K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2011, 00:57   #1
annesyd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
annesyd er ny på vejen
Jeg er blevet bedt om at skrive dagbog

Hej alle

Tak til alle, der lægger energi i at skrive herinde - det er virkelig guld værd.

Jeg står foran en pensionsansøgning. Jeg har en diagnose, hvor der ikke vurderes at være yderligere behandlingsmulighed. Jeg har også en rar og rimelig sagsbehandler. (Ja, jeg ved godt, hvor heldig jeg er!)

Jeg er blevet bedt om at skrive en dagbog over nogle uger, hvor jeg beskriver mine arbejdsopgaver i hjemmet, hvilken hjælp og aflastning jeg har, og hvordan jeg har det i løbet af dagen. Hvis den bliver lavet beskrivende nok, behøver jeg nok ikke i arbejdsprøvning.

Har andre prøvet at skrive en sådan, og har I nogle input? Jeg har skrevet på den i nogle dage, og jeg synes, at det stritter lidt i flere retninger.

På forhånd tak!

Sidst redigeret af annesyd; 05-04-2011 kl. 01:03. Årsag: Tilføjelse.
annesyd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 01:35   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ikke de store indput, men vil bare henvise dig til nyttige links under skemaer til at printe ud.

Dem kan du garentris godt bruge selv om du ikke er i en direkte arbejdsprøvning.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 06:50   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annesyd Se meddelelser
Har andre prøvet at skrive en sådan, og har I nogle input? Jeg har skrevet på den i nogle dage, og jeg synes, at det stritter lidt i flere retninger.
Det her er godt nok fra en arb.prøvning, men jeg tror godt du kan bruge det:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 08:23   #4
annesyd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
annesyd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det her er godt nok fra en arb.prøvning, men jeg tror godt du kan bruge det:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Tak! Ja, den har jeg læst med stor interesse. Jeg har bare en klar fornemmelse af, at min skal være mere fyldestgørende, så jeg vil stadig gerne høre, hvis nogen har prøvet at skrive sådan en.
annesyd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 08:29   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annesyd Se meddelelser
Tak! Ja, den har jeg læst med stor interesse. Jeg har bare en klar fornemmelse af, at min skal være mere fyldestgørende, så jeg vil stadig gerne høre, hvis nogen har prøvet at skrive sådan en.
Hejsa

Nej jeg har ikke prøvet det - andet end i forbindelse med arbejdsprøvning og da det er meget forskelligt, hvad der ønskes og lægges vægt på -
tror jeg da helt sikkert jeg ville ebde om de oplysninger fra min socialrådgiver......
Så er du sikker på at de får det de behøver

Held og lykke til
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 09:36   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Annesyd.

Du skriver ikke hvad du fejler; altså om det drejer sig om problemer med smerter eller psykiske problemer.

Mine problemer er psykiske.

Jeg er lige startet i arbejdsprøvning, og jeg har lavet et skema (en tabel) i et almindeligt skriveprogram.

I det har jeg skrevet "moderat mani", "let mani", "almindeligt stemningsleje", "let depression", "moderat depression" og laver krydser i de felter der er aktuelle for hver dag.
Jeg har skrevet på et papir hvad de forskellige stemningslejer medfører for mig af problemer og følelser.

Desuden har jeg skrevet "Søvn nat (antal timer)" og "Svært ved at falde i søvn / dårlig søvn (x=ja)" og "Søvn dag (timer)".

Og så har jeg lavet forskellige felter hvor jeg skriver et tal på 0-3 alt efter sværhedsgraden "Utryghed / Angst", "Manglende overskud", "Stress" og "Træthed i løbet af dagen"...
Her har jeg også beskrevet hvad tingene medfører, fx. problemer med at gå udendørs og mistænksomhed.

Det er de ting der er aktuelle for min tilstand, så det skaber et rigtig godt overblik...
På samme måde kan du lave et skema med lige præcis de ting der er aktuelle for din tilstand uanset om det er smerter eller psykisk.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 12:14   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annesyd Se meddelelser
Tak! Ja, den har jeg læst med stor interesse. Jeg har bare en klar fornemmelse af, at min skal være mere fyldestgørende, så jeg vil stadig gerne høre, hvis nogen har prøvet at skrive sådan en.
Så kan du gøre det, at du skrive dagbog over et nogle dage, sender det til din sb og spørger, om det er sådan hun mener det skal være eller om der er noget hun vil have ændret eller tilføjet.

På den måde kan du også undgå, at hun efterfølgende kritiserer måden du har gjort det på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 17:09   #8
annesyd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
annesyd er ny på vejen
Hej alle

Tak for gode råd! Jeg har sendt en enkelt side til hende og spurgt, om det er sådan, hun mener det. Hun har sådan set forklaret, hvad hun skal bruge, men når nu en arbejdsbeskrivelse skal fokusere på arbejdsevne og ikke på smerter og gener, så er jeg ret opmærksom på, om det nu også opfylder det. Jeg vil vist bare gøre det helt, helt rigtigt, og så kan man jo give sig selv kuller. :-)
annesyd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:10   #9
llp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 6
Styrke: 0
llp er ny på vejen
Dagbog

Hej

Jeg har i forbindelse med min pensionssag lavet et dagbog forløb. Prøv at beskrive din daglig dag fra du står op til du går i seng. I hvilken situationer er du besværet og hvad er grunden til det. Har du problemer, med at stå op om morgnen, bade, tage tøj på, gøre rent, cykle,gå, køre bil, lave mad, koncentrere dig, hvordan påvirker din sygdom dig i forhold til dit sociale liv, er du meget træt og har brug for hvil osv. Hvor lang tid kan du gå/stå/sidde. Hvordan sover du om natten osv. Har du motoriske problemer. Husk at det er vigtigt at du begrunder hvorfor du ikke kan klare de pågældende situationer og hvad årsagen til dette er. Eks. kan sidde i 20 min må der efter skifte stilling/stå op pga. smerter i hofte hvilket skyldes muskel/ledsmerter i forbindelse med min sygdom.
Håber at dette kan hjælpe dig lidt på vej.
Efter jeg havde lavet dagbog kom jeg ikke i arbejdsprøvning men blev indstillet til pension.
llp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:04   #10
annesyd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
annesyd er ny på vejen
Tak, llp, jeg havde ikke tænkt på at få det med begrænsninger i socialt liv med også. Jeg håber, at denne dagbog er nok. Jeg synes, at en arbejdsprøvning ville være noget uoverskuelig.
annesyd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dagbog i word mortil3 Alt det andet 4 11-01-2012 20:53
Dagbog i arbejdsprøvning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 02-12-2011 22:46
Dagbog .... Jasmina Alt det andet 10 19-10-2011 23:27
Har du bedt om at få en ny sagsbehandler? nilla Alt det andet 9 16-09-2010 21:03
Skrive dagbog over dagene?? N.N Alt det andet 1 22-02-2009 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension