K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2011, 09:10   #11
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hej Nille .
Hvis forhøjelsen ligger som en del af huslejen så beregnes boligsikringen efter dette beløb ! Hvis forhøjelsen ligger som vedligeholdelsesbidrag kan man få problemer med at få den "ind over beregningen" - jeg kender ikke regelsættet men har selv bøvlet med det !
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 14:45   #12
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
det var fordi jeg fandt i vores beboereblad at man kunne få forhøjet sin boligsikring ved nyt køkken/bad også var jeg inde på borger.dk og regne det ud ved at ligge 500 kr oveni huslejen også ville vi kunne få ca 562 kr skrev den
så tror da ikke det er som vedligeholdelse bidrag for der var nyt bad da vi flyttede ind og det er med i huslejen
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 14:57   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal kigge på din huslejekontrakt.

Hvis en del af huslejen står opført som boligforbedring, er der mange kommuner der ikke tager det med i huslejeandelen.

Sådan var det der jeg boede sidst.. der var ført 250,- på som udbedring af bad og 500,- som udbedring af køkken, fordi der var lavet nyt bad og køkken indenfor de seneste år... og de blev ikke regnet med i det beløb der var berettiget til boligsikring.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 15:40   #14
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
jeps men det står der ingen steder i lejekontrakten
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 17:07   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
jeps men det står der ingen steder i lejekontrakten
Lejekontrakten,opdateres nok ikk så der finder du nok ikke noget ,i har jo nu en leje forhøjelse på over 500 kr om månede,og så er det da bare om at søge igen.

Regler og takster laves om som vinden blæser,og hvis i ikke selv er skyld i bades forbedringer,så er det jo en leje forhøjelse man ikke kan ungå og så skal den naturligvis med i beregningen.

Hvis jeg var jer ville jeg hente et skema og bare søge på ny,helt forfra.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 17:23   #16
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
der var nyt bad da vi flyttede ind pga en større renovering og der i var ikke køkkenet da man selv kunne vælge dette men vi skal så have nyt køkken pga det er det vi har som er fra den gang byggeriet blev bygget, viceværten har set på dette, så vi får nyt køkken men med en højere husleje desværre.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 20:03   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
... og de blev ikke regnet med i det beløb der var berettiget til boligsikring.
Nogle boligselskaber er nok bedre end andre til at hjælpe deres beboere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 21:11   #18
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa igen

er der nogle af jer der har/får boligsikring pga i evt har eller får nyt badeværelse/køkken.

da jeg fik min pension i oktober 2010 søgte vi boligsikring til førtidspensionister da min samlever også er førtidspensionist men fik den før mig.

der kunne vi ikke få det da indkomsten er/var for høj men nu skal vi så have nyt køkken til august som de trækker 500 kr for om måneden altså boligforeningen, så huslejen bliver det højere.

har hørt at man evt kan få boligsikring fordi huslejen jo bliver højere og har også prøvet inde på borger.dk at udregne derinde og den siger vi kan få ca 562 kr pr måned.

men ville høre jer om i evt havde kendtskab til noget af dette ?
Hvis en bolig skal forbedres må huslejen gerne stige med x antal kroner. Det skal bare varslet 3 månder før stigningen.

Hvis man får boligsikring, og det er selve huslejen der stiger, skal man kontakte kommune og gøre opmærksom på det og hvis man er berittigt, så stiger ens boligsikring. I jeres tilfælde kan det nu tyde på, at I muligvis kan få boligsikring nu, så der skal så søges boligsikring påny.

Du får ingen boligsikring nu og vil stige 500 krone i husleje, når I får nyt køkken. Du har udregnet inde på borger.dk som kun er vejlende, at I får 562 kroner ca. efterfølgende i boligsikring. Ergo har du ikke en udgift, du får 62 kroner og et nyt køkken, det er da ikke en dårlig handel.

Synes du skal tage en snak med dem der har med boligsikring, at gøre. Det er en god ide, at tage lejekontakt og brevet om vaslet husleje stigning med.

Jeg har selv haft en ekstra stigning af min husleje et år, forunden trappenstigningen som er hvert år. Jeg har nemlig fået lavet nyt bad i mit lejemål. Jeg steg også lidt i boligsikring, dog ikke så det dækkede stigning. Men gør nu ikke mig noget, når jeg har noget lækkert nyt i stedet for, så betaler jeg gerne det mere.

Sidst redigeret af Fille; 26-05-2011 kl. 22:41.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 22:36   #19
heltinde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Århus
Alder: 58
Indlæg: 47
Styrke: 14
heltinde er ny på vejen
Fille siger det helt rigtigt - saml papirerne og få en snak med boligstøttekontoret. Jo hurtigere jo bedre, for man kan vist ikke få boligstøtte med tilbagevirkende kraft.

;-)
heltinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 07:44   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Men man får fra dan dag man søger...Så det kan kun gå for langsomt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indskud til lejebolig - privat Jamse Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 14-01-2013 14:34
Indskud Stueplanten Alt det andet 23 20-02-2011 20:35
indskud tilbage ? nille60 Alt det andet 6 07-05-2010 18:17
hjælp til indskud? buster Alt det andet 6 21-10-2009 12:45
hjælp til indskud! Susana Alt det andet 3 21-06-2009 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension