K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2011, 18:30   #21
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Kender den godt.
Vi brugte over et år på at få indført i RP, at min mand IKKE havde diskusprolaps, men en mere indviklet rygproblematik.
Men kommunen kan ikke lide det.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 20:50   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Kender den godt.
Vi brugte over et år på at få indført i RP, at min mand IKKE havde diskusprolaps, men en mere indviklet rygproblematik.
Men kommunen kan ikke lide det.
Marianne
Åååh, den kamp havde jeg med en værkstedsleder på et reva-sted.

Efter en lang og sej kamp fik jeg jobcenterchefens ord for, at det kun er lægefagligt personale der udtaler sig om det lægelige.

Nææ, kommunen vil helst have, at vores lidelse dels er noget de kan forstå og dels noget, der kan fejes af vejen som en bagatel, forstået på den måde, at mange bliver opereret for en discusprolaps og får det godt bagefter, så ingen grund til piveri her.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 22:20   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Mange bliver ringet op af sagsbehandler fordi sagsbehandler får besked med det samme og disse så vælger at ringe og fortælle det for at give borgerne fred i sindet ....
Muligvis, men det er ikke retningslinier i pensionslovgivning. Jeg forholder mig til loven og paragrafer.....geeeeeb.

Værd at vide om:
http://www.akf.dk/udgivelser/2010/50...sion_fleksjob/

Citat:
...Ingen ved hvad der sker husk at holde fakta for sig der er ingen grund til at panikke en masse mennesker fordi man tror at vide hvordan det hele udmønter sig, og hvad man tror det ender med ....
Det er nemt at regne ud hvad det ender med, hvis man bla. tage TERM model
og alle disse "udviklings forløb" i betragtning.
Desuden den nuværende beskæftigelsesminister har jo stadigvæk fuld tillid til systemet.

"...Hvis sagsbehandleren, Socialforvaltningen og nu sidst Beskæftigelsesankenævnet mener, at du har mulighed for at blive bedre, hvis du kommer til psykiater og får medicin, så må de gerne stille det krav, før du får lov til at ansøge om førtidspension...."

http://www.information.dk/228063

Sidst redigeret af Karo; 15-05-2011 kl. 23:58.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 01:45   #24
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Det er først ved underskrift, at indhold ikke kan ændres, men kun videreskrives ved senere lejlighed.
Det forstår jeg så heller ikke.
Den gamle rp , er jo aldrig forelagt mig eller mine sb, blev "pludselig" genfundet sidste år.
Borgmesteren svarede mig at kommunen havde været inde og godkende punkterne og da der dengang ikke blev truffet nogen afgørelse , skulle den ikke til partshøring hos mig ( har det på skrift).
Og min rp kan ikke slettes , kun videreskrives.
Og jeg kan ikke få lov til at se originalen, da edb-systemet ikke er indrettet til at kunne give disse oplysninger.
Så den "forfølger" mig , og jeg er mega sur over sb bare må skrive løgn og opdigte til alle punkterne , incl borgerens kommentarer (som hun også selv har udfyldt).
Og pt vil sb jo heller ikke rette hendes misforståelser, men indfører mine mail kommentarer , så det ligner noget rod.
Jeg slås selv med noget der minder lidt om.

Først skulle jeg lave den selv, men uhe det var aaalt for negativt (læs talte til min fordel dur ikke)
Så ville SB lave det i samarbejde (hvilket faktisk ind til nu er det sidste møde jeg har haft med dem... det var i 06... jo de har forsøgt, men jeg kan ikke pga angst) En meget laang samtale vi optog, hvilket SB´er godt viste.

Jeg får den så til gennemlæsning det fik jeg 3 dage til aflevering sammen med alskens trusler (telefonisk så desværre ingen beviser) med hvis jeg ikke havde afleveret og underskrevet så bla bla bla. Samtidig var jeg i den periode meget langt nede psykisk, forvirret bange og uden nogen form for overskud, det gav mig en dag den dag jeg modtog RP´en, i det skidtet skulle sendes med posten (pga min angst)

Jeg fik læst RP´en, den var FULD af manglende lægelige beskrivelse (læs bla er der ikke indført et eneste skånebehov) og om muligt er den endnu mere fuld af fejlciteringer.
Fx blev jeg spurt efter hvad selvforsørgelse er øhe (uf et svært spørgsmål) jeg svarede OG kom med: men det forventer jeg ikke nogen sinde at blive helt.... Det er skrevet om til at jeg forventer at blive det... Jeg blev spurt hvordan jeg har det med at gå hjemme, om jeg kan få tiden til at gå, ork sagtens, det har jeg det fint med, jamen hvad så med et arbejde, det vil jeg da gerne i det omfang jeg kan, det blev lavet om til at jeg ønsker at komme i fuldtidsjob, og ikke et ord om resten.
Sådan kan jeg blive ved 2 a4 sider, noget af det er direkte løgn, bla står der at vi har god busforbindelse, øhe ja når skolen har åben når skolen er lukket er her ingen busser dvs INGEN bus de næsten 3 måneder der er sommerferie, ingen bus om aftenen og i weekenderne, det vil jeg absolut IKKE kalde god budforbindelse.

Jeg får hurtigt strikket kommentere ned inklusiv en protest over den korte frist og en... jeg kan slet ikke nå at gøre det ordentligt.
De kommentarer er VÆK! de findes slet ikke i min sag.

Nu har jeg så lige slåsset med dem om det igen, lidt er tilføjet fra de gamle kommentarer, samtidig er jeg blevet nægtet at komme med nye, lige som de er skrevet som om det ER nye kommentarer.
Jeg har så trods nægtelsen alligevel skrevet flere sider med nyt, hvor knap halvdelen faktisk er en klage over, både at de gamle slet ikke fik lov at være der, at jeg er blevet nægtet at komme med nye (ifb partshøring) osv osv og så har jeg skrevet at jeg forlanger både nye og gamle ligger sammen med RP´en (altså også klagen) og at jeg følte mig nødsaget til at søge aktindsigt for at tjekke op på om reglerne omkring RP´en nu også blev overholdt... alt jeg ville have det HELE til at ligge til jeg selv beder om andet fordi jeg ønsker det tydeligt belyst hvordan vesthimmelrandskommune vælger at behandle mig.

Min sag er lige nu i BAN, og jeg er lidt spændt på at se hvad de siger til den historie, ikke at det får den store betydning for det afslag jeg venter (det SKAL jeg have ellers er der noget galt med systemet) men mit formål er altså også mere at få ryddet op i min sag og sendt en række berettigede næser i den rigtige retning, for nu gider jeg ikke behandles som bæ mere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 09:38   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
PuHa..

Jo, de er helt urimelige bøjlet, eller helt korrekt, er det magtmisbrug!

Hvem kan gennemskue oplysningerne, når ressourceprofil er rodet, med datoer?
Og når oplysningerne laves om, manglende oplysninger, borgeres kommentare laves om?

Der er desværre ingen grænser for hvad kommunerne tillader sig idag!

Og det ER uoverskueligt, at først køre sag på rettelser, og dernæst selv sagen, som alle i mellemtiden har glemt alt om, især, hvilke oplysninger der er de rigtige!

Nå, men man kan be Data tilsynet om at behandle sagen, vedr. urigtig oplysninger, men dette skal der så være dokumentation for.

LUM: Håber du overfor BAN har gjordt sagsforløb og de forkerte oplysninger fuldstændig klart, og især hvad du mener at de VILDLEDENDE oplysninger har haft af betydning for den afgørelse kommunen har truffet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 09:58   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Pop: mener selv jeg har fået alt med (alt af relevans der er nogle små bakateller jeg ikke mener det kan betale sig at slås om)

At vurderingerne er ukorrekte giver lidt sig selv når de oplysninger der er skrevet ind er forkerte, og simpelthen for ikke at skulle gøre tingene dobbelt så langt som det var, har jeg ikke direkte skrevet at det umuligt kan være en rigtig vurdering til BAN, MEN jeg har det til at stå i kommentarene til RP´en, og har der skrevet at vurderingen ikke er korrekt fordi bla bla bla
Fx den med bussen, at vurderingen er ukorrekt giver sig selv, når det ikke passer at vi har gode busforbindelser

Lige som jeg selv har lavet listerne over skånehensyn, først dem lægerne har beskrevet (og vedlagt kopier hvor de ting er overstreget med overstregnings tus) og så min egen hverdags skånebehov, noget jeg anbefaler andre at gøre også (når jeg husker det *gg*)

At de har stanset min ydelse er god nok, på det led er der ikke noget at komme efter, hvorimod MÅDEN er et kæmpe problem, men det er et kapitel for sig, og en korrekt RP ville helt sikkert ikke have ændret en døjt.

Men en del af det er jo påstand mod påstand, der håber jeg så at de mange beviser jeg har (for jeg har virkelig mange) får BAN til at... så har hun nok også ret i det andet, men det er der jo ingen garantier for, og alt er jo relativt, for det kan jo godt være at de mener at ingen busser i weekender og skolernes ferie og efter kl 17 er god busforbindelse, det jo også derfor jeg er så spændt på at se hvad BAN siger til alt det her rod, lige som jeg er spændt på om de i det hele taget tror på mig, det der jo ikke garantier for (om end jeg før har haft held med dem)

Og nu hopper jeg ud af tråden igen så den kan gå tilbage til retmæssige ejer *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 20:16   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, sidder og tænker, at hvis man modtager en så rodet rp, som den LUM beskriver, om man så ikke dels burde klage til jobcenterchefen, dels burde bede om en oversættelse, simpelthen holde fast i, at man overhovedet ikke kan finde hoved og hale i det, evt. sende den til borgmesteren og spørge om h*n kan finde hoved og hale i det.

Bare en tanke.

Jeg mener ihvertfald man bør råwe for at gøre opmærksom på problemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 11:44   #28
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Ja så kom der brev fra pensionsområdet , min sag er overgået . Men de kan desværre ikke overholde tidsfristen på 3 mdr fra ansøgningstidspunktet ( 15/2 ), da sagen endnu ikke er modtaget fra Jobcenter. Så § 17 foreliggende , har ikke en tidsfrist på 3 mdr , det er helt op til Jobcenter hvornår de " gider " sende ansøgningen videre. Og det tror jeg kan tage lang tid, hvis ikke de som i min sag nu, bliver holdt i ørererne af pensionsområdet.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
11 år er gået Stute. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 2 26-02-2013 06:44
Paragraf 17 på foreliggende Lotus80 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2013 22:08
Ankestyrelsen om FTP på foreliggende dok. g.. Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-06-2011 17:09
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension