K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2012, 13:51   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af paulsauer Se meddelelser
Hej curls,

Mange tak for svaret.

Jeg kan se, at der er forskel på, hvilke ydelser kommunerne må modregne og hvilke, de ikke må.

Hvilke ydelser er det præcis, som kommunerne fejlagtigt modregner?
Det handler om modregning i ledighedsydelsen.

Du kan se de punkter i § 12, hvor der ikke skal ske modregning i ledighedsydelse - Det hedder "indtægter, der ikke medfører fradrag i ledighedsydelsen" - her i den gældende lovgivning:

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=141068#Afs2

..... og hvis du går længere op på siden, kommer der punkter, hvor der nævnes, hvornår der skal ske fradrag, fra § 7:

§ 7. Ved indtægter forstås løn, rådighedsløn, honorarer mv. Indtægterne medfører fradrag, selv om der ikke udføres arbejde i den periode, som indtægterne dækker.

Stk. 2. Indtægter, der træder i stedet for de indtægter, der er nævnt i stk. 1, medfører også fradrag, herunder

1) erstatning for tabt arbejdsfortjeneste,

2) beløb fra Lønmodtagernes Garantifond og

3) fratrædelsesgodtgørelse, jf. stk. 3 og 4.

Stk. 3. Fratrædelsesgodtgørelse medfører fradrag i ledighedsydelsen i det omfang, beløbet helt eller delvist svarer til, hvad arbejdsgiveren skulle have betalt modtageren af ledighedsydelse i løn i en opsigelsesperiode, hvis personen var blevet afskediget.

Stk. 4. Hvis det tidligere ansættelsesforhold efter lov, overenskomst, regulativ, cirkulære eller ansættelseskontrakt giver mulighed for rådighedsløn eller lignende i forbindelse med en afskedigelse, medfører fratrædelsesgodtgørelsen fradrag i ledighedsydelsen.

Stk. 5. Stk. 1-4 finder anvendelse på både engangsbeløb og løbende indtægter.



Her skriver Dansk Metal lidt om, at der ikke skal ske modregning osv... :
http://teleoest.dk/nyheder/2011/2011-01-26/

Jeg kan lige så godt fortælle dig, at nogle fleksjobbere også er blevet snydt for udbetaling af pension fra arbejdsgiver.... Det kan fagforeningerne sikkert også bekræfte, for de har kørt sager for fleksjobbere og har vundet dem, så fleksjobbere får pengene efterbetalt. Det sker at de meddeler det på fagforeningernes hjemmesider. HK er helt sikker en af dem.

Jeg håber det hjælper dig lidt på vejen....

Sidst redigeret af curls; 23-10-2012 kl. 14:06.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 13:03   #32
paulsauer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
paulsauer er ny på vejen
Hej igen,

Kan I fortælle noget om, hvilke fagforeninger det er, I har kontaktet?
paulsauer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 14:49   #33
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af paulsauer Se meddelelser
Hej igen,

Kan I fortælle noget om, hvilke fagforeninger det er, I har kontaktet?
Det må du prøve at se i trådene eller kontakte brugerne privat. Det kan man gøre ved at klikke på brugerens navn.

I den her tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=21544&page=2 i indlæg #17 er der skrevet, at FOA ville skrive et pænt brev til kommunerne om den nye lovændring....

Du kunne oprette en tråd herinde, om at få folk til at henvende sig til dig, dem som har oplevet modregning i ydelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 15:32   #34
heltinde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 47
Styrke: 14
heltinde er ny på vejen
Så er jeg på banen igen. Jeg løb tør for kræfter.

Jeg kan fortælle, at min nabo nu - efter skat - har fået indbetalt kr. 103.000. Efter at have fået et brev, hvor der stod 109.000. Uden medregning af september. Uden medregning af renter. I det hele taget uden et ordentligt stykke papir, der viste, hvordan SB var kommet frem til beløbet. Også uden henvisning til paragraffer. Og selvfølgelig uden ankevejledning.

Før skat var beløbet på 170.000, hvilket så er i underkanten. Når/hvis jeg får kræfter til det, vil jeg hjælpe med at få tingene gjort korrekt.
SB ringede til min nabo og lod skinne igennem, at udbetalingen var meget imod ledelsens holdning.

Det glæder mig, at I hjælper journalisten med at finde frem til relevante sager - jeg gik kold, selvom jeg synes, det er hammervigtigt. Tak.
__________________
Førtidspensionist før 2003
heltinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 10:26   #35
heltinde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 47
Styrke: 14
heltinde er ny på vejen
Min nabo har allerede fået den manglende septemberudbetaling, så ros til SB for hurtighed.
Det viser sig, at da de to snakkede i telefon forleden, havde SB sagt til min nabo, at hun ikke havde krav på renter. Hun spurgte af en eller anden grund alligevel min nabo, hvad rentesatsen i givet fald var. Jeg kunne sg* ikke lade være at grine - vi skal tilsyneladende lave ALT SBs arbejde.

Min nabo har siden fået tilsendt et brev med afgørelse truffet af den sociale ankestyrelse i 2001, hvor en fp fik tilkendt pensionsforhøjelse med tilbagevirkende kraft. Det blev afgjort, at vedkommende ikke havde ret til at få udbetalt renter.

I brevet stod der ikke en gang, at min nabo ikke havde ret til renter - der var kun vedlagt en kopi af afgørelsen i 2001.

Godt så. I 2011 blev Helsingør kommune dømt af retten til at udbetale renter fra den dag kommunen burde have udbetalt ledighedsydelse til en borger. Som der står på HKs site:
"Retten lagde vægt på, at der ikke var tale om et fejlagtigt skøn, men en fejlagtig retlig vurdering."
Se evt. det hele her: http://www.hk.dk/trafik_jernbane/nyh...edighedsydelse

Vi har talt om, at det med renter ikke betyder det vilde. Det er bare sådan en pokkers følelse af, at kommunen bliver ved med at rende om hjørner med os. Det bliver man altså lidt enøjet af, selvom vi tilsammen ellers normalt mønstrer fire ;-)

Stadig fatter jeg ikke, at der på intet tidspunkt har været medsendt noget med klagevejledning. Det vi kommer nærmest er, at min nabo bare kunne ringe, hvis der var noget, hun ikke kunne forstå.

Go' søndag, folkens.
__________________
Førtidspensionist før 2003
heltinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Ledighedsydelse pøffe Spørgsmål ang fleksjob 5 07-08-2012 23:35
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45
24.000 på ledighedsydelse Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 04-05-2009 09:49
ledighedsydelse sanne6 Spørgsmål ang fleksjob 2 16-03-2009 21:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension