K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2007, 23:44   #1
guffii
Banned
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2006
Lokation: Odense NØ
Indlæg: 34
Styrke: 0
guffii er ny på vejen
Underskriftsindsamling

Hej allesammen.
Jeg håber I alle har haft en god Jul og at I alle er kommet godt ind i det nye år - håber det bliver et Godt Nytår for os alle.

Jeg er nu igang med mit næste projekt, efter demonstrationen.
Dennegang håber jeg I vil skrive under på, at vi ønsker STOP for kommunernes kassetænkning.

Linket er:

www.kassetaenkning.skrivunder.dk

Pas godt på jer selv...

Mange gode hilsner
guffii/Pia

EDIT/ Jeg gjort dit link aktivt så man bare kan trykke på det.
guffii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 01:56   #2
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Underskriftsindsamling

Hej guffii

Udemærket initativ.

Dog savner jeg... hvad vil du så have der skal stå i loven? (det er ikke myntet som et person angreb, men mere der bå da ligge nogle tanker bag ved)
Altså en ting er at vi alle meget meget hurtigt kan blive enige om at cirkus syg på kontanthjælp ikke er videre hensigtsmæssigt, vi kan også meget hurtigt blive enige om at det er lovens formulering der gør det muligt for kommunerne at trække folk rundt i manegen, som var de en anden meget sjælden sjælden arbejdshest.

Men hvordan skal det så stoppes, for få dem til at omformulere til fx max en arbejdsprøvning får vi dem ved den søde grød ikke til, for som du jo ved er politiken: Alle i arbejde koste hvad det koste vil. og for at det kan ske er det naturligvis nødvendigt at alle mulighedder bliver afprøvet... jammen hov du har ikke været arbejdsprøvet der, det er en ikke udtømt mulighed, den skal da tømmes det siger loven jo...

En mulighed vil naturligvis være at sige max en arbejdsprøvning pr erhverv + en prøvning på et spical sted... der med mener jeg div reva centre amo og hvad der ellers er af den slags (det vil tilfredsstille politikerene, eller i hvertfald imødekomme dem) Men efter som at der findes et hav af erhverv vil heller ikke det være nogen videre god løsning, det vil sagtens kunne tage årevis at få folk ud og prøve det hele.

Et andet er at foreslå max antal år med sygdom uden en afklaring af siturationen automatisk vil føre til en førtidspension. Men den tror jeg såre simbelt ikke på de høje hatte vil gå med til, de ved da godt at kommunerne har behov for at have så de kan sylte folks sager, samtidig ved de også godt at det vil betyde at alle mulighedder ikke vil blive udtømte (alle der kan arbejde kommer ikke i arbejde for en hver pris) Og skulle det nu være vi er heldige at få dem til det, vil antallet af år aligevel bliver så højt at det kan være et fedt (for størsteparten... heldig vis da, forstået på den måde at det aligevel kun er fåtallet der går 10 eller 15 år uden afklaring) Få sat max´et på et acceptabet tal, som fx 1 eller 2 år, det får vi dem under ingen omstendighedder til.

De vil garenteret sige at de i forvejen gør et stort lovmessigt arbejde for at tvinge kommunerne til at gøre noget (hvilket de da også gør, det nytter bare ikke noget når det går ud over den enktle da tiltagene rammer folks øknomi)

En af de ting der gør det umuligt at afskaffe kassetænkning er skattestoppet, kommunerne har nu en gang kun x antal kr de kan bruge, de penge skal fordeles på mange områder, og alle områder står og mangler penge, og der hvor de ikke mangler, vil de da stadig gerne have fat i flere.

(lige en "indskydelse" Har et område, skal vi sige kulturen i slutning af året nogle penge tilbage, skynder de sig at få dem brugt, og det gør de fordi det er den eneste måde de har en chanse for at få flere penge året efter... hvis de har penge i overskud, kan de selgfølgelig ikke mangle penge. Sådam gør de over hele linjen)

Infaltionen er steget de sidste år, folk har fået flere penge mellem hænderne, og bruger derfor flere, hvilket får varene til at stige i pris, for folk skal jo have mere i løn og de penge kan kun findes med at gøre priserne højere. Det bliver kommunerne også ramt af, men de har ingen muligheder for at hente de penge hjem som de af naturlige årsager er nød til at bruge ekstra, der er kun et sted at hente de penge og det er ved at tage dem fra borgerene af uden at berøre skatten (for det må de jo ikke) så beskatningen sker ved at lade være med at bevilge nær så mange af de dyre ydelser, ved at lade være med at give skolerne nær så mange penge (hvilket igen rammer de svageste, dem der har brug for støtte timer/lærer osv)

Kommunerne er simbelthen tvunget til at tage pengene der hvor de kan, for de får ikke de penge hjem fra regeringen som de af naturlige årsager bruger ekstra.
Tag fx børnehave priserne, vi skal kun betale halvdelen af havd vi gjorde før, regeringen bryster sig med at have givet x antal kr til kommunerne for at dække det huld der nu bliver lavet, problemet er bare lige at hvis de stikker fx Århus kommune halvdelen af den pulje, kan de dække hulet, men puljen skal jo fordeles på alle landet kommuner og så dækker det altså bare ikke hulerme, men gør i stedet så kommunerne har en masse penge de er nød til at finde et eller andet sted. (det her er et simbelt regnestykke)
Det ved regeringen da udemærket godt, de vil bare ikke indrømme det, helere bryste sig af at de har giver så og så meget ekstra (:@ som om det hjælper når det ikke dækker ekstraudgifterne for kommunerne) Det værste er at en stor del af befolkningen tror på regeringen, for de kan jo se at kommunerne har fået så og så mange penge ekstra, men ingen gider regne ud hvor mange ekstra udgifter kommunerne så har fået pålagt af regeringen og hvor mange der er af naturlige årsager.

Og det gør det bestemt ikke bedere at holdningen er at det er vigtigere med et nyt kulturhus (som kun dem der er rige nok kan benytte sig af) frem for at forbedere vilkårene for (ikke mine ord) de lud dovne kontanthjælps modtagere og indvrandre som bare ikke lige gider arbejde, og tror det hjælper at sige de er syge.

Det nytter ikke noget at vi bare kræver at få orentlige forhold for det koster penge, penge kommunerne ikke har og penge regeringen ikke vil give (læs tage fra de dyyyyygtige danskere der kan finde ud af ikke at være syge... så klossede at blive kørt uforskyldt over af en lastbil, eller så åndsvage at lade sig blive stresset af dårlige arbejdsforhol, eller så evnesvage at de bliver født med et handikap, jeg behøver vist ikke fortsætte... og arbejde i 40 til 90 timer i ugen... helst da)

Det kan da godt være at vi kan få regeringen til at komme med noget forbædring, men spørgsmålet er så: Hvad eller rettere hvem bliver det på bekostning af? for det bliver jo kommunerne der får regningen, og de penge skal jo så bare findes på de områder der endnu ikke er sat noget på. Jeg frygter fremtiden, altså vores børn, de har det skam hårdt nok som det er, der er benene ved at være sliket helt rene (lige som det er for denne gruppe) Der er allerede ved at blive lavet en social grøft, os svages børn i de skoler hvor der ikke er nogen form for hjælp til de vanskeligheder mange af dem utvvlsom har pga den meget dårlige sociale situration deres forældere står i, og privat skolerne til de forældre der har brug for nogen der gider se efter deres børn mens de arbejder de her enormt mange timer om ugen.

Nå tilbage til emne. Vi er altså nød til at diske op med et forslag der ligger i regeringens ånd med alle i arbejde for en hver pris, der samtidig giver forbædringer for denne gruppe af mennesker (nu dte er dem der stiles på, lige med det her) vi får intet ud af bare at kræve (det har vi jo set så mange gange før)

Men ligegyldigt tror jeg ikke på forbædringer (med denne regering) Og skulle det nu være, bliver det kun så det på parpret ud af til ser godt ud, men ind ad til ikke gør den store forskæld... se bare på deres fup og svindel med at forlænge sygedagpengene, eller med deres flere penge til syge kontanthjælpsmodtagere under 25, jo jo det ser da pænt ud, men noget videre at råbe hurra for er dte altså ikke (selv om at lidt bestemt også har ret)

Men på den anden side råber vi ikke op, gør vi ikke noget, får vi jo slet ingen ting, så lad os for pokker da råbe på guld og grønne skove, så kan det være vi får en luxsus villa på parpiret, men papkasse under en jernbanebro inde i midt KBH i praksis, helere det end intet.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 12:01   #3
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: Underskriftsindsamling

Hej Guffii.
Jep så har jeg skrevet under, og har sendt siden videre til alle dem jeg skriver sammen med også til mine egne sønner.
HÅBER INDERLIGT AT VI KOMMER OP PÅ MERE END 20.000
UNDERSKRIFTER.


Kom så op på dupperne alle dem som er medlemmer af k 10 - send det videre til jeres familie / venner / kollegaer !!!!


Venlig Hilsen og god kamp fra Annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 14:34   #4
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: underskrift indsamling.

Hej Losuma.
Har læst dit lange indlæg - godt skrevet
Du har ret på så mange punkter, især på den negative holdning hos politikerene og penge fordeling i kommunerne, det er ikke opløftende.
men som du selv skriver :
[b]Men på den anden side råber vi ikke op, gør vi ikke noget, får vi jo slet ingenting, så lad os for pokker da råbe på guld og grønne skove, så kan det være vi får en luxsus villa på papiret, men papkasse under en jernbanebro inde i midt KBH i praksis, hellere det end intet. [/b] Ja det er sort humor der vil noget, men er det ikke netop den sorte humor som holder os i ilden til at kæmpe for vores egen sag ?

Det kan jo ikke nytte noget at græde, og være fortvivlet, det bliver det ikke bedre af :|men ind imellem knækker filmen, hos selv de stærkeste og når man ligger ned, så er det svært at se lyset forude... taler af erfaring. Men når jeg har en god periode, så har jeg alligevel håb for fremtiden, og føler at det er nødvendigt at kæmpe med de resurser jeg har på det givende tidspunkt.:@:@

Du skriver også :
Et andet er at foreslå max antal år med sygdom uden en afklaring af situationen automatisk vil føre til en førtidspension. ja hvorfor ikke ? Tænk på den stakkels sagsbehandler som sidder med op til mellem 100 sager, det kan da kun gå galt hvis personen, har så meget at tage stilling til eller løse af uoverskuelig propblemer, mange sager har stået på i årevis. De sygemelder sig - er udbrændte - nye skal oplæres op til at klare det store arbejds pres - det er en ond cirkel
Og en skønne dag havner de måske selv langt ude i sygedagpenge systemet ? Vi er ikke kun en lille sammensat gruppe, nej jeg tror at vi er RIGTIG MANGE Losuma......
Det kan da godt være at det ikke kan betale sig sende underskrifter til politikerne, men alene det at man har været med til at kæmpe for ændringer i loven, det vil uanset udfaldet for mig betyde, at jeg i det mindste har prøvet at være med til at gøre en forskel
Det er godt at læse din mening og indlæg, for det er vel meningen at vi skal kunne debattere som voksne mennesker, og vi kan altid lære noget af hinanden her på k 10.
Mange venlige Hilsner Fra Annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 16:02   #5
guffii
Banned
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2006
Lokation: Odense NØ
Indlæg: 34
Styrke: 0
guffii er ny på vejen
RE: Hvad kan der gøres....

Jeg har læst indslaget fra Losuma, og jeg kan godt forstå at du efterlyser en "opskrift" på hvad man kunne gøre i stedet.

Jeg har her taget lidt af den tale jeg holdt på "Borgen" den 4. 12.2006 (demonstrationen) :

Jeg har, i tiden op til denne demonstration, talt med personer der efter 5 år endnu ikke er kommet videre i deres forløb. Syge mennesker som er blevet sendt ud i flere arbejdsprøvninger og afklaringsforløb.
Jeg har læst om en kvinde i Odense, der efter 2 selvmordsforsøg og 6 års kamp, endelig fik tilkendt sin førtidspension.
Jeg har læst om syge mennesker der efter 10 år stadig ikke er kommet videre i deres forløb.
Det kan ikke være i befolkningens interesse, at der føres denne form for politik, i vores såkaldte velfærdssamfund.
Vi forlanger ganske enkelt, at politikerne får øjnene op for kommunernes kassetænkning!
Bare for at nævne nogle enkelte beløb, som min kommune – Odense – har brugt, på tant og fjas, i stedet for at sørge for sine syge borgere.
H.C. Andersen året, hvor det offentlige tilskud var 152 millioner 350 tusinde kroner. kan ses her:

kortlink.dk/hca2005/3h9b

Og sørme om ikke også Tina Turner blev betænkt med 5 millioner 800 tusinde kroner.
Nu er det så Elton John, der kommer til Odense i 2007, der betænkes med 1million kroner.
Det er jo utroligt, når man samtidig, i Odense, skal vente op mod 12 måneder for at komme i en arbejdsprøvning.
Nogen af de mange penge, kunne have været brugt på en ordenlig sagsbehandling af syge medborgere, der end ikke har råd til at gå til koncert, hverken Tina Turner eller Elton John koncert.
Så kære politikere...... Vi forlanger at I åbner øjnene for hvordan kommunerne trækker sager i langdrag, for at spare.
Vi forlanger, at I som politikere sætter en dagsorden for, hvor lang tid en sagsbehandling må være. Et forslag til dette kunne være: At syge borgere der er på sygedagpenge ikke kan placeres på kontanthjælp, og borgere på kontanthjælp der bliver syge bør øjeblikkelig overgå til en anden ydelse, eller fritages for kontanthjælpsloftet, og at man skal være visiteret til videre afklaring, indenfor max. 1 år.
Vi forlanger, at I som politikere sætter en dagsorden for, hvormange arbejdsprøvninger og afklaringsforløb man som syg borger, må udsættes for. Et forslag til dette kunne være: Èn arbejdsprøvning og et afklaringsforløb!
Vi forlanger, at I som politikere sætter en stopper for kommuners kassetænkning, og det kan kun gå for langsomt!


Så har jeg da også en idé om, at de lægekonsulenter og sociallæger der er ansat af kommunen, skal have deres "magt" beskåret. De tjener ca. 60.000 kr. om måneden, og er - efter min mening - ikke kompetente til at sidde og vurdere deres kollegaers lægelige dokumenter.
De er lønnet af kommunen og er af samme grund loyale overfor kommunens kassetænkning. Jo før vi syge kommer ud af systemet jo før ophører deres funktion, jo. Derfor har de jo også en ganske god grund til at være loyale overfor deres lønudbetaler.

De speciallæger man bliver undersøgt af, bør jo - efter min mening - være kompetente nok til at kunne vurdere hvormeget en person med den og den diagnose, kan klare arbejdsmæssigt.
Ellers kan jeg ikke se hvordan en lægekonsulent/sociallæge skal kunne være mere kompetent?

Så min mening er blot: Kommunerne skal spare på alt det dyre, som kun de rige har glæde af! Og så skal der en mere human og menneskelig lovgivning til.

Dette er kun et lille uddrag af hvad jeg har af forslag....

Pas godt på jer selv....
EDIT:// jeg har lavet dit link om til et kortlink og gjort det klikbart
guffii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2007, 17:19   #6
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: godt gået Guffii.

Kære Guffii.
Det er stærkt af dig, at du troppede op med så få mennesker til demonstrationen, og holdt den tale som du har lagt her i k 10.

Hvor mange flere ulykkelige syge mennesker skal så langt ud psykisk at de overvejer at tage deres eget liv, fordi de ikke magter at kæmpe mere for deres rettigheder ?
På længere sigt vil det give vores samfund en kæmpe økonomisk øretæve som vil noget..... og hvem skal betale for det ?
Vores børn og børnebørn.
M. V. H. Annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2007, 19:14   #7
guffii
Banned
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2006
Lokation: Odense NØ
Indlæg: 34
Styrke: 0
guffii er ny på vejen
RE: Underskriftsindsamling

Jeg takker for dit svar.
Det skal bemærkes, at jeg osse syntes at det var stærkt gået af de andre 3 der - trods alt - gennemførte sammen med mig.
De havde alle 3 smerter, og havde det som jeg, ikke særligt godt. Derfor syntes jeg lige jeg ville skrive, at de var en del af det der gjorde, at jeg kunne gennemføre. Uden dem, havde jeg nok ikke haft modet.

Så vil jeg osse fortælle, at jeg i ca. 1 måned op til demonstrationen, var sengeliggende og kunne næsten ikke bevæge mig. Var indlagt en enkelt dag på Odense Universitet Hospital, med enorme smerter i ryggen.
Man valgte, på sygehuset, at spare en røntgenundersøgelse, da man mente at det nok "bare" var et hold i ryggen.

Så vi syge skal ikke komme her og bruge af sygehuset dyrt indkøbte maskiner......... Det er nemlig for dyrt at bruge dem!!

Men jeg fik 2 slags morfinindholdende piller med hjem, så dem kunne jeg klare mig for. Sammen med Pamol og min daglige gigtmedicin.
Det gjorde jeg så. Og heldigvis, jeg kunne komme så meget på højkant at jeg kunne blive sat på toget, med kurs mod København og demonstrationen.

Jeg mener stadig, at hvis ikke vi gør noget, så bliver det ikke bedre. Ej heller for børn og børnebørn.....
guffii er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sådan starter du en underskriftsindsamling L.S. Politik og Samfund 12 09-09-2013 23:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension