K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2009, 04:47   #21
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ja jeg har stadig intet svar fået fra min sagsbehandler på mit brev, men skal til mundtlig samtale her den 12/10. Jeg har bedt om at få svarene på skrift så det forventer jeg at jeg får.

Det er snart en hel måned siden jeg sendte hende brevet, men har intet svar fået er der nogen der kan fortælle mig hvem man skal klage til når man skal klage over sagsbehandleren? Jeg syntes det virker sådan liiidt underligt at klage til sagsbehandleren selv. Hvad hjælper det at klage når det kun er hende selv der læser den? LOL
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 09:33   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er borgmesteren du skal klage til , vil også anbefale at du sender en kopi af brevet til hele kommunalbestyrelsen (så er der flere der opdager der er noget galt ) og så ville jeg også sende en kopi til sagsbehandler ..

Mange gange når man klager over sagsbehandlingen så hjælper det på sagsbehandleren at vedkommen kan se at man er gået skridtet videre og de får travlt med at få sendt div svar INDEN de bliver kontaktet af borgmesterens kontor på klagen skal det fremgå hvem du ellers sender den tid
  Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 13:29   #23
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Jeg vil gerne klage over min sagsbehandler Kirsten Jacobsen der åbenbart nægter at svare på mine spørgsmål, som jeg har bedt om at få et skriftligt svar på.

Jeg har sendt et brev til Kirsten Jacobsen d. 17/09-2009 men har intet svar fået på brevet.

Jeg har haft telefonisk opfølgning med Kirsten Jacobsen d. 15/09-2009 men har heller ikke modtaget nogen form for skriftlig dokumentation på denne samtale som jeg har krav på.

Jeg vedlægger mit brev til jer som Kirsten Jacobsen ikke har svaret på, da jeg i denne sag ikke kan forstå at jeg ikke kan få et skriftligt svar på mine spørgsmål. For mig virker det som om sagsbehandleren bare forsøger at trække sagen i langdrag i stedet for at hjælpe og vejlede undertegnede.

Klagen er sendt til borgmesteren, kommunalbestyrelsen samt sagsbehandleren

MVH Tina Jensen

Er denne okay som klage? Det er det brev du hjalp mig med at formulere hejdien som jeg ikke har modtaget svar på.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 15:33   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
Jeg har haft telefonisk opfølgning med Kirsten Jacobsen d. 15/09-2009 men har heller ikke modtaget nogen form for skriftlig dokumentation på denne samtale som jeg har krav på.
Hej uden at have læst hele denne tråd, hvorfor kræver du dokumentation på, at I har haft en telefonisk samtale? ??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 16:02   #25
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej uden at have læst hele denne tråd, hvorfor kræver du dokumentation på, at I har haft en telefonisk samtale? ??
Hvis du ikke får dokumentation, kan sagsbehandler senere sige at samtalen aldrig har fundet sted.

Hvis jeg taler med nogen på telefon, så beder jeg dem bekræfte hvad der er blevet aftalt eller drøftet, på skrift. Gør du det skal der også vedlægges en kopi til dine akter. Og et brev hvor sagsbehandleren bekræfter hvad der er aftalt eller hvad man har talt om, er ofte mere uddybende end de notater de normalt skriver når man ringer.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 17:53   #26
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
curls det giver mest mening hvis du læser tråden hehe. Men det med brevet er pga sagsbehandler holder på at det er okay med en mundtlig besked fra lægekonsulenten. Jeg mener ikke at det holder at lægekonsulenten giver et mundtligt svar, og da slet ikke når det svar er modsigende hans skriftelige udtale i min rp.
Jeg tror min sagsbehandler selv har opfundet det svar fra lægekonsulenten, specielt når hun intet vil give mig på skrift.

MHT tlf opfølgning SKAL sagsbehandler sende en dokumentation på at samtalen har foregået samt hvad vi har d´talt om, samt vedlægge det i sagsmappen

Grunden til jeg skriver min kalge herinde først er at hejdien er så pokkers god til at omformulere og sætte klager mm sammen, så måske er der noget i min som er skrevet længere oppe der kan gøres bedre hehe

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 18:52   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
tije, du kan bede om aktindsigt i din sag, så du kan få det hele og se, hvordan det er forløbet, og hvad der står i sagen.
Jeg har selv aldrig fået noget på dokumentation, efter når jeg har være til møder eller snakket i tfl. med en fra/i jobcenter.

Jeg ved fra andre tråde herinde, at man selv bør sige til sagsbehandleren, at de skal notere det i journalen, at man har snakket sammen i tlf. samt hvad der er snakket om. Nogen siger det hver gang, de snakker i tlf... Det er nemlig desværre nogen sagsbehandlere, der glemmer nu om dage. Nogen har brugt denne metode, og det har hjulpet.
Sagsbehandlere har notatpligt.

Jeg mener selv ikke, der er nogen lovkrav om, at sagsbehandleren SKAL sende dig nogen dokumentation efter hver tlf.opringning, men selvfølgelig, hvis du beder om noget skriftligt på, hvad der er snakket om ved jeres tidligere møde, bør sagsbehandleren handle efter dette. Det kan være, hun afleverer det til jeres næste møde den 12/10-09.

Men som sagt, er lægekonsulenten kun en slags støtte for sagsbehandleren. Det er altid sagsbehandleren selv og har ansvaret, når de afgør noget og ikke lægekonsulenten, uanset om han har sagt noget mundtligt eller skriftligt.

Jeg har læst hele tråden nu. Kan se, jeg har været med til at svare før herinde.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 23:00   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lige først tije

Hvis ikke din sagsbehandler sender noget til dig om en telefonsamtale så kan det være rigtig godt lige at skrive til hende ...

MHT vores telefonsamtale d og d dato , så forstod jeg det du sagde sådan og sådan , hvis der er noget jeg har misforstået bedes du skrive det til mig inden for ti dage da jeg kan have svært ved at holde rede på det hele ..


PÅ den måde får du sikret dig at det i har snakket om kommer med også selv om din sagsbehandler ikke skriver det til dig , og svare hun ikke tilbage at du har misforstået noget så må man formode at du ikke har

Husk at slutte af med at du vil have skrivelsen lagt i din sag ..

Jeg ville lave lidt om i den skrivelse du har skrevet sådan at noget af det du efterlyser skriver du selv ..

Prøver lige



Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
Jeg vil gerne klage over min sagsbehandler Kirsten Jacobsen der åbenbart nægter at svare på mine spørgsmål, som jeg har bedt om at få et skriftligt svar på.

Jeg har sendt et brev til Kirsten Jacobsen d. 17/09-2009 men har intet svar fået på brevet.

Jeg har haft telefonisk opfølgning med Kirsten Jacobsen d. 15/09-2009 men har heller ikke modtaget nogen form for skriftlig dokumentation på denne samtale selv om jeg bad om det og det var aftalen

I det jeg syntes det er både utrygt og heller ikke i tråd med god forvaltning skik vedlægger jeg brevet som er sendt til Kirsten Jacobsen, sådan at i kan se at det for mig er ganske relevante spørgsmål jeg søger besvaret.

Jeg vil derfor godt bede om at du som borgmester og som øverste ansvarlige hjælper mig med at få svar fra min sagsbehandler , sådan at min sag ikke skal blive ved at blive trukket unødigt ud, til stor gene og skade for mig og mit helbred og mit videre forløb ..



Denne klage er sendt til borgmesteren, kommunalbestyrelsen samt sagsbehandleren og dennes leder

MVH Tina Jensen
Noget i den stil ville jeg skrive , det er borgmesteren du skal stille den til og de andre skal så bare have en kopi

Og lige for god ordens skyld , jeg formoder at du har sendt en rykker eller to til din sagsbehandler ?
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 06:15   #29
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Tak tak tak Hejdien du er bare så god til den slags hehe

Ja jeg har sendt en rykker pr mail, og skal til mundtlig opfølgning igen d. 12/10
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 13:26   #30
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Jeg har siden sidst været til rundbordssamtale hos lægen som de så fint kalder det, sammen med sagsbehandleren, hende der står for funktionsafklaringerne, samt min egen læge selvfølgelig. Jeg kopierer lige oplysningerne på min opfølgningsplan ind.

Eget arbejdsmarkedsperspektiv
Som led i henvisning til funktionsafklaring er der d.d. truffet aftale med egen
læge, Tina, Susanne Nielsen, leder af funktionsafklaring samt sagsbehandler.
Formålet er at drøfte relevante skånehensyn i forbindelse med at Tina skal
henvises til en funktionsafklaring.

Helbred
Egen læge Hans Christensen oplyser, at al funktion af led vil forværre Tinas
situation på lang sigt.
Skånehensynene er: ingen belastning af noget led.
Hun skal hvile ved behov - hvile skal deles op, f.eks. om natten er der behov
for at hun er oppe indimellem.
Der vil kun ske en forværring af Tinas situation, uanset hvor skånsom hendes
funktioner er, selv de daglige funktioner.

Samlet vurdering
Vurdering af behovet for inddragelse af anden aktør samt information til
arbejdspladsen, jf. § 9 i Lov om sygedagpenge:

Vurderes ikke relevant.
Vurdering af betingelserne for fortsat berettigelse til sygedagpenge samt
behovet for indhentning af lægelige oplysninger jf. § 10 i Lov om
sygedagpenge:

På baggrund af samtale med pgl vurderes hun fuldt uarbejdsdygtig pga sydom
jf. dagpengelovens § 7.
Sagen sendes påny til vurdering hos lægekonsulenten.

Visitationskategorisering foretaget med følgende begrundelse, jf. § 12 i
Lov om sygedagpenge:
Sagen vurderes som en kategori 2 sag, idet den er uafklaret.
Samlet vurdering, herunder borgerens samlede behov for indsats og
behovet for anden indsats, jf. § 15 i Lov om sygedagpenge:
Samlet vurderes det, at der er behov for en vurdering fra lægekonsulenten,
hvor alle akter inkluderes.

Opfølgningsplan jf. § 16 i Lov om sygedagpenge
Overordnet mål:
Afklaring af arbejdsevnen
Delmål:
Til Vurdering hos lægekonsulenten.

---
Så mit spørgsmål, er det normalt at man her sender den tilbage til lægekonsulenten? er det ikke sagsbehandleren der her burde vurdere om hun vil sende mig ud i funktionsafklaring, selvom min læge fraråder det?

Lægekonsulenten har jo allerede skrevet i min ressourceprofil, at jeg ingen erhvervsevne har tilbage.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens erklæring Jydepigen Alt det andet 33 22-08-2011 07:01
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension