K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2013, 00:31   #1
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Flexjob & konkurs..

Hej undskylder alle de rum jeg opretter, men kan simphelhen ikke finde de gamle jeg har skrevet i..

Men mit spørgsmål er om der er en der kan fortælle mig hvad jeg gør, har været i job hos en arbejdsgiver i 10 måneder, men de er desværre idag gået konkurs, & er nu ledig.. Ryger nu under de nye regler, med flexsydelse, nogen der kan fortælle mig om jeg får den høje sats på 15.000 eller den mindste på 10.000? Har ingen børn.. Er slet ikke inde i de nye regler, da jeg ikke havde set det komme at virksomheden ville gå konkurs.

Håber nogen af jer kan hjælpe mig med mit spørgsmål og om der er noget jeg skal være opmærksom på.

Mvh Jette.
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 02:04   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hej Jette

Når du bliver ledig efter en ansættelse efter 9 mdr. vil du modtage højeste ledighedsydelse på omkring. 15.000,- pr. måned.

Du modtager ikke fleksydelse ... fleksydelse ydes når man har betalt til efterløn og trækker sig fra arbejdsmarkedet som fleksjobber.

Sæt dig ind i de nye fleksjobregler - (det er vigtigt du kender dem - nu du er ledig igen ) hvor du vil kunne arbejde indtil 2 timer om ugen i fleksjob... og alt efter hvad du tjener modtage supplerende ydelse fra kommunen.

Find den nye reform i øverste højre hjørne på forsiden.

Når du vil finde dine gamle indlæg, besvarelser skal du blot gå ind på din egen profil... og vupti du kan se hvad du har skrevet af indlæg , har svaret m.m.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 10:04   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Du finder dine egne indlæg, både dem du selv har oprettet, men også dem du har svaret på, ved at trykke på dit eget brugernavn, derefter på statestik, vupti så er de der allesammen.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 15:18   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Hej undskylder alle de rum jeg opretter, men kan simphelhen ikke finde de gamle jeg har skrevet i..

Men mit spørgsmål er om der er en der kan fortælle mig hvad jeg gør, har været i job hos en arbejdsgiver i 10 måneder, men de er desværre idag gået konkurs, & er nu ledig.. Ryger nu under de nye regler, med flexsydelse, nogen der kan fortælle mig om jeg får den høje sats på 15.000 eller den mindste på 10.000? Har ingen børn.. Er slet ikke inde i de nye regler, da jeg ikke havde set det komme at virksomheden ville gå konkurs.

Håber nogen af jer kan hjælpe mig med mit spørgsmål og om der er noget jeg skal være opmærksom på.

Mvh Jette.
Jette91. Du kommer på den høje ydelse.. d.v.s. de ca 15500 kr/md.. Kravet er blot for at komme fra mindste til højeste ledighedsydelse, at du har været i et fleksjob i 9 KALENDERMÅNEDER.. og med dine 10 måneder er du sikret.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 20:33   #5
nanunanida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
nanunanida er ny på vejen
Lige et godt råd, såfremt du ikke allerede kender til det.

Som fleksjobber har man samme rettigheder som alm. lønmodtager, det betyder at sandsynligvis at du normalt har 3 mrd. opsigelse? (alt afhængig af overenskomsten.)

Når firmaet går konkurs, kan der derfor søges løn hos lønmodtagernes garantifond. Dette skal gøres hurtigst muligt. Du kan søge om ledighedsydelse og så betale det tilbage såfremt du får udbetalt løn fra lønmodtagernes garantifond. Du skal blot være obs på at de kan stille andre krav til hvordan du er jobsøgende end kommunen og disse skal overholdes ellers vil du ikke have ret til løn i opsigelsesperioden.

Spørg din fagforening til råds.

Men ellers er jeg enig med de andre, i det du har været i job i over 9 mrd. er du berettiget til den "almindelige" ledighedsydelse.

Hvis ovenstående er forvirrende så spørg endelig.
nanunanida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 03:22   #6
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Hej Jette

Når du bliver ledig efter en ansættelse efter 9 mdr. vil du modtage højeste ledighedsydelse på omkring. 15.000,- pr. måned.

Du modtager ikke fleksydelse ... fleksydelse ydes når man har betalt til efterløn og trækker sig fra arbejdsmarkedet som fleksjobber.

Sæt dig ind i de nye fleksjobregler - (det er vigtigt du kender dem - nu du er ledig igen ) hvor du vil kunne arbejde indtil 2 timer om ugen i fleksjob... og alt efter hvad du tjener modtage supplerende ydelse fra kommunen.

Find den nye reform i øverste højre hjørne på forsiden.

Når du vil finde dine gamle indlæg, besvarelser skal du blot gå ind på din egen profil... og vupti du kan se hvad du har skrevet af indlæg , har svaret m.m.
Mange gange tak for dit svar, sætter jeg pris på ..
Dejligt at vide jeg kan modtage den højste, men er der andre måder at sikre på at man får den højste sats? evt ved at melde sig i fagforening så vis jeg blev ledig igen fx før jeg havde været på mit arb 9 måneder så kunne jeg sikre det ved fagforening eller er det helt umuligt er kun medlem af forbundet ikke a-kassen? Eller Skal man have været der de 9 måneder for at kunne få den højste sats? spørg endlig vis du ikke forstår mit spørgesmål.

& vil prøve at blive i denne tråd fremover tror jeg har fundet ud af hvordan jeg gør..

Vil prøve at printe det ud også få det læst igennem alle de nye regler.

& endnu engang tak for dit svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Du finder dine egne indlæg, både dem du selv har oprettet, men også dem du har svaret på, ved at trykke på dit eget brugernavn, derefter på statestik, vupti så er de der allesammen.
Tak for svaret, tror jeg har fundet ud af det nu

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jette91. Du kommer på den høje ydelse.. d.v.s. de ca 15500 kr/md.. Kravet er blot for at komme fra mindste til højeste ledighedsydelse, at du har været i et fleksjob i 9 KALENDERMÅNEDER.. og med dine 10 måneder er du sikret.
Mange tak for dit svar sætter jeg pris på..
Dejligt at vide at jeg får den højste

Citat:
Oprindeligt indsendt af nanunanida Se meddelelser
Lige et godt råd, såfremt du ikke allerede kender til det.

Som fleksjobber har man samme rettigheder som alm. lønmodtager, det betyder at sandsynligvis at du normalt har 3 mrd. opsigelse? (alt afhængig af overenskomsten.)

Når firmaet går konkurs, kan der derfor søges løn hos lønmodtagernes garantifond. Dette skal gøres hurtigst muligt. Du kan søge om ledighedsydelse og så betale det tilbage såfremt du får udbetalt løn fra lønmodtagernes garantifond. Du skal blot være obs på at de kan stille andre krav til hvordan du er jobsøgende end kommunen og disse skal overholdes ellers vil du ikke have ret til løn i opsigelsesperioden.

Spørg din fagforening til råds.

Men ellers er jeg enig med de andre, i det du har været i job i over 9 mrd. er du berettiget til den "almindelige" ledighedsydelse.

Hvis ovenstående er forvirrende så spørg endelig.
Mange tak for dine svar, er jeg glad for..
Men jeg har vel ikke 3 måneders opsigelse når de er gået konkurs de kan somsagt ikke give mig løn og butikken er lukket helt ned..
Jeg vil ringe til garantifonden tirsdag morgen og det samme med kommunen

" har ikke haft mulighed for det før da vi alle fik afvide igår de lukkede butikken og først fik det fortalt om aften"

Forstår ikke dit svar med at jeg kan få løn i opsigelses perioden fra lønmodtagernes garantifond, får jeg ikke ledighedsydelse fra kommunen fra den dag jeg er ledig også selvom jeg sku have opsigelse? de er jo somsagt gået konkurs og kan jeg ikke gøre noget ved, så troede da at jeg kunne få ledighedsydelse fra den dag de lukkede og slukkede??

& endnu engang tak for dit svar..
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 15:43   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej du får jo den højeste ledighedsydelse uanset om du vil være i fagforening eller ej. Man skal ikke være i en a-kasse som fleksjobber. Du har allerede skrevet, at du har været på arbejdspladsen i 10 mdr., hvorfor du allerede er sikret at få den højeste sats. For at få den højeste gælder kun, hvis du f.eks. førhen fik en sats svarende til kontanthjælp. Hvis du næste gang bliver ledig igen, så gælder de 9 måneder ikke længere, da du allerede er "inde", hvis man skal sige det sådan - og dermed er sikret fremover at få den højeste sats.

Kontakt jobcentret (evt. din jobkonsulent) og oplys dem om din nye situation if. med arbejdet, hvis de ikke allerede er orienteret om det.

Og god idé lige at ringe til garantifonden.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 13:09   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo du har staig 3 mdr. opsigelse når de går konkurs og du vil ikke få ledigheds ydelse de 3 mdr. de penge skal du have fra løngantifonden ( lang ventetid) kender en der stod i samme sitiaon hunskulle entur iretten for at få sine penge, ingen hjælp at hente ved kommunen, jeg trode også hun ville få ledigheds ydelse om ment ikke andet så til hun fik fra lønmodtagernes garantifondt men nej hun måtte klarer sig selv og fik besked på at bruge sin fagbevæelse.
hun bor i herning kommune, så jeg håber for dig du slipper nemmer om det, for hun fik ikke penge i 3 mdr opsigelsen var og der gik 6 mdr inden hun fik dem udbetalt fra lønmodtagerne.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 13:18   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg arbejdede også engang hos en der gik konkurs, og fik fra lønmodtagernes garantifond.

Med hensyn til opsigelse, kommer det an på hvad der står i din kontrakt... og du har mulighed for at søge advokathjælp, det gjorde jeg.
Når man har en lille indtægt kan man søge om hjælp til advokatregningen, det er advokaten der hjælper med det også.. så det kom til at koste få hundrede kr, og det var en stor hjælp.

http://www.advokatsamfundet.dk/BrugF...FriProces.aspx
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 20:45   #10
nanunanida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
nanunanida er ny på vejen
Hvis firmaet havde opsagt dig pga. feks. besparelser ville du have en opsigelsesperiode som typisk er 3 måneder. Når der er tale om konkurs, har arbejdsgiver naturligvis ikke mulighed for at betale løn i opsigelsesperioden, derfor kan lønmodtager søge om den tabte løn hos lønmodtagernes garantifond.

Udover at kontakte lønmodtagernes garantifond, skal du melde dig ledig i jobcenteret og søge om ledighedsydelse, her skal du selvfølgelig fortælle at du har søgt hos lønmodtagernes garantifond og du vil bleve bedt om at skrive under på at du tilbagebetaler ledighedsydelsen såfremt du får løn i de næste måneder i stedet, og der kan godt gå noget tid før du får at vide om du kan det. Derfor skal du også søge ledighedsydelse på tirsdag.

Er der noget du har brug for at få yderligere uddybet?
__________________
Socialrådgiver med bred erfaring indenfor beskæftigelsesområdet - er sat i verden for at hjælpe andre og ønsker derfor at kunne bidrage med min viden hvor den kan bruges.

Sidst redigeret af nanunanida; 30-03-2013 kl. 20:47.
nanunanida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Biva konkurs. Indiansummer Politik og Samfund 2 06-08-2013 10:51
Gik konkurs men har 14 mio til ny villa ekseleven Politik og Samfund 15 21-03-2012 12:51
konkurs og indefr. dyrtid havmanden60 Politik og Samfund 5 17-02-2012 22:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension