K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2017, 09:54   #41
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har mødt både dårlige og gode sagsbehandler, flest dårlige må jeg indrømme, selv komjeg hurtigt igennem systemet til flex, havde i en del år været frem og tilbage i syge systemet og fundet job igen.
da jeg selv fik flex fik jeg en afløsser og sagde jeg skulle igennem inden hun skulle på barsel om 8 uger, det var en grinner, især da det lykkes.

min mand blev syg og systemet var ikke blevet beder tværdig mod.

jeg har oplevet at folk der er syge på gennem systemet bliver mistroet , mishandlet og virkelig dårligt behandlet.
men er du først flekser er det pludselig noget andet, så er du syg og oplever en anden forståelse.


Har snakket med sagsbehandlere der har fortalt om, hvordan de kar kæmpet en kamp for en for at opleve personen arbejdet fuld tid ved siden af, altså svindel, sikkert en ener og en af de grove, men det sætter sine spor i deres hverdag og går ud over andre.

Næsten alle kender en pensionist der arbejder sort og så længe der finders så mange der snyder, vil det går ud over de rigtige syge.

Nu skal i endelig ikke tro jeg syntes det er ok, min mand fik meget lidt i 6 år pga. vi er gift, ja det tog ham 6 år med en gigt sygedom at komme igennem systemet, han var jo så stor, det kunne jo ikke passe at han ikke kunne arbejde.

Men der er meget svindel i systemet og det er dem der vores sagsbehandlere bliver vejledt i at finde, så meget at syge mennesker bare bliver et nummer, tror mange gør hvad de kan ,men at lovene er blevet så skrappe at deres job er meget surt,

Vi fik en sagsbehandler der havde arbejdet i esbjerg, hun havde skiftet job fordi hun ikke kunne klarer presset, syntes nu hun klaret det fint i vores kommune og det fårmig til at tænke på, hvad hun blev udsat for i esbjerg
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 10:14   #42
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Jeg synes nu at en dom uden længstetid, er en livstidsdom. Bare fordi jeg ikke sidder inde, så er den ikke blevet ophævet endnu.
Tro mig, en livstidsdom der sidder du inde !
Og har du fået en behandlingsdom som de fleste gør for brandstiftelse eller trusler der om, så ophæves den rigtignok først når man skønnes stabil nok til det.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 16:31   #43
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Det er noget vås at skrive "KageØre" og så det lykkes dig med spin at få fokus væk fra, hvad det faktisk handler om.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 17:19   #44
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvad er noget vås ?
Med livstidsdom sidder man inde !
Behandlingsdom vurderer hvornår man er klar til at klare sig uden !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 19:20   #45
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tilgiv mig min nysgerrighed, Defrost, men hvori består sådan en livstidsdom, hvordan afsoner man en sådan ? er det fængsel, i psykiatrien eller noget helt tredje. ?

nysgerrigen hilsner
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 20:23   #46
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Det har jeg givet et svar på "sortepigen". Og læs nu indlæg nr 35. Jeg synes bare det var på tide at fortælle om "ideen" bag den handling. Som ikke var en særlig god ide. Det har kostet mig min frihed, min dejlige rene straffeattest, kun for at hjælpe titusindvis af mennesker på kontanthjælp, der får en dårlig behandling. Der er ikke mere til den sag.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 21:38   #47
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
tak for tippet defrost, nu ved jeg hvro jeg skal finde svaret, desværre kan jeg pga. mit eget handicap ikke overskue at læse hele tråden da det kniber med koncentration og overblik.

ps nu har jeg talt mig frem til svar nr. 35 der står intet om svaret på mit spørgsmål, men det er nok bare mig der er dum. så ok at du ikke vil svare yderliger.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 23:45   #48
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Det har jeg givet et svar på "sortepigen". Og læs nu indlæg nr 35. Jeg synes bare det var på tide at fortælle om "ideen" bag den handling. Som ikke var en særlig god ide. Det har kostet mig min frihed, min dejlige rene straffeattest, kun for at hjælpe titusindvis af mennesker på kontanthjælp, der får en dårlig behandling. Der er ikke mere til den sag.
Jeg håber det bedste for dig! At du har reageret på et system på en impulsiv måde er trist, men jeg forstår dig!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2017, 08:53   #49
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Vasen, jeg ønsker da også i får bedre resultater med jeres demoer. Med min erfaring med det politisk system, så tror jeg desværre ikke i får politikerne på christiansborg i tale. Men jeg ønsker jer det bedste.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2017, 09:31   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
ps nu har jeg talt mig frem til svar nr. 35 der står intet om svaret på mit spørgsmål, men det er nok bare mig der er dum. så ok at du ikke vil svare yderliger.
Du behøver slet ikke at tælle.
I øverste højre hjørne af hvert indlæg står der et tal, som viser hvilket nr. indlægget har i tråden.
Ved dit indlæg, som jeg har citeret her, står der #47.

Indlæg #35 er dette, men jeg synes nu ikke, at det besvarer dine spørgsmål til defrost:
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Man skal huske på det var en aktion(dog ikke udtænkt af mig), som havde til formål at sætte fokus på den groteske sagsbehandling, som mange mennesker oplever i jobcenterne.

Men her 8 år efter, hvor jeg kan se hvor godt mennesker bliver behandlet
i jobcenterne, har jeg da fortrudt den handling(aktion)

Så jeg siger undskyld til jobcenterne og i gøre et godt arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 07-08-2017 kl. 09:33.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SB ville indstille til §18 men nu afslag på §17 Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 26-12-2010 21:50
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Hvad ville I gøre? hla72 Accept fra vores omgivelser 29 07-04-2010 10:15
Ville du melde dig ind her ??? Stella Dit og Dat 7 17-01-2007 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension