K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2008, 17:18   #21
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej sommer '

Det du skriver er fuldstændig mig jeg har også betalt til en forsikrigner for tab af erhversevne og det er det samme der gælder for mig, så det er jo ikke fordi at vi så kommer til at ligge det offentlige meget til byrde, altså hvis vi for tilkendt førtidspension.

Når men jeg venter pt på at høre fra forsikringen man skal jo søge hver 3 månede og jeg har nu fået udbetalt i 18 måneder og så skal de vurder mig, ifølge papirene, så må vi se om der kommer penge her her d 1/6 så går og venter, om de vurder mig til at jeg kan forsætte udbetalingen eller om de stopper iviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, når men så må vi jo sælge bilen som jeg er nød til at bruge fordi min gå afstand er så kort,og der hvor jeg bor er der meget langt til busen at jeg går død inden jeg når der op, men det kan jo blive nødvendigt.
Mai-Britt Det sakl mærkes at vi lever og der er noget galt i Danmark.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 17:19   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question Socialfaglig kompetence

...hedder det vist nok med at flot ord

Mai-Britt jeg synes absolut du skulle spørge om vedkommendes kompetence for det er jo trods alt denne person som er med til at afgøre din fremtid, ikk´

Jeg spurgte selv om dette til afdelingslederen på Jobcentret og det var da et noget undvigende svar jeg fik.

Hm, jeg sendte så en mail til en hjemmeside og her er svaret og linket som du måske kan bruge til noget:

En socialformidleruddanne er en administrativ uddannelse i kommunalt regi. De er organiserede i HK, hvor du må kunne læse om uddannelsen på www.hk.dk

Om socialrådgiveruddannelsen kan du læse på www.dsh-k.dk

Som jeg forstår i mit tilfælde kan det være vinduespudseren som bliver ansat og måske er vedkommende heldig at få et lille kursus(det burde også inkludere at lære at respektere medmenneskerne!) - ups et lille opstød, for derefter at være ansvarlig for hvordan dit liv skal forme sig.

Tankevækkende

Skynder mig lige at sige at jeg intet har imod vinduespudsere

Håber du kan bruge det til noget - hold ud og hold fast.

buster
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 19:53   #23
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej igen Sommer!

Din og min situation ligner hinanden utroligt meget, bortset fra, at jeg ikke er så langt i systemet endnu. Men hvis/når jeg kommer på pension, så får jeg også udbetalt et beløb hvert år - fordijeg er førtidspensionist. Jeg er også så uheldig, at have en samlever, som også tjener en løn - som også skal modregnes.

Ja, psyken er også hårdt belastet og bliver det hele tiden. Der er ikke noget at sige til, at der er mange der bukker under. Kommunerne gør sit for at skubbe os ud over kanten.
Det er da ikke rimeligt, at mennesker der er vant til at have to indtægter, skal leve for godt og vel en indtægt. Jeg troede, at vi, når vi lever i 2008, ville sikre hinanden beder i form af en lov, som tager højde for den slags. Mon politikerne kan klare sig for det vi andre skal - hvis de skulle blive udsat for det samme, som os - altså uden at bruge skatteborgenes penge, som Løkke jo gør nu. Det vil fa.... blive ekstra slemt for ham.

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 20:35   #24
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Mai-Britt.
Du venter på at høre fra forsikringen og du skriver at man jo skal søge hver 3 måned. Nå, så langt er jeg ikke kommet og det har jeg aldrig hørt. Det lyder som mere papir, skemaer, undersøgelser og attester. Hjælp !!!

Jeg sendte en ansøgning til forsikringsselskabet i januar. Fik at vide at de ville svare inde 8 uger. 7½ uge senere fik jeg brev, at de manglede nogle oplysninger fra kommunen. Dem fik de fuldmagt til at de måtte indhente, og jeg fik at vide at når de havde dem, så ville jeg høre fra dem inden for 8 uger. Nu er de så også ved at være brugt, men jeg har intet hørt. Så nu venter jeg igen. (nu kommer der nok et brev om, at de mangler flere oplysninger, og når de har dem så vil der gå 8 uger og så kan vi jo blive ved ....)
Der står i polisen, at deres afgørelse er uafhængig af kommunens afgørelse.
Men nu får vi se.

Mere venten og venten.
Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 20:50   #25
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej "Den Udstødte".

Jeg er nu heller ikke så langt endnu, jeg har bare mange bolde i luften på en gang, og det er godt nok ved at gå mig på.

Lige nu skulle der gerne ver papirer fra 2 forskellige afdelinger på sygehuset på vej til kommunen. Jeg venter på svar på et helt kompani blodprøver. Skal i røngent igen i næste måned, hvis ikke de fortsat strejker, og når de billeder er taget, kan jeg atter vente på at der er nogen der har tid til at se på dem. Venter på at høre fra kommunen, om de papirer er ok eller jeg skal i arbejdsprøvning, venter på at høre fra forsikringselskab.

Kan godt lige se hvad sommer kommer til at gå med.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 21:01   #26
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej gr72
Jeg ville også gerne bytte med en rask og leve mit tidligere ubekymrede liv.
Jeg kunne hygge mig med mine gode kollegaer, rejse på ferie og lave alt det andet som jeg har mistet evnen til.

Nej !!!Jeg gider ikke blive så negativ. Men det er svært. Jeg synes jeg takler min sygdom ok, og få det bedste ud af hverdagen. Lave det jeg kan og lader andre overtage. Det er det sværeste, at skulle bede andre om hjælp.

Men over for systemet, har jeg svært ved ikke at blive lidt sortser. Hvor må det være et træls job de har på jobcenteret. Vi må jo håbe at det har et forum der er lige så godt som K10, hvor de kan blive aflastet.

Har lige været en tur ude i naturen, og det var godt for humøret.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 21:07   #27
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Sommer! Jeg kender det kun alt for godt. I dag har jeg modtaget en speciallægeerklæring, som ligger op til endnu en undersøgelse. Venter også på at komme i en ny arbejdsprøvning og afventer svar fra arbejdsskadestyrelsen.......

Når man så går og tænker på alt det man en gang kunne og at man næsten intet kan i dag, så tærer det sgu på psyken......... øv, øv!!

Sommer - ferie, det må man ikke som sygemeldt.... mere øv!

Men vi må prøve, at holde modet oppe.

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 21:32   #28
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Sommer - ferie. ??

Nej her rammer det så også lige familien. Ingen rejser.

Der er noget med, at når jeg er i medicinsk behandling for en kronisk sygdom, må jeg ikke rejse udenlands 2 mdr. efter der er ændret på medicinen, for sygdommen kan forværres og så bliver der problemer med dækning af læge/hospital og evt. hjemrejse fra udlandet.

Min egen læge fraråder på det kraftigste en udenlandsrejse. Kunne ellers godt trænge til en uge på en græsk ø.

Men nu er ferie en by i Rusland....

Det skal mærkes at man lever. Jo tak, så er jeg da ikke i tvivl om der er liv her.
Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 21:54   #29
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej sommer

vedr. forsikringen så havde jeg en karans på 3 måneder hvor jeg ikke fik nogen penge fra dem, og måske er det du er igennem, det er sådan at man skal søge hver 3 månede for at få sine penge meget belastend, men sådan funger det og så venter man jo hver gang på om de vil forsætte udbetalingen, eller om de vil have en speciellægeerklering det er sådan at det forgår hos Topdanmark hvor jeg har min forsikringe, har ikke pt fået lavet en speciellægeerklerig da jeg hele tiden får nye sygdomme oven i den som jeg faktisk fik min udbetaling på ( prolapser 2 stk i ryggen slidgigt i ryggen opereret for cellforandring 3 gange i 2007, så i vente position for sclerose som egen neurolog mener jeg har og sidst men ikke mindst nu venter jeg på en kar undersøglese og efterfølgende operation af en anurisme i hjerne ) .
så derfor er jeg nu spændt på hvad de har tænkt sig, jeg kan ikke operes pga strejke så det kan jo tage sin tid. Da der jo står i forsikrings papirne at de skal tage stillinge inden 18 måneder og det er der lige gået her i maj så derfor er jeg jo lidt spændt på hvad de har tænkt sig-.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever men det tror jeg nu alle her på k10 kan mærke ikke?



ps vi skal nu heller ikke på ferie i år men kun nu også godt trænge og ikke mindst min mand og 2 drenge ja det er sku også familien det går ud over.














b

Sidst redigeret af Mai-Britt; 21-05-2008 kl. 21:57.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 22:07   #30
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Så er jeg da glad for at det ikke er ved top-danmark jeg har mine forsikringer. Kan ikke lige på "stående fod" husk hvad det hedder, men det er en der i tidernes morgen blev tegnet i gennem vores penge institut. Jeg havde lige haft en bøvlet graviditet, og så fandt man en knude i underlivet. Da den blev fjerne, viste det sig heldigvis at være ret harmløst, men min mand tegnede denne her forsikring på mig, for hvis der skete noget med mig, kunne vi jo ikke undvære min indtægt.
Men her venter måske endnu en overraskelse og venter på mig.

Nu er forsikringen så kommet på tale og så ser det da godt nok mærkeligt ud, at det jeg selv har indbetalt til skal modregnes i kommunen.

Mærkeligt de ikke udnytter det, men det gør de måske også..

Mvh Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension