K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2017, 09:21   #21
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser
Super indlæg, jeg fisker selv i KBH havn og sparer et par måltider om måneden der. Jeg vil MEGET gerne lære noget af dig om at sanke i naturen. Kan du hjælpe mig med det?
Jeg har ikke selv prøvet men har hørt om en app som hedder sanker og skulle være et sted hvor man kan indtaste oplysninger om hvor man kan finde\få frugt og bær, så andre let kan finde, for at undgå madspild.
Da jeg ikke har prøvet den ved jeg ikke hvordan den virker og om den bliver opdateret, men det kan måske være et forsøg værd.

Hvor bor du? Sjælland eller Jylland?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2017, 11:09   #22
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Prøv at kigge her www.byhoest.dk
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2017, 00:08   #23
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis de trækker den i langdrag -så snak med Borgerrådgiveren! Han er der netop for at sparke dem igang.

Ellers: Søg § 17.2 - Pension på det foreliggende. Hvad enten pension overvejes eller ej, TVINGER du på den måde kommunen til at gennemgå din sag ordentligt. De SKAL gå igang.
Det var sådan, jeg fik sparket gang i min sag, der nok var mere eller mindre syltet.

Bror82:
Byhøst er FIN!

Kender du for øvrigt Ocean Kaj? Der fisker du lige ud i Kronløbet.
Nordhavnen myldrer med makrel lige nu.

Hindbærrene er nok klare i skoven - og ved kysterne - bl.a. ved Strandmøllen - kan man finde salturter osv. De smager super.

Prøv at låne en bog om spiselige vilde urter - men gå udenom skærmplanterne.
Jeg har ikke fundet en bog endnu, hvor forskellene på de giftige skærmplanter og de spiselige er beskrevet grundigt nok.

Der er masser af hyld på fælleden. Senere er der havtorn langs Kalvebodløbet. Du kan lave sunde safter af dem.....og havtorn-marmelade.

Du må såmænd gerne sende mig en privat besked.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2017, 17:17   #24
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hvis de trækker den i langdrag -så snak med Borgerrådgiveren! Han er der netop for at sparke dem igang.

Ellers: Søg § 17.2 - Pension på det foreliggende. Hvad enten pension overvejes eller ej, TVINGER du på den måde kommunen til at gennemgå din sag ordentligt. De SKAL gå igang.
Det var sådan, jeg fik sparket gang i min sag, der nok var mere eller mindre syltet.

Bror82:
Byhøst er FIN!

Kender du for øvrigt Ocean Kaj? Der fisker du lige ud i Kronløbet.
Nordhavnen myldrer med makrel lige nu.

Hindbærrene er nok klare i skoven - og ved kysterne - bl.a. ved Strandmøllen - kan man finde salturter osv. De smager super.

Prøv at låne en bog om spiselige vilde urter - men gå udenom skærmplanterne.
Jeg har ikke fundet en bog endnu, hvor forskellene på de giftige skærmplanter og de spiselige er beskrevet grundigt nok.

Der er masser af hyld på fælleden. Senere er der havtorn langs Kalvebodløbet. Du kan lave sunde safter af dem.....og havtorn-marmelade.

Du må såmænd gerne sende mig en privat besked.
Tak for råd, jeg fisker på Oceankaj rimelig ofte ja.

Jeg har det lidt svært med at søge om pension når jeg ikke ved hvad jeg fejler. Det er sundhedsvæsnet jeg mest er sur på. Jeg var selvforsørgende et år mens jeg var syg og de gjorde ingenting for at skynde sig så jeg kunne få et svar og fortsætte med at arbejde.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2017, 11:42   #25
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Der er mange måder at skaffe billig/gratis mad på. Mange er allerede nævnt. Dog foretrækker jeg at "skralde" alene, så er der er mere til mig selv, skal ikke dele med andre (lidt egoistisk måske, men man skal jo leve).

Engang jeg var helt på skideren, og ikke i nærheden af steder hvor det var muligt at skralde, gav kommunen mig lov til at komme og få en pose af det morgenbrød de havde til overs. Sådan er det nok ikke i alle kommuner (Det var vist også snarere en medarbejder som gjorde det sådan lidt "uden for nummer".

Ellers synes jeg du skal kigge på dine faste udgifter 6800 kr lyder af meget for en enlig uden børn. Er det fordi du har dyr husleje, er det gæld (hvor du måske kan få nedsat afdragene), eller er det fordi du har bil og den store TV-pakke + div streaming-tjenester?

Men jo på Facebook er der mange grupper i mange byer, bare søg på noget med "stop mad-spild" og så din by. Der er også en del mindre byer som har disse "ordninger".

Mit madbudget er ca 500 kr, men det er nu også fordi jeg får noget special-føde gratis fordi jeg har kræft, og generelt ikke er ret stor fysisk, og generelt ikke spiser ret meget.

Og brug din fryser, så du også selv undgår madspild.

P.S. Hvis du er kronisk syg var det måske på tide at se nærmere på muligheden for førtidspension?
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2017, 20:57   #26
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Jeg ved ikke hvordan det er muligt at få en bolig indenfor 1 time af København på kontanthjælp hvis kommunen ikke gør det for en. Det er reelt umuligt. Jeg har skrevet til flere hundrede udlejere, kommer måske til fremvisning 1/50, hvor der så er inviteret 5-10 andre, flere med curling-forældre på slæb. Umuligt, selv om man lyver om sin erhvervsituation. Og ventelisterne på selv små ghetto lejligheder er mange år. Det er jo heller ikke kun KBH, men Hillerød, Helsingør, Værløse, ja hele Region Hovedstaden er jo fyldt op, man skal til Kalundborg eller Lolland, og det dur ikke med min familiesituation og helbred.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2017, 11:46   #27
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Jeg bor i Jyderup, turen til kbh er 1 time 6 min, tæt på din grænse.

Min lejlighed er 51 m2 og koster 3300 pr måned. Ventetiden var 7 mdr (men kan jo veksle meget, det er jo ikke til at vide på forhånd hvor længe der går inden nogen skulle få lyst til at flytte ud. Efter de 7 måneder, fik jeg til gengæld 3 tilbud (i samme boligblokke, ikke ghetto) inden for 2 mdr.

Da jeg lige skulle bo min leje op det andet sted valgt jeg nr 3.

Det er hos Lejerbo.

De spørger i øvrigt ikke til om du er på kontanthjælp, i job, syg eller andet, bare du betaler din husleje.

Nu ved jeg ikke hvad du gir i husleje nu, men hvis du betaler "københavner-husleje" og du ikke bor i Kbh pga du har job og børn der eller andet der gør det altafgørende, ville jeg klart flytte ud.

For du har helt ret, som enlig på kontanthjælp er det tæt på umuligt at komme tættere end Roskilde og Køge og selv i byer som dem vil det være lejligheder eller værelser på 25 m2, hvilke der er også er stor efterspørgsel på da det dels er "tæt" på kbh, og Roskilde er en studieby.

Det er bare med at få dig skrevet op en masse steder, jo flere jo bedre, så er chancerne for at finde et sted bedre, og ikke låse dig fast på en bestemt by eller område. Jeg kendte intet til Jyderup inden jeg kom her, men da alternativet var hjemløshed takkede jeg ja, og jeg er nu godt tilfreds.

Byen har alt hvad man skal bruge uden at være så stor at man skal tage bus for at komme rundt. Faktisk er det kun ved særlige lejligheder jeg overhovedet forlader byen.

Så enten det, eller få noget mere i gang omkring førtidspension, for det er naturligvis ikke holdbart i længden at have så lidt penge som du har.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 19:39   #28
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Ja netop rodfrugter og andre grøntsager og frugt (efter årstiden) er rigtig godt og billigt.

Det eneste "minus" er, at det kan være svært får nogle at skære, skrælle mm. Det er det for mig. Ligeledes det at bage sit eget brød, det kræver også lidt kræfter, med mindre man har diverse køkkenmaskiner. Det med brød er heller ikke så relevant her.

Lave store portioner og genbruge rester er besparende, men det ved de fleste af os!
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2017, 00:39   #29
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Valbyparken er fyldt med æbler, mirabeller og diverse bær.

Kød i tern som nærmer sig sidste salgsdag er billigt i eks. Irma hvor de også har hele kølemontre med nedsatte ting.
En pakke billig kød i tern og en pose kartofler giver skipperlabskovs til flere dage for 40 kr.

Irma på vesterbrogade/Rådhuspladsen har altid 2-3 knaldtilbud på frisk frugt og grønt til 5-10 kr.

Bønner og linser kan man lave 2 portioner mad til under en 10 er spæd op med tomater og løg mm
Køb en hel steg og tilbered, brug resterne i retter over de næste dage.
Der er ofte tilbud på en hel flæskesteg på et par kg til 70 kr og så er der til koteletter til mange dage.
Rødkål og andre syltede grøntsager, der får man også meget for pengene.

Æg er også billig næring og der sker ikke noget ved at spise dem over dato, da man let konstaterer om de kan spises når man slår dem ud.
På den måde får man måske 10 æg for 10 kr når de nærmer sig dato.

Køb krydderier i grønthandleren bag hovedbanen, her koster 400 gram det samme som 2 små poser med 20 gram i brugsen.

Jeg vil påstå at man kan leve og blive mæt af sunde ting for 200 kr om ugen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 09:11   #30
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Har du søgt om boligsikring og får du Særlig Støtte §34?
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension