K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 20:39   #1
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Kaere allesammen! Nu er det to aar siden jeg sidst har vaeret herinde.. Og jeg er stadig laast fast..

Her er mine tidligere traade jeg har oprettet hvor der staar "lidt" om mig, og min sag..

http://www.k10.dk/showthread.php?t=17146

http://www.k10.dk/showthread.php?t=17174

For lidt over 8 mdr siden valgte min sagsbehandler at indstille mig til ftp..
De sidste 7 aars arbejdsproevninger og laegepapirer sagde at hun ikke laengere saa andet end det.. Hun sendte sagen til Struer Kommunes visitationsudvalg, og de naegtede at indstille mig til ftp.. Jeg fik ingen besked herom foer den 20 dec. og dermed heller ingen muglighed for at klage.. Min sagsbehandler indkalte mig til moedet d. 20 dec, og fortalte at hun nu synes jeg skulle soege foertidspension selv under paragraf 17, foreliggende grundlag.. Og det gjorde jeg sa..

Fredag d. 22 feb fik jeg brev om at jeg senest mandag d. 25 feb skulle give besked om jeg oenskede at blive parthoerst i min pensions sag som skulle foreligges til pensionsnaevnet i Struer Kommune, det blev jeg raadet til at goere af min sbh...

Visitationsudvalget bestaar af 2 socialfaglige konsulenter, de som tidligere valgte ikke at ville indstille mig.. Pensionsudvalget bestaar af de SAMME TO mennesker og en politiker i kommunen....

De valgte at afvise min sag med denne begrundelse:

"Udvalget finder, at der paa baggrund heraf mangler afklaring af, hvorvidt du evt. med stoette i form af revilidering ville kunne faerdigoere et uddannelsesforloeb og dermed blive selvforsoergende. I 2009 anbefales henimod afklaring til arbejdsmarkedet evt. i form af fleksjob. Denne afklaring ses ikke at vaere beskrevet som maalrettede og individuelt tilpassede forloeb, hvorfor udvalget konkluderer, at arbejdsevnen ikke er endeligt afklaret. Du er netop blevet henvist til vurdering af stoette efter den sociale lovgivning. Hvorvidt en saadan stoette sideloebende kunne hjaelpe i forhold til struktur og overblik, saa du herved kunne fastholde et uddannelses- eller arbejdsmarkedsforloeb er endnu ikke afklaret."

Paragraf 16 og 20 stk. 2.

Mit hovede koerer rundt og jeg kan simpelthen ikke forstaa det!
Da det blev anbefalet af Teit Juel Jensen i 2009 (Se tidligere traad 2 for udtalelse fra ham) at der skulle arbejdes mod fleksjob kom jeg i arbejdsproevning i 4 mdr paa en skole med mange forskellige omraader. Det gik rigtigt daarligt og jeg fik af vide at jeg ikke kunne kvalificere mig til hverken revilidering eller fleksjob da jeg ikke een gang kom op over at kunne vaere der mere end 10-12 timer, med mange pauser pga. mental udtraetning. Jeg blev derefter sat i en lavere matchgruppe og fortsatte i aktivering 4 gange i ugen 2-4 timer om dagen som jeg nu magtede det. Derefter forlangte kommunen en ny undersoegelse foretaget af samme eprson igen i 2011, da sagde han saa efter den arbejdsproevning og aktiveringer at jeg IKKE kan opnaa andet end noget som kan vaere livskvalitetsforhoejende, paa baggrund af min kognitive tilstand, og at det var forvaerret.. (Jeg skal lige have skrevet hans seneste udtalelser ind)..

Hvordan maa de se bort fra det?? Jeg forstaar intet, jeg maa have noget hjaelp.. :'(

Undskyld jeg mangler danske bogstaver, og undskyld hvis jeg ikke svarer med det samme jeg er saa traet...

Nogensomhelst?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 00:43   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ank afgørelsen og lad Ban se på det.

Husk at søge aktindsigt ved kommunen nu (denne sammenligner du med de ting du allerede har liggende) og når du så får brev fra BAN, om at de har modtaget din sag, søger du aktindsigt hos dem også, og så tjekker du om Ban har alle sagsakter af relevans... hvis ikke eftersender du dem til BAN.

Det er meget muligt de har valgt at vurdere din sag efter de nye regler, dvs kan du arbejde 2 timer om ugen så hedder det altså fleks og ikke FP
Der for er det mega vigtigt at du sørger for at gøre det tydeligt at du har søgt §17 FP foranliggende FØR 1/1-13... har du søgt 1/1-13 eller senere hænger dit hår desværre fast i postkassen, for så SKAL du i mindst et udviklingsforløb (a en varighed på mellem 1 og 5 år) før du kan tilkendes FP.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 01:50   #3
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Jeg har soegt FOER 1/1-2013.. Jeg har udskrevet den her aktindsigt her fra k10 og skrevet og lavet en ekstra kopi.. saa har jeg skrevet det her:

"Jeg stiller en undren over at pensionudvalget, i deres beslutning ikke har taget fuld højde for min fysiske tilstand. De har også valgt at basere deres beslutning på en undersøgelse fra Teit Juel Jensen fra 2009 og overser den undersøgelse fra Teit Juel Jensen fra 2011 der altså er nyere og beskriver en stærkt forværret tilstand. Jeg kan heller ikke i deres beslutning se at de har taget stilling til manglende ADL-funktioner som jeg også lider af. Den arbejdsprøvning jeg deltog i efter undersøgelsen fra 2009 for at få afklaring pa kvalilficering til fleksjob, konkluderede at jeg ikke opfyldte kravene til revilidering og fleks-job, ved Struer Skolen fra marts til juli 2010.

Jeg vælger derfor at klage og anke deres beslutning ift. min førtidspensions-sag.
Jeg har vedlagt kopi af de relevante undersøgelser som nævnt ovenfor."

Og saa gaar jeg gennem alle mine papirer med min mor og finder dem.. Er det godt nok.. ?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 03:25   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Ang: Anke over afslag på § 17 foranliggende.

"Jeg stiller en undren over at Struer kommune, ikke har taget højde for min fysiske tilstand.

De har også valgt at basere deres beslutning på en undersøgelse fra Teit Juel Jensen fra 2009 og overser den undersøgelse fra Teit Juel Jensen fra 2011, denne beskriver en stærkt forværret tilstand.

Jeg se Struer kommune ikke har taget stilling til manglende ADL-funktioner, hvilket jeg må stille mig undrende overfor?

Arbejdsprøvningen ved Struer Skolen fra marts til juli 2010, var for at afklare om jeg kunne tage vare på et fleksjob, konklusionen var, at jeg ikke opfyldte kravene til værgen til revalidering eller fleks-job.

Det undre mig også at Struer kommune ser bort fra nyre og mere retvisende dokumenter, men vælger at bygge deres afgørelse på forældede udtalelser.

Jeg vælger derfor at anke Struer kommunes beslutning om at give mig afslag på førtidspension.

Jeg har vedlagt kopi af de relevante dokumenter"
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Og saa gaar jeg gennem alle mine papirer med min mor og finder dem.. Er det godt nok.. ?
Absolut meget gerne et ekstra sæt øjne det skader aldrig

Som du kan se har jeg ændret lidt, grunden er at det gælder om at være så kort og faktuel som mulig, lige så gælder det om overskuelighed (vigtigst af alt) altså afsnit.

Det er ikke udvalget der har truffet beslutningen det er kommunen, udvalget har truffet afgørelsen på vegne af kommunen derfor skriver jeg Struer kommune frem for udvalg.
Yder mere klager du ikke, du anker... en klage er når men "brokker" sig over fx en sagsbehandlers måde at opføre sig på, en anke er når man er uenig i en truffet afgørelse *ss* men det er svært for mange at hitte rundt i.

Især afsnittet om arbejdsprøvningen har jeg ændret i, for ærlig talt blev jeg noget forvirret over hele 3 forskellige årstal, og skulle læse de 3 gange før jeg fangede hvad du mente, så den del er blevet noget længere end det oprindelige, men det er nu mere overskueligt... jeg skal ikke afvise det endda kan blive endnu mere "fornuftig" for et par steder kunne jeg ikke finde den formulering jeg søgte (jeg manglede min gamle far, det er han nemmerlig genial til *ss*)

Min udgaver behøver bestemt heller ikke være bedre end din, dog skal du huske afsnit, og så rettede jeg en enkelt stavefejl... revalidering (og jeg staver som en hest jeg har stavekontrol, og skrevet det ord en mill gange *gg*)

Du skal for øvrigt forvente at BAN er en hel del måneder om at få set på din sag, i det brev hvor de bekræfter modtagelse af din anke, vil de skrive en ca tid, overskrides den skriver du bare til dem og spørger hvornår du kan forvente at få deres afgørelse.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 04:32   #5
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er med stor forundring, at læse at der er taget udgangspunkt i den udredning fra 2009. Så stor, at man simpelthen ikke skulle tro de har haft den foran sig. Ellers er det godt nok et groft forsøg på at feje din ansøgning om FTP væk.

Når den fra 2011 skærer det ud i pap, at de forslag fra 2009 er prøvet. Om det er fordi den simpelthen har manglet, at blive vedlagt, eller der er set stort på det. Så vil jeg virkelig også være chokeret, hvis BAN ikke giver dig medhold.

Det med udtalelser, har jeg lidt hen af dig. I 2008 blev der lavet en, af en speciallæge i psykiatri. Men forslag til hvad man kunne prøve, og skånetiltag. Diagnosen, tilbagevendende depreissioner og ængstelig personlighedsforstyrrelse.

Samme speciallæge i 2012, der er siden sidst prøvet 7 tiltag, hvor selv få timer om ugen, har kunnet udløse stress og gøre ham deprimeret. Der er nu basis for at ændre diagnosen tilbagevendende depressioner, til bipolar. Det anbefales at man ikke prøver flere arbejdsmarkeds relaterede forsøg. Da Thomas fortæller det bliver sværere at komme sig efter et dyk. Hvilket ofte ses hos patienter med kronisk psykisk sygdom.
Det er ingen udsigt til bedring, heller ikke på lang sigt. I forhold til medicinsk behandlig, er der kun forhåbning om en øget livskvalitet.

Det er noget i den retning, det er ikke taget fra min journal. Det får kommunens lægekonsulent at se, som skriver der nu er grundlag for at vurdere sagen.

Det bliver den så, og der er ikke det mindste, den går hele vejen igennem og bliver godkendt.

Jeg syntes den dokumentation du har fra 2011 er lige så konkret, og en vurdering på det grundlag, burde være en klokkeklar FTP godkendelse. Og helt sikkert ikke noget de bare kan se bort fra, når de netop skal vurdere på det foreliggende grundlag. Jeg skal heller ikke sidde og piske en stemning op. Men syntes i hvert fald der er grund til at håbe, at BAN vil give dig medhold. Her er i hvert fald en meget konkret grund til at anke.

Sidst redigeret af Thomas1981; 03-03-2013 kl. 04:36.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 10:34   #6
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Tusinde tak for hjaelpen, hvad betyder BAN?

Det hele var med i Ressourceprofilen, vil se om jeg kan vedhaefte de sidste konklusion som billede med mit navn overstreget, da jeg desvaerre ikke har det i en computer fil men i aegte papirer... Der staar ogsaa noget om arbejdsproevningen paa Struer Skolen, hvor der stod jeg skulle vaere der 9 timer i ugen men desvaerre ikke magtede at blive opkvalifiveret til 10-15 som var deres plan..

[Billeder slettet af Web pga navn der ikke var slettet]
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...

Sidst redigeret af Webmaster; 03-03-2013 kl. 15:31. Årsag: Billeder slettet af Web pga navn der ikke var slettet
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 14:49   #7
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Hej Sabina.

jeg er ikke en af de kloge hoveder der kan hjælpe men de skal nok komme på banen jeg vil bare sige hvor føler jeg med dig... er selv kun 28 og pige, og har også været i systemet en 4-5år og har kroniske smerter, jeg har efter en ekstrem lang og hård kamp lige fået pension på målstregen af reformen, men som mange andre herinde har nævnt tror jeg det psykiske i form af angst, depression, selvmordstanker, osv har været grunden til kommunen gav sig til sidst i mit tilfælde...

mine smerter er meget sjældne og det har da også hjulpet... men er sikker på det er den lange erklæring fra psykiater over mine psykiske problemer der har fået min sag igennem.. Jeg syntes du har en MEGET veldokumenteret sag, og dine papirer virker klare, så jeg tænker da også din sag må "vinde" i BAN... heldigvis søgte du inden årsskiftet og går jo under de gamle regler... og ifølge dem burde du jo ligge til en FTP..

ved selv hvor et helvede det hele er, så håber virkelig det lykkedes så du kan få lidt mere livskvalitet...man bliver virkelig syg i systemet.. jeg har i løbet af min sag tabt halvdelen af mit hår simpelthen pga stress..

ønsker dig virkelig alt held på jorden...

ps. ærgeligt du bor i jylland kunne godt bruge nogle ligesindet veninder.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 18:08   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
BAN er Beskæftigelsesankenævnet, dem som kommer til at tage imod det hele nu

Nævnet behandler klager over afgørelser, der er truffet af kommunerne eller jobcentrene om dine rettigheder og pligter efter den sociale lovgivning og arbejdsmarkedslovgivningen.

Jeg håber så meget at det her ender, hvis ikke man kan sige lykkeligt, så godt i hvert fald. Jeg ville også ønske jeg kunne hjælpe ordentligt, for jeg kan sagtens sætte mig ind hvordan det må være at hænge i neglene, på det her tidspunkt.

Men jeg har ingen, heldgvis må jeg så også tilføje, erfaring med BAN.

Og uden at være inde i lovstof på der her område, så syntes jeg i hvert fald dine rettigheder som borger, er tilsidesat, ved at de vurdere på 2009, istedet for det aktuelle fra 2011.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 18:39   #9
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hov hov, jeg har streget mit navn ud??? o_O
Folk maa gerne vide jeg hedder Sabina, det har jeg skrevet i andre traade, og min hjemmeside er SHRfoto ogsaa...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...

Sidst redigeret af SmallAngel; 03-03-2013 kl. 18:48.
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 19:19   #10
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Hov hov, jeg har streget mit navn ud??? o_O
Folk maa gerne vide jeg hedder Sabina, det har jeg skrevet i andre traade, og min hjemmeside er SHRfoto ogsaa...
Jeg nåede at se et enkelt sted, hvor du ikke havde fået streget dine efternavne ud, så det er nok derfor Web har slettet billederne.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
hjaelp dreamz786 Din historie 2 18-04-2010 21:58
Hjaelp til ans. Ftp Emine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-04-2010 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension