K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2011, 11:54   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hullet

Her lige snakket med min sb, som var meget sød men sagde, du skal helst op på 15 timer ellers ryger du i hullet mellen fleks og pension og her gik jeg og følte mig sikret

Jeg er visiteret til fleks, arbejdet 20timer, så gik jeg hen og faldt fik 3 disk i neder ryg, har gået sygemeldt i 5 mdr og skal nu via ceb i herning( de har et dårligt ry) udredes men ved nu allerede, at jeg skal arbejde 15 timer ellers ryger jeg i hullet.

Men var der ikke kommet regler om det ikke kunne lade sig gøre?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 12:51   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jjsonn

Se flg. link: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18373

og http://www.k10.dk/showthread.php?t=18575

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 16:41   #3
Alpen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 65
Indlæg: 20
Styrke: 14
Alpen er ny på vejen
Hej Gunvor

Jeg står i næsten samme situation som jjsonn. Jeg har været i fleksjob i mange år indtil firmaet jeg var i, lukkede. Gik så ledig i et halvt år, hvorefter jeg så blev sygemeldt. Min sagsbehandler synes jeg skal have FP mens lægekonsulenten slet ikke mener jeg fejler eller har fejlet noget. At så lægekonsulenten lyver, fortier og fordrejer alt er vi jo mange som efterhånden er vant til.

Jjsonn er ligesom jeg inde i fleksjob systemet og jeg tror at jjsonns spørgsmål, ligesom jeg også gerne vil vide, mere går på om man som sygemeldt fleksjobber, kan ryge i hullet? Dine to link beskriver, som jeg har skimtlæst dem, om den situation som ligger før tildeling af fleksjob. Kan man som sygemeldt fleksjobber være for syg til fleksjob og for rask til FP?

Med venlig hilsen

Alpen
Alpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 23:57   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis man er for syg til at opretholde et fleksjob, SKAL man/er man berettiget til en førtidspension.

Be venligt sagsbehandler om at dokumentere disse ublu påstande, og be sagsbehandler finde lov på dette.

Tværtimod, skal man rådighedsvurderes og førtidspension, skal i disse situationer overvejes/tages stilling til!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 06:23   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sådan trode jeg også det var men der er åbenstart et hul stadigved.
Syntes det lyder som om man kan bliive ved med, at kæmpe.
Jeg kom hurtig i fleksjob(som jeg selv fandt) blev ledig og sendt i aktivering(ced i herning rigtig sjovt, 3 timer 3 eftermidage om ugen og du bliver træt op af dager er bare æregligt)

Så falder jeg og få virkelig ondt har svært med, at blive smertedæmpet og nu skal jeg være bange for hullet oveni, trode det var nok, at ikke kunne klare sig selv i hverdagen og jeg derved ville få hjælp ikke skjulte trusler.

Men det sjove er nok denne sb fra jobcenteret faktis vil hjælpe mig med de oplysninger om jeg skal have 15 timer,var rar om bekymret på mine vegne.

Nu er jeg bare temelig bekymret og håber jeg kan klare de 15 timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 20:34   #6
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
I lovgivningen om flexjob er intet sted angivet timeantal, så det vil sige, at et flexjob kan sagtens være på kun to timer!

Når f.eks. 12 timer tit og ofter dukker op, så er det fordi det er en tredjedel af en fuld arbejdsuge men det er uden hold i ovenstående lovgivning og er kun en "lokumsregel" kommunerne eller kommunens jobcenter selv har udarbejdet!
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 21:16   #7
nanunanida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
nanunanida er ny på vejen
Hvis man som fleksjobber bliver for dårlig til at varetage et fleksjob skal der ihværksættes afklarende foranstaltninger på samme måde som da man blev visiteret til fleksjob.

Er man på sygedagpenge fra sit fleksjob, er der ikke på samme måde et hul som der er for almindelige sygemeldte da man ved varighedsbegrænsningen automatisk overgår til ledighedsydelse, her fortsætter afklaringen. Man kan altså godt være sygemeldt og modtage ledighedsydelse.

Det eneste hul jeg kan komme i tanke om i dette tilfælde er at det er meget vanskeligt at finde et fleksjob hvis timetallet er lille, men som det også nævnes er et fleksjob ikke bevilligt på et bestemt antal timer..

Man får ikke frataget retten til fleksjob fordi man er blevet dårligere, man afklares evt. til en førtidspension, men indtil da kan man modtage ledighedsydelse.

Håber ovenstående kan bruges.
nanunanida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 13:17   #8
Alpen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 65
Indlæg: 20
Styrke: 14
Alpen er ny på vejen
Hej nanunanida
Undskyld jeg først reagerer nu men jeg har haft det for skidt. På min ledighedsydelsesudbetaling står der "Ledighedsydelse efter 18 måneder". Det kunne godt tyde på, at der er en eller anden tidsbegrænsning for udbetalinger. Men det er måske kun med henblik på at der skal være en afklaring indenfor denne grænse mht fleksjob eller førtidspension? Jeg ved det ikke og min SB er på ferie, så hende kan jeg ikke ringe til og spørge om det. Tak for dit svar for øvrigt.
Alpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 22:30   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Alpen Se meddelelser
Hej nanunanida
Undskyld jeg først reagerer nu men jeg har haft det for skidt. På min ledighedsydelsesudbetaling står der "Ledighedsydelse efter 18 måneder". Det kunne godt tyde på, at der er en eller anden tidsbegrænsning for udbetalinger.
Ud fra det jeg kan finde handler det om, at efter 18 måneder på ledighedsydelse mister kommunen deres refusion fra staten.

"Hvor længe kan der udbetales ledighedsydelse?

Udgangspunktet er, at der ikke er en grænse for, hvor længe en person kan modtage ledighedsydelse. Dette gælder dog ikke personer over 60 år, idet en person, der er fyldt 60 år, højst kan modtage ledighedsydelse i sammenlagt seks måneder efter det fyldte 60. år, også selvom de er ledige fra ustøttet beskæftigelse.

Kommunen mister retten til statsrefusion, når den i 18 måneder inden for 24 måneder har udbetalt ledighedsydelse, særlig ydelse, kontant- og starthjælp til en person, der er visiteret til fleksjob. Kommunen kan modtage refusion fra staten igen, når personen efterfølgende har været i fleksjob i mindst ni måneder inden for 18 måneder.
" Min fremhævelse.
http://www.clh.dk/?id=1474

Fundet under nyttige links, øverst på siden her.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 08:53   #10
nanunanida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
nanunanida er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Alpen Se meddelelser
Hej nanunanida
Undskyld jeg først reagerer nu men jeg har haft det for skidt. På min ledighedsydelsesudbetaling står der "Ledighedsydelse efter 18 måneder". Det kunne godt tyde på, at der er en eller anden tidsbegrænsning for udbetalinger. Men det er måske kun med henblik på at der skal være en afklaring indenfor denne grænse mht fleksjob eller førtidspension? Jeg ved det ikke og min SB er på ferie, så hende kan jeg ikke ringe til og spørge om det. Tak for dit svar for øvrigt.
Som Vovse skriver er det fordi kommunen mister refusion fra staten når der er gået 18 måneder.. Dette har ingen indflydelse på din ret til ledighedsydelse, der er ingen begrænsning på ledighedsydelse på samme måde som sygedagpenge.
Jeg er glad for mit svar kunne hjælpe..
nanunanida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension