn s arbejde .

det er vigtigt at du reagere NU mht. at der bliver taget hånd om din praktiktid, ellers går tiden til spilde, den eneste det går ud over er dig, og det er ikke rimeligt.

mange hilsner og lad os høre hvordan det går.
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 06:51   #16
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvad med din fagforening?

VH Popiae
Er ikke i fagforening, da jeg endnu ikke har "fast job" men er i afklaring af hvor mange timer jeg kan klare

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er rigtig trist, at du har mistet tilliden til din jobkonsulent, for hvis det er ham/hende, der står for dit forløb, så er det også ham/hende du skal henvende dig til hvis noget i forløbet ikke fungerer.

Mit råd er, at du skriver en mail, som du sender til din jobkonsulent og så sætter du din sb som cc, så h*n også får den.

På den måde kan ingen af dem påstå, at have været uvidende, da du har dokumentationen i orden.

Hvis du ikke modtager svar synes jeg, at du skal ringe til jobkonsulenten.

Selvom du ikke har tillid til jobkonsulenten, så er du nok nødt til, at prøve at få det bedste ud af det.

Hvis du af helbredsmæssige årsager (fysisk eller psykisk, det er lige meget) ikke kan fungere i forløbet, så synes jeg, at du skal kontakte din læge og snakke med ham/hende om det.
Det kan godt være, at lægen ikke kan gøre så meget for at hjælpe dig, men hvis kommunen kontakter din læge, så vil h*n kunne bakke dig op fordi du har snakket med ham/hende om problemerne.
Jamen jeg har jo lige værte til møde med jobkonsulent 2stk endda og de fik det til at lyde så godt, men arb,pladsen ved ikke noget om mig, lægen kender mig overhovedet ikke da det er en ny læge (men det bliver nok det næste)
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 08:55   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Din jobkons. virker ikke professionel, og kompetent ,

men det er DIT forløb, DIN afklaring, DIN fremtid, derfor synes jeg du skal gøre følgende.:

Du beskriver du har skånehensyn, de må være nedskrevet ikk?
De skånehensyn er det vigtigt praktikstedet kender til, tilsyneladende har din jobkons. ikke informeret stedet så det må du så selv gøre. Find ud af hvem der er den ansvarlige på stedet, og bed vedk. om et lille møde hvor du beskriver hvad der er aftalt med din jobkons. forlang at din tildelte mentor deltager i mødet. inviter en bisidder med.


du har formodentlig/forhåbentlig fået et referat af mødet med jobkons. hvor der står hvad I har aftalt ikk?hvis ikke må du bede om det.

hvis stedet ikke vil samarbejde kontakter du straks din jobkons. skrifgtligt og gør opmærksom på at du jo rigtig gerne vil samarbejde om at afklare din arbejdsevne, men hvis der skal komme noget brugbart ud af det for dig, så kræver det at AFTALERNE BLIVER OVERHOLDT . henvis til dokumentationen i din sag.

hvis din jobkons. ikke er til nytte, så må du klage til jobc. chef, alternativt find ud af om d er er en borgerrådgiver i kommunen, denne kan ikke sagsbehandle din sag, men kan hjælpe når kommunikationen går i hårdknude måske din sagsbeh. trænger til at der kommer kritiske øjne på hxn s arbejde .

det er vigtigt at du reagere NU mht. at der bliver taget hånd om din praktiktid, ellers går tiden til spilde, den eneste det går ud over er dig, og det er ikke rimeligt.

mange hilsner og lad os høre hvordan det går.
sortepigen
Rigtig gode råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 09:51   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Gode råd, fra sortepigen.

Dog mener jeg ikke at en arbejdsprøvning, hvor du arbejder alene, herunder at der IKKE tages div skånehensyn, vil give noget brugbart resultat.

Dette lyder mere som aktivering?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 09:49   #19
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Din jobkons. virker ikke professionel, og kompetent ,

men det er DIT forløb, DIN afklaring, DIN fremtid, derfor synes jeg du skal gøre følgende.:

Du beskriver du har skånehensyn, de må være nedskrevet ikk?
De skånehensyn er det vigtigt praktikstedet kender til, tilsyneladende har din jobkons. ikke informeret stedet så det må du så selv gøre. Find ud af hvem der er den ansvarlige på stedet, og bed vedk. om et lille møde hvor du beskriver hvad der er aftalt med din jobkons. forlang at din tildelte mentor deltager i mødet. inviter en bisidder med.


du har formodentlig/forhåbentlig fået et referat af mødet med jobkons. hvor der står hvad I har aftalt ikk?hvis ikke må du bede om det.

hvis stedet ikke vil samarbejde kontakter du straks din jobkons. skrifgtligt og gør opmærksom på at du jo rigtig gerne vil samarbejde om at afklare din arbejdsevne, men hvis der skal komme noget brugbart ud af det for dig, så kræver det at AFTALERNE BLIVER OVERHOLDT . henvis til dokumentationen i din sag.

hvis din jobkons. ikke er til nytte, så må du klage til jobc. chef, alternativt find ud af om d er er en borgerrådgiver i kommunen, denne kan ikke sagsbehandle din sag, men kan hjælpe når kommunikationen går i hårdknude måske din sagsbeh. trænger til at der kommer kritiske øjne på hxn s arbejde .

det er vigtigt at du reagere NU mht. at der bliver taget hånd om din praktiktid, ellers går tiden til spilde, den eneste det går ud over er dig, og det er ikke rimeligt.

mange hilsner og lad os høre hvordan det går.
sortepigen
Jeg gik ind til mentor igår og spurgte hvad min job,betegnelse var, og han sage det var at samle papier, jeg siger at det var ikke aftalen med min jobkons og svaret var at det har jobkons intet med at gøre, hvorefter jeg spørger om han kender til min sag og svar (på en noget sur måde) var dette her er en fysisk arb,plads og du skal samle papir......jeg har været fysisk artiv hele mit liv, men er bare i en anden situation nu, og jeg er der for at finde ud af hvor meget jeg kan klare, det får jeg ikke fra en papiertur, sæt nu jeg ryger ud i et job hvor jeg skal bruge hele kroppen er de timer jeg når frem til så de rigtige, jeg ved fra andre der kender stedet at de er dødtrætte af nyttearb og føler jeg bliver sat i samme bås, her nu snakket med min støtte/kontakt person og vi må holde en møde med jobkons hvor jeg vil be om at få alt på papier, så kan der vel ikke gå så meget "ged" i det heller hvad.....(måske ender det med at jeg skal samle mine egen papier) for pladsen er en kommunal ejendom.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Gode råd, fra sortepigen.

Dog mener jeg ikke at en arbejdsprøvning, hvor du arbejder alene, herunder at der IKKE tages div skånehensyn, vil give noget brugbart resultat.

Dette lyder mere som aktivering?

VH Popiae
Enig og tænker at hvis ikke jeg siger fra nu, så finder de ud af at det slet ikke var det jeg skulle lave, og vupti endnu en ny pratikplads...oker det ikke...
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 13:07   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
og vi må holde en møde med jobkons hvor jeg vil be om at få alt på papier,
Det gør du bedst ved at anmode om aktindsigt.
anmodningen om aktindsigt bør du aflevere ved skranken, og bede om en kvittering på, at den er modtaget.
Derefter har de 10 kalenderdage til at sende det hele til dig.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Enig og tænker at hvis ikke jeg siger fra nu, så finder de ud af at det slet ikke var det jeg skulle lave, og vupti endnu en ny pratikplads...oker det ikke...
Det er lige præcis derfor det er vigtigt, at du selv er på tæerne, også med hensyn til, at dine skånehensyn skal respekteres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension