K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 18:23   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hold fingrene fra klagesystemet!

Hold fingrene fra klagesystemet!
En ny undersøgelse blandt socialrådgiverne viser tydeligt, at retssikkerheden allerede nu er under pres. 67 % af socialrådgiverne svarer, at fokus på økonomien forringer muligheden for at varetage handicappedes lovbestemte rettigheder.
Og 8 ud af 10 socialrådgivere angiver, at økonomiske hensyn spiller en større rolle end socialfaglige vurderinger.

Loven sættes ude af kraft
Det vil være et alvorligt demokratisk problem, hvis kommunerne får magt, som de har agt.

Folketinget og lovgivningen sættes helt ud af kraft, hvis det ikke er muligt at klage over ulovlige afgørelser. Skal alle fortsat bakke op om det kommunale selvstyre, og kommunerne som primær leverandør af social service, så skal alle borgere kunne føle sig sikre på, at de får en retfærdig sagsbehandling, som tager udgangspunkt i lovens bogstav og intension.

En del kommuner er dygtige og efterlever god forvaltningspraksis i størstedelen af deres sager. Men desværre er der også kommuner, der falder fuldstændigt igennem og gang på gang ikke formår at levere det, borgerne har ret til. Det er uacceptabelt, at de borgere, som tilfældigvis bor i sidstnævnte kommuner, skal efterlades i et retssikkerhedsmæssigt tomrum.

Derfor må KL gribe i egen barm i stedet for at pege på klagesystemet som årsag til de økonomiske
problemer. Kommunerne må få orden i eget hus og leve op til gode administrative praksisser – ikke nedlægge et system, der sikrer borgernes retssikkerhed.

Det er katastrofalt, hvis lovgivningen sættes ud af kraft og vilkårligheden råder.

Klagesystemet må ikke svækkes.

http://www.ft.dk/samling/20101/almde...280/992336.pdf
www.ft.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 19:21   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for den, benny

-og hvor dejligt at vide at det ikke er alle der tier -og samtykker!

Kan kun erklære mig enig i udtalelserne.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 19:47   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvis man mener Ankestyrelsen er 'udgiftsdrivende', skulle man sørge for at kommunerne overholder loven, så folk ikke har brug for at klage

I min kommune henvises man til at klage, igen og igen. Så det gør folk. Igen og igen. Med det resultat, at Region Midt i februar måtte sende 800 sager til behandling i Region Hovedstaden, for at få klagepuklen - og dermed også sagsbehandlingstiden - ned

Jeg synes det er dybt uansvarligt af min kommune at misbruge klagesystemet på denne måde. Når det handler om, at de bare kan gøre deres arbejde ordentligt til at begynde med. Det er kommunernes uansvarlighed, der gør at klagesystemet er blevet 'udgiftsdrivende'. Dette ved VKO selvfølgelig også godt. De har endda gjort det nemmere for kommunerne at overtræde loven, da reglerne omkring statsrefusion er ændret, og det dermed ikke har nogen konsekvens for kommunerne - overhovedet - ikke at overholde Lov om sygedagpenge

Der er sikkert en god del spekulation i det. En del af de sygemeldte orker ikke at klage, men giver op, og dermed har kommunerne sparet penge. Men der er stadig alle dem, der tager kampen op, og som får medhold. Det koster for meget at de forurettede borgere får ret - og så er det jo naturligt at indskrænke folks klagemuligheder som det næste skridt. Det er simpelthen en ækel regering, vi har
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 21:43   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det gælder netop alle områder
der stå i loven kommunen ikke må tage økonomisk hensyn
i socialloven

mit eksempel som jeg har skrevet i en tråd
1 jeg koster ikke kommunen en kr i dag(kan ikke modtage kontanthjælp)
2 er indstillet til bosted af sagsbehandler og lægekonsulenten og pykiater
3 det burde være en form sag
4 kostprisen for et halvt år cirka 320.000 kr

hvorfor skal jeg sidde med angst om afslag, når alle på kommunen og lægerne siger
et bosted
den eneste mulighed jeg har for et få en afklaring omkring arbejdsevne og boligform
kommunen har efter 3 år, intet gjort endnu

men det er udvalg som skal bestemme og de har fået klar besked om at lukke for pengene

der er desværre ikke ret meget retsikkerhed tilbage
sygedagpenge loven er helt til grin
jo mere syg du er, jo hurtigere mister du dine sygedagpenge
sådan er loven lavet i dag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hold da op!! CHNEVIDE Alt det andet 2 13-10-2010 15:40
Hold da op Nusli Dit og Dat 8 02-06-2009 08:12
Hold dig på måtten buster Dit og Dat 2 07-09-2008 22:36
Hold da op hvor er jeg gal! Trine Dit og Dat 8 15-05-2008 21:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension