K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2013, 12:21   #1
vallud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
vallud er ny på vejen
Ressourceforløbsydelse

Hej.

Er der nogen ved, om den nye kontathjælpsreform har nogen betydning for den ydelse man får under et ressourceforløb?

Her tænker jeg specielt på, om der bliver gensidig forsørgerpligt hvis man bor sammen, men ikke er gift?


Håber der er nogen af Jer der kan hjælpe, jeg har svært ved at finde hoved og hale i det hele.
vallud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 08:03   #2
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Hej Vallud

Nu ingen har svaret på dette spørgsmål, så tager jeg den - selvom jeg er i tvivl (og derfor normalt holder mig fra at svare, for det kan bidrage til endnu mere usikkerhed hos den der spørger)

Jeg er selv på ressourceforløbsydelse, og denne er uafhængig af ægtefælles indkomst og formue.

Det ville overraske mig gevaldigt, hvis denne bliver påvirket af kontanthjælpsreformen.

Jeg har ikke meget tid herinde - så søgning efter lovgivningsskriften må jeg skippe - jeg er ellers bruger af retsinformation.dk

Jeg håber, at du vil kunne finde frem til et endegyldigt svar, der giver dig ro omkring ydelsen. Kontakt ellers din sagsbehandler og få det på skrift - denne må/skal om nogle være bekendt med det : )

Edit: Ok, jeg tog mig lige lidt tid - og fandt følgende til dig;

" »Kapitel 6 a

Ressourceforløbsydelse

§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles indtægts- og formueforhold."

Kilde - se mere her;
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144932

PS. Nu der står ægtefælle og ikke samlever, så vil det overraske mig, hvis du bliver ramt hårdere rent økonomisk grundet din samlevers indtægt vs. din ægtefælles.

Sidst redigeret af Kiarra; 22-04-2013 kl. 08:08. Årsag: Tilføjet link
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 08:08   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ressourceforløbsydelsen er uafhængig af ægtefælle og evt. partners indkomst.. man må også gerne have formue over 10.000.

Satsen følger bare den kontanthjælpssats man kan få i forhold til alder og forsørgerpligt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 22:00   #4
vallud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
vallud er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar
vallud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 23:59   #5
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
nysgerrig :-)

Hej

Jeg håber meget at I kunne hjælpe mig med at forklare hvad ressourceforløbet går ud på og hvem det bevilges ??. Jeg har i sidste uge fået afslag på førtidspension under den gamle reform og er i tvivl om jeg skal anke eller håbe/satse på de nye ressourceforløb :-).

Mvh
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 16:56   #6
vallud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
vallud er ny på vejen
Jeg skal til møde med ressourceforløbs teamet i midten af maj, og jeg vender gerne tilbage, når jeg ved mere om hvordan hele det her ressourceforløbs halløj kommer til at foregå.

Jeg ved ikke ret meget om hvordan et ressourceforløb kan foregå, min sagsbehandler har ikke rigtig kunnet sige noget om det, hun siger, at hun ikke ved det, da det jo er noget helt nyt med de her teams. Så jeg er også temmelig spændt på hvad det hele går ud på.
vallud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 08:12   #7
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Pip skriver: "Ressourceforløbsydelsen er uafhængig af ægtefælle og evt. partners indkomst.. man må også gerne have formue over 10.000.
Satsen følger bare den kontanthjælpssats man kan få i forhold til alder og forsørgerpligt."

...enten er den vel uafhængig af ægtefælles indkomst eller ej, -den kan da ikke være begge dele?
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 08:57   #8
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Nej - men det skriver pip jo heller ikke.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension