K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 19:51   #11
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannepanne Se meddelelser
Vil du fortælle lidt mere om det?
Fandt du selv jobbet eller fik du hjælp?
Mit indtryk er at min fleksjobkonsulent vil være behjælpelig med at få mig indplaceret hvor nogen mine kompetancer kan bruges.
Hvordan med løn, er det som ved alm fleks?? "efterløns"ordning? etc??

Lige nu ville jeg så gerne i gang, men har desværre fået det voldsomt skidt igen. Håber at "puljen" venter på mig.
Undskyld jeg først svarer nu, men havde ikke lige set at du havde skrevet.

Jeg kom selv med ideer til steder hvor min jobkonsulent kunne søge for mig og hun ringede også rundt og det 2. sted hun kontaktede blev det sted hvor jeg nu er ansat i puljejob og det er jeg rigtig rigtig glad for . Min chef er rigtig sød og kollegaerne også, så jeg kan ikke være mere glad

Jeg får løn som de andre ansatte og med ancinitet etc så det er HELT som det skal være.
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 19:53   #12
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bamsemor Se meddelelser
Puljefleksjob er noget man kan være heldig og få i 9 mdr. her er der kommunen, der betaler hele ens løn, så der hvor man er ansat har de gratis arbejdskraft i 9 mdr.
Reglerne er sådan at hvis man er visiteret til et fleksjob så må man være på ledighedsydelse i 18 mdr. for det er den tid staten giver tilskud og så skal kommunen betale hele ens løn og det har de ikke råd til. Derfor opfandt man disse puljefleksjob for så giver staten igen tilskud til ens løn, men kun i 9 mdr. og så kan man starte forfra igen.
Det med 2/3 og 1/2 er hvis man er ansat i et ordinært fleksjob. Det vil sige at hvis man er ansat under 30 timer for arbejdsgiveren 2/3 tilskud fra kommunen som igen får tilskud fra staten, men arbejder man over 30 timer får de kun 1/2 af lønnen betalt.
Det står alt sammen i en folder man får når man kommer på ledighedsydelse. Desuden ved jeg dette for jeg er i et puljefleksjob og det har jeg snart været i 9 måneder og vi havde møde med jobkonsulenten i går og man kan desværre ikke får det forlænget så den 1. december er det desværre hjem og gå for mig.

Det slags fleksjob jeg er ansat i under puljeordningen gør at jeg har kontrakt i 12 måneder med mulighed for forlængelse hvis alt går som det skal
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 08:10   #13
Callemedc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Callemedc er ny på vejen
Hejsa.
Min søster fra Randers er i en flex pulje, netop hvor kommunen betaler HELE hendes løn.
Dette har stået på i 3 år, og jeg tror det er en ordning der kører på ubestemt tid?
Callemedc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 13:55   #14
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Callemedc Se meddelelser
Hejsa.
Min søster fra Randers er i en flex pulje, netop hvor kommunen betaler HELE hendes løn.
Dette har stået på i 3 år, og jeg tror det er en ordning der kører på ubestemt tid?
Det er også den pulje jeg er ansat under Jeg har dog kun et års ansættelse i første omgang, men går det godt så kan der godt være mulighed for et år mere bagefter .
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 14:53   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Er det ordninger for folk med særlige eftertrektet uddannelser ?

Og et hvis antal timer ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 15:22   #16
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Er det ordninger for folk med særlige eftertrektet uddannelser ?

Og et hvis antal timer ?

Nej det er for fleksjobbere som ikke kan finde job selv og har været arbejdsløs i meget meget meget lang tid så vidt jeg ved.

Det er ikke et bestemt antal timer af hvad jeg ved af, men det er meget meget svært at komme med i ordningen
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 16:00   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så man skal stadig visisteres udfra de alm. fleksvilkår, det er der vel ikke lavet om på ? Eller måske er det derfor at kommunerne efterhånden virker til at vistere folk til fleks på blot 6 timer om ugen. Måske læner de sig op af denne pulje ???

Håber ikke at de gør det..

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 18:26   #18
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersen23 Se meddelelser
Undskyld jeg først svarer nu, men havde ikke lige set at du havde skrevet.

Jeg kom selv med ideer til steder hvor min jobkonsulent kunne søge for mig og hun ringede også rundt og det 2. sted hun kontaktede blev det sted hvor jeg nu er ansat i puljejob og det er jeg rigtig rigtig glad for . Min chef er rigtig sød og kollegaerne også, så jeg kan ikke være mere glad

Jeg får løn som de andre ansatte og med ancinitet etc så det er HELT som det skal være.

Tak for svar
Jeg har nu også fået at vide, at det ikke vil være tidsbegrænset.
Det blev forøvrigt heller ikke nødvendigt at sygemelde mig. Jeg har bare fået tid til at "komme" mig - og så ser vi på det. - kan se at jeg skrev i starten af august, at jeg var bukket under,- så galt gik det heldigvis ikke. Jeg fik en på "goddagen" men klarer mig. Og nu ser jeg frem til at blive helt parat,- og så komme i job.
Det er aftalt at det bliver i niche indenfor eget felt. Eller det er i hvertfald der vi vil prøve at placere mig.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 13:59   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersen23 Se meddelelser
Nej det er for fleksjobbere som ikke kan finde job selv og har været arbejdsløs i meget meget meget lang tid så vidt jeg ved.

Det er ikke et bestemt antal timer af hvad jeg ved af, men det er meget meget svært at komme med i ordningen
Hvad er så meget meget meget lang tid ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 14:10   #20
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvad er så meget meget meget lang tid ?
Jeg gik i 4 år med praktikker og en 6 måneders ansættelse i fleksjob inden ejg fik jobbet her, men nu er jeg faktisk fyret igen efter kun 4 måneder og det gav mig så stort et chok så jeg er sygmeldt nu pga min psyke som er meget skidt pt.
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Refusion fra sygeforsikring busser24 Alt det andet 0 15-04-2011 17:46
transport refusion cara mia Alt det andet 6 22-01-2011 17:58
Flexjob - eksakt refusion - løn? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 4 27-05-2009 05:44
arbejdsgiver vil ha mig på fuld tid yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 3 14-02-2009 12:49
Kommunernes refusion fra staten gittedl Spørgsmål ang fleksjob 4 06-12-2008 10:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension