K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2016, 15:25   #1
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Ledig fleksjobber og ferie med optjente feriepenge

Er der nogen herinde der har stået i den situation, at de som ledig fleksjobber har skullet afholde restferie fordi de havde feriepenge.
Det har jeg, og resultatet er, at jeg faktisk er blevet trukket det fulde beløb i min ledighedsydelse. Man bruger §74e som grundlag for dette, men den omhandler personer der er i job og ikke har optjente feriepenge.
Jeg har haft sagen sendt til Ankestyrelsen som netop fremhæver at kommunen ikke må sidestille optjente feriepenge med indtjening og nu har jeg så modtaget en ny beregning hvor kommunen afregner krone til krone, hvilket efter min mening ikke er at fratrække ledighedsydelse for afholdte, men fratrækker krone til krone, hvilket jeg ikke kan finde noget om i loven.
Er der nogen der har erfaring på dette område hører jeg gerne fra jer, da jeg agter at slæbe kommunen i retten.
Til alle interesserede, så er der tale om Vordingborg Kommune
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 21:50   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birgit P Se meddelelser
og nu har jeg så modtaget en ny beregning hvor kommunen afregner krone til krone, hvilket efter min mening ikke er at fratrække ledighedsydelse for afholdte, men fratrækker krone til krone, hvilket jeg ikke kan finde noget om i loven.
Der er forhåbentlig vedlagt en klagevejledning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 21:53   #3
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Jo tak - det er der. Men jeg bliver bare så frustreret over at skulle klage en gang til når kommunen har fået en afgørelse der fortæller, at de skal trække de timer/dage jeg har holdt ferie og også har fået besked om at feriepenge ikke skal beregnes som indtjening
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 21:56   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birgit P Se meddelelser
Jo tak - det er der. Men jeg bliver bare så frustreret over at skulle klage en gang til når kommunen har fået en afgørelse der fortæller, at de skal trække de timer/dage jeg har holdt ferie og også har fået besked om at feriepenge ikke skal beregnes som indtjening
Det forstår jeg så udmærket, men jeg vil alligevel anbefale dig at gøre det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 22:03   #5
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Jeg har så sandelig også tænkt mig at klage. Lige nu venter jeg på at Bisidderhjælpen skal vende tilbage med et navn på en advokat der har tjek på Aktivloven. For jeg agter at sætte advokat på, så kommunen en gang for alle forstår, at de ikke bare kan have amatører der misfortolker loven bevidst til at sidde som beregnere på ydelseskontoret. Når sagen her er afsluttet, vil jeg endvidere klage over den pågældende beregner for behandlingen.
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 22:41   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at der er forskel på om man klager over en afgørelse eller om man klager over selve sagsbehandlingen...mere hvis du ikke ved det...

Du bør...som du også har tænkt dig...klage over afgørelsen...

Bagefter bør du hvis du vil klage over sagsbehandlingen...klage direkte til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...sådan at borgmesteren ikke bare kan afvise den ved første blik..

Alt sammen selvfølgelig skriftligt...og husk kvittering på at du har afleveret klagerne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 06:38   #7
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Tak Webmaster - og tak for dit råd :-).
Jeg har tænkt mig at gå hele vejen og jeg har også tænkt mig at gå til medierne, for jeg mener helt klart, at sagsbehandlingen og beregningerne er forkerte.
Jeg er godt nok kørt ned over denne sagsbehandling, men skal nok finde overskuddet til at gå hele vejen. Jeg plejer heldigvis at rejse mig :-).
Jeg eftersøgte dog om der var nogen der havde været ude for at være blevet ledig og skulle holde ferie med feriepenge for at høre om deres erfaringer. Jeg tror nemlig der sidder mange derude der er blevet snydt
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 11:07   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg fik i herning kommune modregnet dag til dag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 13:05   #9
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Tak jjsonn - det er også sådan jeg tolker loven og det er også sådan en afgørelse der er kommet fra Ankestyrelsen, men Vordingborg tolker den åbenbart som det bedst falder dem ind.
Først tolker de feriepengene som indtjening og beregner træk i min ledighedsydelse som om det var løn. Trods det faktum at jeg fortalte dem, at det ikke var indtjening men opsparing.
Nu har de så fået Ankestyrelsens afgørelse om at de skal nedsætte antallet af feriedage i ledighedsydelsen - og intet om at de skal modregne mine feriepenge.
Så du kan nok se, de vælger hvad der alder dem bedst ind.
Men tusinde tak for dit svar - det kan jeg godt bruge :-)
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 22:45   #10
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Mon ikke du bør gå i dialog med kommunen for argumentere for dine synspunkter før du begynder at klage til højre og venstre.

Hvad klage du over til Ankestyrelsen i første omgang siden kommunen ikke handler rigtigt nu?

Har du evt.,drøftet sagen med dem telefonisk?

Sagen er jo så indlysende, at de nok kan forstå at de har begået en fejl. Henvis evt. til dit indlæg og svar her på k10, hvis ikke de allerede har læst det, da du jo har oplyst at du bor i Vordingborg.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension