K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2009, 14:23   #1
oldeknold
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Indlæg: 18
Styrke: 18
oldeknold er ny på vejen
Hjælp til ny seng.....

Hejsa med jer i dette gode forum der har gennemgået så meget.
Jeg selv blev FTP efter den nye ordning i juli 2008 efter en meget kort sagsbehandling. Kun 4 mdr. Alletiders sagsbehandler her i Aalborg. Masser af roser.
Men til spørgsmålet:
Min kone er ftp efter den GAMLE ordning ( 54 år gammel )
Jeg selv er ftp efter den NYE ordning ( 57 år gammel )
Vi lider begge af dårlige rygge.
Jeg selv fik konstateret meget svær knogleskørhed med flere brud og har samtidig en svær Scheuerman.
Men problemet et at jeg slet ikke får hvilet eller sovet ordentligt om natten og vågner meget træt og med smerter.
Vi har en ældre 3/4 seng med boksmadras.
Vi vil så frygtelig gerne have en dobbelt elavationsseng med gode madrasser der passer til os begge så vi og jeg kan sove ordentligt uden smerter.
Vi har ikke selv midler til at anskaffe en sådan.
Er der paragraffer hvorunder jeg kan blive bevilliget en sådan?
Prisleje er jo nok omkring 10-15.000-kr. for en ordentligt tilpasset seng.
Er det mig der skal søge? Og er der nogen erfaringer omkring dette?
Håber at få nogle gode tilbagemeldinger.
Mange hilsener til jer alle
Ole
oldeknold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 14:59   #2
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Oldeknold.
Zuza var på et tidspunkt så flink at give et link til diverse blanketter. (Desværre er linket vist ikke havnet i overskriften nyttige links). Men herunder finder du linket, hvor du kan søge om hjælpemidler, mm.
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/hm001.pdf

Udfyld skemaet. Vedlæg eventuelt et bilag, hvor du skriver hvordan en elevationsseng vil kunne hjælpe dig, ud fra dine sygdomme.
Måske får du ikke sengen bevilliget gratis, men det kan være du er heldig at få den bevilliget som forbrugsgode, hvor du får tilskud til indkøbet (vist 50% af sengens pris.)

Jeg har haft stor succes med ovenstående fremgangsmåde i ansøgning af hjælpemidler til min far

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 17:51   #3
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Ole

Jeg syntes det lyder til at du vil kunne få det bevilliget i en paragraf 100 på kommunen,har du talt med kommunen ? jeg har i sidste uge haft en ude ved mig og snakke om bevillinger i forbindelse med paragraf 100.

held og lykke

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 18:34   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Inden du gør noget som helst , så syntes jeg bestemt at du den dag i morgen skulle tage og ringe til hjælpemiddelcentralen, bed om at få en ud at tale med da i gerne vil søge nogle hjælpemidler bla seng da ingen af jer sover pga smerter.

Jeg ved ikke hvordan det foregår i jeres kommune men her i kommunen er det sådan at vi ringer til hjælpemiddelcentralen (som ligger på kommunen) og de kommer ud og ser hvad der kan hjælpe en , Web her på siden har feks også en Scheuerman. med smerter og dårlig søvn til følge ...

Vi ringede til hjælpemiddelcentralen de sendte en ergoteraput og sammen fandt vi ud af hvad der skulle til for at give ham en mindre smertefuld og nemmere hverdag ...

Og her kom elevatorsengen ind i billedet der var ingen problemer med at få den overhovdet og de kom med den efter ca 4 uger, og under samtalen fandt man så også ud af at han skulle have , gribetang så han kan nå ting på gulvet uden at skulle bukke sig , badebænk, armlæn til toilet og el -scooter (den er normalt svær at få men da han er enlig forældre til et barn fik han også den problemfrit)

Nu ved jeg ikke hvordan jeres afdeling er jeg har hørt at nogen er nogen biske nogen når det kommer til hjælpemidler men prøv dog , uanset hvad så vil du ikke kunne søge penge til det før end denne mulighed er udtømt , jeg er ikke sikker men kan forestille mig at det her http://www.aalborgkommune.dk/Borgerp...ens+opgave.htm er det der gør det ud for jeres hjælpemiddel central .. held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 10:01   #5
oldeknold
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Indlæg: 18
Styrke: 18
oldeknold er ny på vejen
Takker for de gode svar..

Tusinde tak for hjælpen. Jeg vil straks idag prøve at kontakte min sagsbehandler for at høre HVOR jeg skal søge her i Aalborg.
Så efter endnu en nat hvor man står op med smerter og slet slet ikke udhvilet, blot mere træt end da jeg gik i seng vil jeg høre hvad de siger ved kommunen.
Jeg skal nok vende tilbage med svar om HVORDAN det foregår her.
Takker for hjælpen, men modtager da stadig væk input til dette emne.
Kan i have en god dag...
Ole
oldeknold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 10:29   #6
nielsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2007
Indlæg: 28
Styrke: 17
nielsen er ny på vejen
Jeg sender en mail til min ergo, hvis jeg har nogen ideer om hvad der kan gøre dagen nemmer for mig, det er nemt, men det kan så være fordi jeg har fået noget bevilliget før, og man så ikke skal igennem en masse at man kan gøre det sådan, jeg har (scooter stol i stuen gribetang rollator)
nielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 23:02   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Oldeknold, du/I vil få besøg af en visitator, som vil kigge på jeres behov og denne kan også hjælpe med andre hjælpemiddler, hvis dette skulle være nødvendig, for at forbedre jeres hverdag.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 10:21   #8
oldeknold
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Indlæg: 18
Styrke: 18
oldeknold er ny på vejen
Takker for svarene...

Kontaktede min sagsbehandler ved kommunen som oplyste mig om at det sådan set ikke var deres afdeling og hvis der skulle søges gennem en af paragrafferne f.eks. §100 ville der komme økonomi ind i billedet og det vil sige at der skulle udfyldes et skema med udgifter og indtægter for at se det aktuelle rådigheds beløb. Det er der jo ikke meget ved da de jo ikke tager halvdelen af de reelle udgifter med i beregningen og som vi jo alle har mere eller mindre.
Men der blev henvist til ældre og handicap rådgivningen som kunne tilbyde en visitator for at se vores evt. behov.
Så lidt kom der jo ud af det.
Men problemet her er bare at vi slet ikke har plads til deres såkaldte sygesenge som kan samlignes med en hospitals seng og som sådan er det en fysisk umlighed da de fylder liiiidt mere.
Hilsen og god dag til jer alle
Ole
oldeknold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 10:39   #9
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Kære Oldeknold

Det er dog den værste gang mundlort jeg længe har hørt - ja undskyld mig udtrykket............

For det første, så er §100 IKKE indtægtsbestemt. Og sådan er det!!!

For det andet, så er det - i mine øjne - umiddelbart ikke §100 du skal have en seng efter. Det er derimod et hjælpemiddel eller et forbrugsgode.

Jeg fik selv kommunen ind over da jeg var nødt til at skifte seng. Jeg skulle selv betale madrassen men fik bevilliget elevationsbund som hjælpemiddel!

I Odense er det aktivitet og træning under ældre- handicapforvaltningen jeg har kontakt med. Måske du skulle over ældre- og handicapforvaltningen og prøve der.

Et par fif omkring valg af seng (udfra mine behov som jo ikke nødvendigvis er dine)

1. hvor høj skal sengen være - jo højere jo nemmere at komme ud og ind af
2. er der nogle butikker i dit område som tilbyder 14 dages gratis afprøvning?

Jeg har selv før bevilling investeret i et par hundedyre tempurmadrasser. Disse var dog for hårde til mig og røg ud igen. Jeg har fået nogle Celcius madrasser som er lig tempur i funktion, men en kende blødere.

Held og lykke!

Lena

ps. bed om at få evt afslag/begrundelse på skrift
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension