K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2011, 08:15   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Advokat i Københavs omr. med special i ftp?

Hejsa,

Som nogle på K10 ved har jeg fået afslag fra Pensions Nævnet på en §18 indstilling af kommunen. Jeg har nu 4 uger til at klage og jeg tænker om der er nogle der kender en god advokat, gerne i Kbh. området, som er dygtig på ftp. sager ?

Kan se af min basis forsikring af der er en rethjælps forsikring, der dækker "sikredes omkostninger i forbindelse med visse private retstvister". Spørgsmålet er hvad det er. Vil undersøge dette samt advokat hjælp.

Ser frem til at høre fra jer
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 21-05-2011 kl. 08:25.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 08:33   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Som nogle på K10 ved har jeg fået afslag fra Pensions Nævnet på en §18 indstilling af kommunen. Jeg har nu 4 uger til at klage og jeg tænker om der er nogle der kender en god advokat, gerne i Kbh. området, som er dygtig på ftp. sager ?

Ser frem til at høre fra jer
Hejsa EE
Nu skriver du din klage, sender den til kommunen som vil sende den videre til BAN.
Du få en afgørelse fra BAN. Hvis du få medhold blive du glad, hvis ikke så påklager du BAN afgørelse, hvis BAN fasholder sin afgørelse skal du be dem om at klagen blive sent videre til Ankestyrelsen.

Alt det tager ca. 3 måneder.
Først derefter burde du kontakte en advokat, ikke før.

Jeg kender en advokat , men du få hans adresse først om 3 måneder.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 10:37   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Er enig
du har fået et afslag pågrund at du ikke er arbejdsprøvet nok.
kan ikke se hvad en advokat kan hjælpe med
da jeg fik afslag var begrundelse 1 ny speciallægeerklæring og en anden undersøgelse
var ønskelig. Samt evt en ny arbejdsprøvnng.
nu har jeg været igennem undersøgelserne og har papir på psykiske lidelser oven i
regner selv med jeg skal i en ny arbejdsprøvning
men min sag skal først i geneem lægekonsulenten
ellers kan de kommer bagefter og sige den arbejdsprøvning heller ikke gælder
hvis der kommer nye oplysninger i sagen


min point er, det kunne en advokat ikke hjælpe med
men ankede heller ikke mit afslag

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-05-2011 kl. 12:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 20:28   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og jeg som troede at det haglede ind med advokat navne

Nææhh, nej vi må bare tro på det vi selv har gang i her på K10. Det gør jeg da også, men jeg bliver da frustreret, når Karo skriver at hans/hendes ? sag har været over ombudsmanden i sidste ende!! Så tænker jeg, mon jeg skulle smide et par kr. efter en advokat ??

Jeg har dog efter min og andres mening skrevet en rimelig god klage, som jeg dog først sender efter akt indsigt !! Jeg kontakter mandag kommunen for at høre deres reaktion og evt. hjælp på sagen. Jørgine mener at klagen først skal sendes efter jeg har modtaget akt indsigt, er I andre enige ? Jeg er jo en rimelig utålmodig sjæl indimellem....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 20:39   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg tror at det er en god ide at lytte til Jørgines råd - og når du har fået aktindsigt så kan du tjekke om de mangler nogle papirer.. som du kan tage med i din klage....
Og jeg kan godt forstå at du er utålmodig, men jeg tror nok du lige skal ha is i maven indtil du ser hvad kommunen har på dig...

Jeg hepper og krydser fingre her ude på sidelinien ..og er klar til at hejse flaget når du kommer godt i mål ♥♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 21:07   #6
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Åh hvor jeg kender den utålmodighed du har med at handle

Jeg går jo selv og venter og venter ......

Jeg vil dog give de andre ret : vent til du har aktindsigten og fyr så raketten af !

Jeg har fået helt vild god hjælp af en proff. bisidder / partsrep. som bare kan alt det dér - uden at det har kostet mig mere end 500 kr plus lidt kørselspenge ! Da jeg var på mit yderste med at kaste håndklædet i ringen undersøgte jeg det med advokat - den billigste ville have 5000 for at åbne min sag ! Måske nogen kender til en proff. bisidder i dit område ????

Pøj pøj med udbruddet og klagen - skal sende dig de kærligste tanker og

KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 08:45   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Advokat eller ej, er selvsagt din egen afgørelse., men..

På dette tidspunkt, vil det formodentlig være spildte penge.

Advokat kan ikke rigtig gøre noget før klagesystem er opbrugt, og jeg har ikke indtryk af at det hjælper synderligt.

Men..
Du kan prøve Gratis advokathjælp i KBH, og få en gennemgang af din klage.
Kan ikke lige huske add., man den ligger op af Tivioli.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 10:45   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...korrekt med fri advokathjælp op ad Tivoli, som Popiae oplyser, Stormgade er adressen.
Personligt har jeg ikke gode erfaringer med stedet, blev ved sidste henvendelse blot henvist til selv at søge fri proces.
Det er primært en studentervejledning og som bekendt er alle studerende ikke lige kvikke.

Jeg har langt bedre erfaring med advokaterne i Kringlegangen (ved Gråbrødre Torv).
Det er erfarne og engagerede advokater, som langt hurtigere kan skære igennem og rådgive.
Der kan være meget lang ventetid, så det forudsætter man har fysisk kapacitet til at sidde og/eller stå i længere tid (pladsen er trang)...

God vind, EE, krydser fingre for et godt resultat af dine anstrengelser lige nu :-)

P.S. Buster har da yderst gode erfaringer med en bestemt advokat, som hun nok gerne vil oplyse navnet på, hvis du beslutter dig for advokatbistand...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
Advokat med special i førtidspension timjuul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-10-2011 10:11
special teamet for flex/F.P sophia1 Alt det andet 4 24-11-2009 17:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension