K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2013, 14:55   #1
Cecilie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
Cecilie er ny på vejen
indstillet til pension via rehab. team

hej alle. jeg har netop været til møde i rehab teamet idag og de har valg at indstille mig til førtidspension.

mit spørgsmål er hvor stor er chancerne for den går igennem når rehab indstiller?
jeg er under 40 og har været i kommunen på kontanthjælp i snart 5 år og har en masse lægepapirer bag mig samt fra lægekonsulenten og alle siger ingen arbejdsevne og alt jeg har forsøgt både igennem kommunen og af mig selv har ikke lykkedes.

jeg har en skizofreni diagnose og går i opus.

min sagsbahndler vil samle det hele og sende afsted, så skulle have en afgørelse i det nye år vil jeg tro.
Cecilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 02:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis rehab teamet har indstillet dig positivt til førtidspension....ja så er den næsten sikker....

Det er yderst sjældent at kommunen ikke følger teamets indstilling....

Jeg har endnu ikke set en sag hvor kommunen har sagt noget andet end rehabteamet...

De har selvfølgelig muligheden for at gå imod...men som sagt så er det yderst sjældent....og vi har ikke set det ske herinde endnu...

Så du burde kunne tage den helt med ro...selvom jeg godt at du ikke kan det...ventetid er noget rigtig møj...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 13:00   #3
Cecilie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
Cecilie er ny på vejen
det nævnet jeg er nervøs for, men det måske det du mente? jeg håber den går igennem, det ville være så skønt.
Cecilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 18:16   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske det er mig der ikke forstår....

Siger du ikke at rehabteamet har indstillet dig til førtidspension....jeg forstår ikke hvorfor du så er nervøs for dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 10:39   #5
Cecilie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
Cecilie er ny på vejen
jo det har de, jeg fik bare en lidt kryptisk mail fra min sagsbehandler om vi jo måtte se hvad det endte med og den gjorde min nervøs.

rehab teamet har indstillet mig til førtidspension men jeg ved bare ikke hvor meget deres vurdering vægter i nævnet.

det nok bare mig der hænger i laser og ser spøgelser, det har været et lang forløb.
Cecilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 17:15   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen hvis rehab teamet har indstillet dig til førtidspension....ja så er det kun pensionsnævnet i din kommune som skal sige okay til den....

Som jeg skrev så følger de som regel den indstilling de får fra rehabteamet....

Jeg har ikke set en eneste sag hvor pensionsnævnet er gået imod rehab teamets indstilling endnu...

Så du skulle være rimelig sikker....

Man skal bare vide at hvis de vil...så kan de godt gå imod rehab teamets indstilling...men vi herinde har som sagt ikke set at de har gjort det indtil videre....så de gør det nok heller ikke i din sag...

Men jeg forstår godt at du er urolig...og det vil du sikkert være lige indtil du sidder med de papirer der siger at du nu er blevet førtidspensionist...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 20:02   #7
Beliveindreams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Beliveindreams er ny på vejen
Hej
Jeg står selv i samme situation..
Og jeg har forstået på min sagsbehandler at hvis kommunen ikke følger indstillingen fra rehab, så skal sagen tilbage til rehab igen og der skal laves en ny indstilling.
Så der skal ske noget meget uventet hvis den ikke går igennem for dig..
Beliveindreams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 20:05   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Beliveindreams Se meddelelser
Hej
Jeg står selv i samme situation..
Og jeg har forstået på min sagsbehandler at hvis kommunen ikke følger indstillingen fra rehab, så skal sagen tilbage til rehab igen og der skal laves en ny indstilling.
Så der skal ske noget meget uventet hvis den ikke går igennem for dig..
Mine ord...!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 22:58   #9
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Jeg tænker hvis ens sb indstiller til flex i rehab teamet kan de så sige at de syntes pension eller ressource forløb eller reva ville være bedre??? Eller forholder de sig kun til det sb har indstillet til ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 16:56   #10
Cecilie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Indlæg: 14
Styrke: 13
Cecilie er ny på vejen
december

Min sagsbehandler har skrevet i dag, de får min sag med i december.

Jeg er glad for den kommer med der, så får jeg da et svar hurtigt.

Jeg håber sådan den går igennem, for søren altså.

Men jeg går ud fra rehabiliteringsteamet ikke ville indstille med mindre de mener alt andet er formålsløst. Så havde de vel valgt ressourceforløb.

Puha. De nerver
Cecilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension