K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2013, 00:24   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Er det arbejdsevne at tage kurser.

Er det arbejdsevne at tage et psykologi kursus om aftenen og weekender som man selv betaler, når vedkommende er førtidspensionist.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 00:39   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Undervisning har også et socialt aspekt.

Det er altid en individuel vurdering.

Kurser er forskellige i forhold til hvad det kræver af den enkelte, og der er også forskel på om der er mødepligt eller ej.

Er der tale om at man deltager i en decideret uddannelse for at blive terapeut, er det givetvis noget andet end hvis man tager et kursus på aftenskole, hvor man kan gå og komme efter behag.

Jeg mener personligt at man skal deltage i fritidsaktiviteter når man er på pension, om ikke andet så for at have uforpligtigende sociale kontakter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 01:46   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nok de færreste jobs, hvor man kan sidde ned og bare lytte til sin arbejdsgiver, for så at gå hjem igen....

Så jeg kan da ikke forestille mig, at et kursus er lig med en arbejdsevne - man arbejder jo ikke, men sidder der bare.......og går hjem hvis man bliver dårlig, eller springer en dag over, hvis man alligevel ikke magter at møde op osv. Et kursus er jo fuldstændig frit, og man bestemmer selv farten, stik modsat et arbejde.

Tror også en del af os gør rent, pudser vinduer i vores hjem, laver mad osv, uden at det kan forenes med en arbejdsevne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 20:43   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak for begge svar, det går jeg videre med, tak!..
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 21:49   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

man arbejder jo ikke, men sidder der bare.......og går hjem hvis man bliver dårlig, eller springer en dag over, hvis man alligevel ikke magter at møde op osv. Et kursus er jo fuldstændig frit, og man bestemmer selv farten, stik modsat et arbejde.

.
Det er så beskrivelsen af mit "job" i den sidste arbejdsprøvning ,jeg var der sad der og lyttede 10 timer om uger.

Arbejdsevne er ikke = med havd der er af arbejde på market,men hvad andre kan bruge til noget selv om de ikke kan eller vil betale for det

Men der er ingen grund til at bekymmer sig hvis man har fået en pension må man jo have fået den af en grund,har man fået der bedre kan man bekymmer sig eller sige det som det er.

Man skal vel også have lov at have et liv og leve det ik.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension