K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2010, 11:18   #1
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Question Fleksydelsesordning og fagforening

I næsten alle tråde herinde rådes der til at kontakte fagforeningen.

Da jeg blev visiteret til fleksjob, blev jeg automatisk tilmeldt fleksydelsordningen.

Desuden blev jeg kontaktet af arbejdsløshedskassen, der sagde at det var spild af penge at betale kontingent,

når jeg nu var overgået til at betale fleksydelse.

Som de udtrykte det : ”Det svarer til at betale til en brandforsikring, der alligevel ikke dækker, hvis huset brænder”.

Så derfor blev jeg udmeldt.

Nu er det så desværre sådan, at min fagforening kører al ”deres juristri” og hjælp til deres medlemmer via arbejdsløshedskassen.

Ergo kan jeg ikke få nogen juridisk hjælp (eller bisidder).

Fleksydelsesordningen, der administreres af kommunerne, har jo overhovedet ikke noget som helst at gøre med ”fagforeningsarbejde”.

(Godt nok, for ellers skulle en kommunalt ansat måske være bisidder for mig, og have en kollega på den anden side af bordet? )

Er der andre herinde, der er i samme situation ?
__________________
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 12-07-2010 kl. 11:20. Årsag: Jeg har ved en fejl fået dette indlæg oprettet i "Hjælp til forumbrug"
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 08:01   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Da jeg oprettede dette indlæg, kom jeg ved en fejl til at sætte det ind under "Hjælp til Forum Brug " (har bedt Web om at slette det derinde)

c.l.e.o. skriver :

Citat:
Jeg e ikke helt med eller klar på hvad du skriver ,for hvad er flexydelse ordnngen ?

Jeg meldte mig du af akassen og fagforeningen,men de fleste vælger vist at beholde fagforeningen ,for at de kan få hjælp af dem sener hvis der er brug for det.
Man kan jo også sener tilmelde sig en fagforening,jeg overvejede det men nu er det vist helt lige meget,kommer nok ikk i job mere..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
Fleksydelsesordningen er oprettet for personer, der er bevilliget fleksjob.

Når man som fleksjobber går på "efterløn" hedder det FLEKSYDELSE i stedet for efterløn.

Man indbetaler samme beløb, som man har været vant til at indbetale i efterlønsbidrag til A-kassen,

men det indbetales til kommunen (tidligere var det til Arbejdsdirektoratet).
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 11:14   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nå ja,det er det også,jeg havde så ikke stået længe nok til at betale til den ydelse .

Man kan man alilgevel ikke også melde sig i fagforening ved siden af ?
Det kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen for,men der går jo noget tid 1 eller 2 månder før man kan gøre brug af dem.

Tjaa det burte være en meneske ret at gå på efterløn når arbejdsevnen er mellem 12timer og Pension - det kunne måske være besparende i det lange løb.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-07-2010 kl. 11:22.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 18:42   #4
Lotte222
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Lotte222 er ny på vejen
Vedr. fleksydelse....

Hejsa....

Jeg er fornylig os blevet bevilliget fleks fra kommunen og der blev jeg os tilmeldt fleksydelsesordningen...men jeg var os tilmeldt a-kasse og dertilhørende fagforening...Der fik jeg os at vide at det var spild af penge at blive i a-kassen...

Så derfor er jeg meldt ud af a-kassen, men er stadig medlem af fagforeningen så jeg har mulighed for at få juridisk hjælp fra min fagforening, grunden til at jeg ikke vil skippe den er, at jeg har fået så meget hjælp fra min fagforening og de har været der for mig gennem alle de år jeg har kæmpet med kommunen...så jeg syntes du sku overveje at blive tilmeldt en anden fagforeningen....Jeg kan varmt anbefale min...Det er Frie Funktionærer....


Ønsker dig held og lykke...

Hilsen Lotte
Lotte222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 19:15   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Gule fagforeninger er roden til alt ondt, ked af at sige det men det er fakta.!

Men man høre den ene gang efter den anden, at mennesker kommer i klemme i systemet og næsten hver gang det er en gul fagforeningen er der ingen eller meget lidt hjælp at hente.

Mit råd er at du melder dig ind i den fagforeningen som har overenskomsterne i dit fag, det er dem som bedst kan hjælpe.
Og da det husk det er kun den del af kontingentet der er over 3000, der ikke kan trækkes fra alt andet er det samme som tidligere.

Er selv medlem af HK, og jeg har fået hjælp hele vejen igennem når jeg havde brug for det. Og skal til møde i næste uge med kommunen om alternativ til fleks, der kommer HK også med.!

For som du selv skriver du får jo ikke en fløjtende skid ud af din kontingent, da de jo ikke vil hjælpe dig.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 21:39   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Pjat, der er ski da lige så mange gange at man hører om folk der kommer i klemme ved de store og "rigtige" fagforeninger - jeg personligt oplevede SÆRDELES dårlig behandling ved den etablerede fagforening...

Mens jeg ikke har fået anden en fantastisk behandling, ved min herlige gule fagforening! (som sjovt nok også er Frie Funktionære )
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 21:52   #7
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Altså jeg er i det faglige hus som også er en gul jeg har simpelthen fået den bedste hjælp jeg har kunne drømme om.

Har de sidste 3 år slåset med kommunen og har hele vejen igennem været tilknyttet det sociale team men EN fast rådgiver!

Min sag er så indviklet at det kun er lederen der må udtale sig nu men min rådgiver fra fagforeningen gir ikke op. Jeg føler virkelig jeg er i de bedste hænder så JSN det er ikke ALLE gule der er dårlige
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 22:00   #8
NielsC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
NielsC er ny på vejen
flexjob og a kasse

For at være medlem af en a kasse skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og det er man ikke som fleks jobber.

Hvis der opstår problemer, så burde din fagforening tage sig af det, men de er nu ikke ville med fleks jobbere ( alle steder).

Men hvis der er noget med arbejdsgiveren, tror jeg kommunen træder ind, der er jo 3 parter i ansættelsesforholdet, dig, arbejdsgiveren og kommunen.
NielsC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelsesordning nolle123 Spørgsmål ang fleksjob 14 29-01-2012 19:08
Fleksydelsesordning og fagforening Florken Alt det andet 1 12-07-2010 22:56
fagforening Pedersen 69 Alt det andet 2 06-09-2009 21:41
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52
Fleksydelsesordning kan du anbefale det? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 31-01-2009 22:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension