K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2011, 10:30   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
§ 17 foreliggende, 3mdr gået og hva så?

På søndag 15/5 er det 3 mdr siden jeg ansøgte, har rykket sb for svar uden held.
Rp mangler jeg stadig til godkendelse ( efter jeg rettede udkast), se evt anden tråd.
Er heller ikke blevet " inviteret" til høring, og jeg tror ikke det kan nås inden på søndag, så hva gør jeg nu?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 11:59   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal skrive til din sagsbehandler og samtidig sende en kopi til dennes leder.

Det lyder som om din ansøgning end ikke er sendt til pensionsteamet siden du ikke har fået beskæftigelse på det, mange gange så hjælper det lige at skrive en rykker eller andet med en kopi til overordnet og derefter sender man en klage til borgmester og kommunalbestyrelse ..

I sidste instans sender man en anke til ban da man kan formode at der ved manglede svar er tale om et afslag ...


Mit forslag ville være noget i denne retning (ret selv til )


Citat:
Til Sagsbehandlers navn

Jeg sendte den (skriv dato) en ansøgning om førtidspension efter § 17 på forliggende grundlag.

trods min rykker til dig for svar den (skriv dato ) har jeg endnu ikke hørt noget hverken om pension eller om partshøring af min ressourceprofil ej heller er jeg kaldt ind til noget pensions team.

Kan du venligst oplyse mig om hvad der sker og hvordan det kan være at jeg ikke høre noget, jeg formoder at du er bekendt med loven hvor af det fremgår at .


§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.


§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.

Jeg ser frem til en forklaring på hvad det er der foregår i min sag og forventer hurtigst muligt at få min Ressourceprofil til partshøring og skal gøre opmærksom på at jeg inden for 14 dage med mindre der er sket noget i min sag, agter at sende en skriftelig klage til borgemester og kommunalbestyrelse samt at jeg derefter vil anke min § 17 direkte ved ban da det så må være at betragte som et afslag

Mvh

Dit navn adresse og cpr nummer
Det er bare et udkast og du må selv lige rette til hvis du vil bruge det, held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 12:17   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
håber du har skevet § 17 foreliggende
ellers kan de sige det er en almindelig §17 og den kan tage rigtig lang tid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 13:02   #4
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Tak for hjælpen, har lige sendt "klagen".
Synes godt nok det var lidt spildt at skrive at jeg ville klage til borgmester og kommunalbestyrelse, de er jo orienteret om mit forløb med jobcenter.
Det er da også grotesk at ud af 31 byrødder , får jeg kun svar fra borgmester, men de er muligvis underlagt nogle retningslinier.
Er bare så træt af at holde dem i ørerne og vente , det er utrolig hårdt hele tiden at skulle " være på ".
Håber snart der kommer en afklaring. Og det var § 17 på foreliggende.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 15:32   #5
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Ups , en fejl fra min side , det skulle selføljelig være i en ny tråd, er gjort nu.

Sidst redigeret af archibald; 10-05-2011 kl. 20:21.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 15:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
du er nød til at blive i den samme tråd hvis folk skal have mulighed for at svare dig ellers er det ikke til at vide hvad det er du spøger om
  Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 15:56   #7
LOL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
LOL er ny på vejen
Tråde lagt sammen, vær venlig at prøve at bliv i samme tråd, det gør det meget lettere for alle parter.

Admin/LOL
LOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 19:35   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er det ikke tre måneder efter, at sagen er accepteret som overgået til behandling - det er vel ikke tre måneder fra fremsendelsesdatoen?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 20:52   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er det ikke tre måneder efter, at sagen er accepteret som overgået til behandling - det er vel ikke tre måneder fra fremsendelsesdatoen?
det er netop fra fremsendelsesdatoen
ellers kan kommunen bare vente 1 år eller mere
alså hvis den er sendt som foreliggende
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 06:44   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er det ikke tre måneder efter, at sagen er accepteret som overgået til behandling - det er vel ikke tre måneder fra fremsendelsesdatoen?
Hvis man søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag er det 3 mdr. fra ansøgningstidspunktet.
Sagen skal overgå til behandling efter reglerne om pension i umiddelbar tilknytning til ansøgningstidspunktet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
11 år er gået Stute. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 2 26-02-2013 06:44
Paragraf 17 på foreliggende Lotus80 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2013 22:08
Ankestyrelsen om FTP på foreliggende dok. g.. Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-06-2011 17:09
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension