K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2015, 18:40   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også kun hørt om Montebello.

Rekreationen skal jo være en del af behandlingen. Men måske Abduls læge kender andre rekreationssteder??

Man kan ikke bare rejse frit.......der skal dokumenteres, at ferien har et behandlingsmæssigt formål. Der skal være en grund til rekreationen, stedet mm. Man skal ligeledes have dokumentation med tilbage til Danmark om, hvad der er blevet tilbudt ect.

Det er også et krav, at der er lægeligt opsyn under rekreationsopholdet. Så der skal jo være en læge med i den anden ende, der kan dokumentere forløbet.

Kommer lige i tanke om, at jeg faktisk kender én der fik lov til at komme på noget rekreation i Israel grundet svær Psoriasis(gigt). Behandlingen bestod af nøje tilrettelagte forløb med mudder og badning i Det døde hav - det hjalp også heeelt fantastisk.

Sidst redigeret af Ninja; 09-07-2015 kl. 18:47.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 22:59   #22
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg skal henvende mig til læge imorgen
for at få en anbefaling.
Akvamarin, min sag er meget ualmindelig som du måske har set nogen før.
Jeg har en hvilende pension som fik jeg 20 år siden. Men jeg valgte at blive købmand som jeg har været indtill 2013.
Jeg fik pension genoptaget sidste år men valgte dagpenge. Pension er igen hvilende og jeg sygemeldte og prøve at få fleksjob.
Hvis de stopper sygedagpenge har jeg mulighed at få enten dagpenge eller pension genoptaget.
Jeg vil følge de nødvendige for at få fleksjob. Jeg får skattefri invalidetsydelse ved siden af.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 23:17   #23
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg har en hvilende pension som fik jeg 20 år siden. Men jeg valgte at blive købmand som jeg har været indtill 2013.
Jeg fik pension genoptaget sidste år men valgte dagpenge. Pension er igen hvilende og jeg sygemeldte og prøve at få fleksjob.
Hvis de stopper sygedagpenge har jeg mulighed at få enten dagpenge eller pension genoptaget.
Jeg vil følge de nødvendige for at få fleksjob. Jeg får skattefri invalidetsydelse ved siden af.

Og så undrer vi os over at det er blevet så svært at få førtidspension
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 23:22   #24
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Gammeldags pension kan ikke frakendes selv man er blevet rask.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 10:50   #25
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Gammeldags pension kan ikke frakendes selv man er blevet rask.
Hvis du dermed mener førtidspension tildelt før 1. januar 2003 - ja så har du ret

http://sm.dk/arbejdsomrader/Ydelser/...ende-pension-1

og ref ferie som sygemeldt

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...er-sygemelding

Og fra DUKH

Du har som udgangspunkt ikke ret til at holde ferie, mens du er sygemeldt og modtager sygedagpenge. Du har således heller ikke ret til sygedagpenge under ferierejse i udlandet.

Udbetalingen af sygedagpenge forudsætter uarbejdsdygtighed i § 7 i sygedagpengeloven og er derfor uforeneligt med afholdelse af ferie.

Der er også en risiko forbundet med ”bare” at afholde sin planlagte ferie. Der kan blive problemer i forbindelse med genoptagelse af sygedagpengeudbetalingen efter din ferie. Kommunen kan stille spørgsmål ved, om du har forhalet din helbredelse, hvis du i din ferie ikke har overholdt evt. behandlinger eller lignende. Genoptagelse forudsætter også, at du efter endt ferie fortsat kan betragtes som uarbejdsdygtig.

Vi anbefaler derfor generelt, at du aftaler muligheden for afholdelse af ferie med din sagsbehandler.

Kommunen kan godkende at genoptage udbetaling af sygedagpenge til dig eller refusion til din arbejdsgiver uden en ny arbejdsgiverperiode. En afgørelse heraf afhænger af helt individuelle og konkrete forhold. Du skal derfor sikre dig en aftale med kommunen og din arbejdsgiver.

Udbetaling af feriepenge
Har du feriepenge til gode fra dit job (har du et feriekort) og bliver du ikke raskmeldt inden udgangen af august og dermed ikke kan holde din hovedferie inden udgangen af september måned, så kan du få udbetalt feriepenge for 3 uger uden at holde ferie. Resten af din ferie (ud over de tre uger) kan du ligeledes få udbetalt, hvis du pga. sygdom ikke kan afholde din ferie inden 1. maj det efterfølgende år. Feriekortet skal underskrives af sygedagpengekontoret.

Sidst redigeret af stampe; 10-07-2015 kl. 11:01.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 13:48   #26
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Helene, jeg har idag været i lægecente.Lægen vil nok skrive om lægetilsyn men iike sikker på, om læge vil anbefale en rekreation rejse. Som sagt før, jeg aldrig har mødt sagsbehandler. Jeg vil dog sende læge skrivelse og min anmodning til helbredsteam men tror næppe på, at jeg får svar.
Kære Stampe, min sygedagpenge er forlænget efter paragraf 27, nr 2. Kommune har vurderet, at min arbedsevne er varigt nedsat men hvor meget ved man ikke. Jeg tror ikke kommune vil lægge vægt på behandlinger under ferie så meget. Behandlingmuligheder er udtømt efter kommunes egen vurdering
Jeg er gift og har formue og lejeindtægt. Pension er ikke økonomisk gunstig for mig. Jeg vil desuden arbejde lidt. Derfor er vendt tilbage fra pension til sygedagepenge via A kasse og vil have fleksjob
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 15:23   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er jo bare om at prøve, Abdul. Så har du i det mindste forsøgt, og spillet med åbne kort. Måske sagsbehandleren har andre gode råd, da nogle ikke er helt så firkantet hvad angår ferie.

Håber i hvert fald det lykkes for dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Og så undrer vi os over at det er blevet så svært at få førtidspension
De gamle regler før 2003 er et kapitel for sig selv, og kan ikke sammenlignes med reglerne efter 2003.

Kender en del på reglerne før 2003 der arbejder fuldtid, med hvilende pension. Når de ikke magter mere, går de bare op og får gjort pensionen aktiv.
Tænker det må være SÅ dejligt at kunne gøre sådan, det er virkelig et sikkerhedsnet der griber én uanset hvordan man vælger at leve sit liv.

Meeeen, det er nok også derfor de lavede reglerne om - det var for godt til at være sandt Men heldige dem der stadig er på de regler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 17:24   #28
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Køre Helene, Jeg møder ofter nogen situation som andre ikke forstår.
Alle opfodrer mig at snakke med min sagsbehandler. Men hvordan? Jeg har aldrig mødt hende. Hun svarer aldrig mails.
Alt jeg kan er at jeg sender læge attest og min anmodning. Hun vil ikke give afslag. Hun vil overhoved ikke svare. Alle her snakker om klager men det er ikke meget for
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 18:35   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså ALLE har adgang til en sagsbehandler. Du skal ringe til omstillingen og få navnet på den du har, så du kan rette direkte henvendelse via mail.

Du skal ikke ''bare'' sende lægeattest og anmodning. Du skal aflevere det personligt ved skranken, og få en kvittering på, at det er modtaget. Husk sagsbehandlerens navn skal stå tydeligt, så de ved hvem det skal afleveres til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 18:39   #30
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du insisterer på at søge om noget, kan du i samme omgang spørge: "hvad er sagsbehandlingstiden på dette?"
De skal nemlig sætte sagsbehandlingstider på de forskellige ting, hvis der ikke er angivet nogen i loven på forhånd.
Sagsbehandlingstiden skal overholdes, og hvis de ikke kan overholde den, skal de skriftligt meddele hvornår de forventer at have et svar.

Så vidt jeg husker, så hvis der går for lang tid over sagsbehandlingstiden uden svar, kan man se det som et afslag, og klage over det afslag.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension