K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2014, 21:42   #1
stuffhappens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
stuffhappens er ny på vejen
FTP og psykiske lidelser. Help please.

Hej. Jeg er ny her, så undskyld på forhånd hvis jeg skriver i det forkerte forum.

Jeg fik noget medicin mod voldsom acne (Roacutan) som teenager, som man senere har fundet ud af skaber schizofreni og lign.
I følge patientforsikringen kan man søge om erstatning for det.

Faktum er at jeg i dag lider af en del psykiske lidelser. Dog blev jeg osse indlagt med en midlertidig stof-psykose for nogle år tilbage, da jeg (dum som jeg var) eksperimenterede med amfetamin

Mit spørgsmål er følgende: Kan jeg blive nægtet førtidspension, fordi jeg prøvede stoffer den ene gang, og det dermed kan betragtes som "selvforskyldt"?
stuffhappens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det burde de ikke kunne sige....jo jo at det var dumt...men det er ikke en grund til at nægte en pension...

En pension gives ud fra dit helbred både fysisk/psykisk/socialt og din arbejdsevne...

Om du så opfylder kravene tja det kan jeg ikke vide...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:45   #3
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Om det er selvforskyldt er ikke relevant for sagen. FTP bliver udelukkende bevilliget på baggrund af arbejdsevnen
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:53   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Nej, det bliver formodentlig ikke noget de roder rundt i, og gør de vil de jo hurtig få klarlagt at der ikke er noget misbrug at komme efter.

Spritbilister der skal have en pension fordi de er lamme fra nakken og ned, bliver også bevilliget pension hvis de iøvrigt opfylder kravene.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:57   #5
stuffhappens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
stuffhappens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej det burde de ikke kunne sige....jo jo at det var dumt...men det er ikke en grund til at nægte en pension...

En pension gives ud fra dit helbred både fysisk/psykisk/socialt og din arbejdsevne...

Om du så opfylder kravene tja det kan jeg ikke vide...
Tusinde tak! Det har jeg godt nok gruet over længe!

Well, jeg lider af socialfobi, agorafobi, PTSD, genereliseret angst, panik-angst, depression, OCD og stress. Jeg har intet socialt netværk hvor jeg bor.

Mon ikke det opfylder kravene (skønt FTP stort set er en umulighed efterhånden)?
stuffhappens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:02   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er så svært i dag at få en pension så ingen vil kunne bedømme det....og slet ikke hvis du er under de 40 år..

Men du behøver ikke bekymre dig om at de vil bruge det at du har taget amfetamin imod dig...for det har som sagt ikke nogen betydning i en sag om pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:08   #7
stuffhappens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
stuffhappens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er så svært i dag at få en pension så ingen vil kunne bedømme det....og slet ikke hvis du er under de 40 år..

Men du behøver ikke bekymre dig om at de vil bruge det at du har taget amfetamin imod dig...for det har som sagt ikke nogen betydning i en sag om pension...
True that... "unge under 40". WTF man... Jeg er 31, og jeg føler mig alt andet end ung :/

Jeg tænker at det næste bliver "unge under 50".
stuffhappens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:12   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
ja det kan godt være svært at se det smarte i reglerne...ihvertfald sådan som de bliver brugt...

Men man skal heller ikke glemme at det faktisk er muligt at få en pension uanset alder...ihvertfald ifølge lovene...

Det hele er et spørgsmål om dokumentation og helst de "rigtige" ord i den dokumentation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:21   #9
stuffhappens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
stuffhappens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
ja det kan godt være svært at se det smarte i reglerne...ihvertfald sådan som de bliver brugt...

Men man skal heller ikke glemme at det faktisk er muligt at få en pension uanset alder...ihvertfald ifølge lovene...

Det hele er et spørgsmål om dokumentation og helst de "rigtige" ord i den dokumentation...
"rigtige ord"?

Any hints?
stuffhappens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:29   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stuffhappens Se meddelelser
Hej. Jeg er ny her, så undskyld på forhånd hvis jeg skriver i det forkerte forum.

Jeg fik noget medicin mod voldsom acne (Roacutan) som teenager, som man senere har fundet ud af skaber schizofreni og lign.
I følge patientforsikringen kan man søge om erstatning for det.

Faktum er at jeg i dag lider af en del psykiske lidelser. Dog blev jeg osse indlagt med en midlertidig stof-psykose for nogle år tilbage, da jeg (dum som jeg var) eksperimenterede med amfetamin

Mit spørgsmål er følgende: Kan jeg blive nægtet førtidspension, fordi jeg prøvede stoffer den ene gang, og det dermed kan betragtes som "selvforskyldt"?
At du selv kan være skyld i problemerne har ingen betydning for en førtidspension.
Men det kan måske have betydning i forhold til en erstatning fra patientforsikringen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension