K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 10:30   #1
enborger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
enborger er ny på vejen
Opsigelse af lejemål pr. 15. i måneden

Er det helt umuligt at opsige ens lejemål pr. 15. i måneden?

I givet fald er det noget, der kan el. skal aftales med ens udlejer?
enborger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 11:08   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det er noget man aftaler med udlejer hvordan og hvorledes den opsiges om det er den 14 eller 1 i md
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 11:55   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Ved ikke det er umuligt, men mener det mest normale er at man opsiger pr. den 1.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 12:07   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du kan kun opsige på de vilkår der står i din kontrakt.

Normalt er det 1 eller 3 måneder REGNET FRA DEN NÆSTE 1.
Så hvis man den 7. januar siger, at man vil opsige lejemålet, så er man økonomisk bundet indtil d. 1. maj og vil formentlig skulle være ude d. 15. april så der er tid til at istandsætte lejligheden før dit lejemål udløber.

Men igen: Det afhænger helt og holdent af din kontrakt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 13:12   #5
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg mener nu man skal være ude fra den 1. hvis man opsiger fra den 1. De 1-3 måneder er til fordel for udlejeren.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 14:08   #6
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Lejelovens bestemmerlser

Hejsa adbib

Lidt nyttige informationer til dig :-)

Lejers opsigelse

Når en lejer ønsker at opsige lejemålet, skal dette ske skriftligt. Normalt er opsigelsesvarslet 3 måneder. Opsigelsesvarslet kan godt være kortere eller længere, hvis dette er aftalt i lejekontrakten. Dette skal ses ud fra af der i lejekontraktens Punkt /§ 11 om fravigelser kan stå noget andet, som du og udlejer har aftalt ved lejekontraktens indgåelse.

F.eks. at du kun kan opsige pr. den 1 i en mdr. men skal fraflytte 14 dage før, fordi udlejer kræver at ha de sidste dage i mdr. til at istandsætte lejemålet. Det er en fremgangsmåde rigtig mange udlejere benytter sig af og har du skrevet under på det i punkt/§11 så skal du flytte ud senest den 14.

Du kan på et hvert tidspunkt i opsigelsesperioden fraflytte din lejlighed, hvis du ønsker dette og udlejer skal derefter hurtigst muligt genudleje din bolig.

Flytter du inden opsigelsesvarslets udløb, skal udlejer bestræbe sig på at genudleje lejemålet hurtigst muligt og hvad udlejer indvinder eller burde have indvundet ved hurtig genudlejning skal fragå i kravet over for dig.


Det kan betale sig at sende en opsigelse anbefalet til udlejer. Når du opsiger lejemålet, skal du meddele udlejeren din nye adresse. Gør du det ikke i forbindelse med opsigelsen, skal du senest 8 dage før fraflytning opgive din nye adresse.

Fraflytning:
Når du fraflytter dit lejemål, er du pligtig til at aflevere det i samme stand, som det var ved indflytningen. Du kan aldrig komme til at sætte lejemålet i bedre stand end det var ved indflytningen. Udfærdiges der fraflytningsrapport, er det vigtigt, at du ikke underskriver denne, medmindre du er 100% enig i de krav, udlejer stiller i rapporten. Har du underskrevet en fraflytningsrapport, risikerer du at komme til at betale for alle de arbejder, rapporten omtaler, og det vil i princippet svare til at du giver udlejer en Blanco Check, idet man ikke ud fra flytterapporten kan se, hvad det enkelte arbejdes udførelse koster. Man har Jfr. lejeloven lov til selv at udbedre de den forringelse man har påført lejemålet i bo perioden, men det skal være udført af en professionel håndværker og der skal foreligge skriftlig tilbud fra denne. Er dette tilbud billigere end det udlejer kan udbedre lejemålet for, skal udlejer benytte dit tilbud Du kan også selv udbedre lejemålet, men da skal arbejder være udført inden for de sidste 3 mdr. før opsigelsen.

Få altid kvittering på, hvornår du har afleveret nøglerne.

Senest 14 dage efter, at du har afleveret nøglerne, skal udlejer skriftlig oplyse dig om, hvilke arbejder, udlejer mener, du hæfter for. Går der mere end de 14 dage, kan udlejeren ikke kræve, at du betaler noget overhovedet for istandsættelse, med mindre eventuelle mangler ikke har kunnet opdages ved sædvanlig agtpågivenhed.

Men alt dette og de nærmere lov§§ kan du læse mere om på
http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=75

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 11-10-2010 kl. 14:11. Årsag: Stavegeden var gået på ferie
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 14:26   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
maybeline2you. Det er ikke mig du skal give den info.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 14:41   #8
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af enborger Se meddelelser
Er det helt umuligt at opsige ens lejemål pr. 15. i måneden?

I givet fald er det noget, der kan el. skal aftales med ens udlejer?
Lige en lille solstråle historie fra det virkelige liv.

Jeg boede engang hos en privat bolighaj med 6 lejemål. Han boede ik der selv.

Det var kun 2 kælderværelser jeg havde + fælles køkken og wc med 2 andre.

Min leje løb fra den 15. - 15., da jeg flyttde ind den 15.

Da jeg var nød til at opsige lejemålet, var jeg ude 28. men betalte til den 15.

Udlejer fik udlejet "mit" lejemål og en ny flyttede ind 2 dage jeg var flyttet ud.

Den nye lejer betalte fra 1 aug. mens jeg havde betalt til 15 aug. En halv mdr. husleje = 800 kr. trode han kunne score.

Nu var udlejer desværre en bolighaj, så han ville ikke betale mit depositum på 2000 kr. tilbage.

Jeg gik til lejerens LO, der henviste mig til advokat. Jeg fik fri proces. Dengang var jeg lærling.

Efter 2 ½ år uden resultat, anbefalede advokat noget helt nyt han aldrig havde prøvet, for jeg skulle beramme en tvangsaktion over udlejer

Formålet med jeg berammede en tvangsaktion var, at der 3 gange i løbet af 2 år, havde kreditforeningen indgivet tvangsaktion, da han misligholdt sine afdrag. Men hver gang udlejer fik kniven for struben, betalte han sit skyldige beløb til kreditforeningen, og dermed faldt grundlaget for tvangsaktion væk.

Desuden stod jeg oplistet på som nr. 17 aktionspapirer, der havde penge tilgode hos udlejer, så chancen var nærmest lig nul, hvis en tvangsaktion blev ført helt ud til ende, at der skulle nå at blive penge til mig.

Finten var at håbe på han ville betale mit skyldige beløb, og dermed undgå tvangsaktion.
Det virkede perfekt, og udlejer kom til at betale 10.000 kr for at jeg kunne få mit depositum + en halv husleje tilbage (1600/2) = 2000+800+ renter = 3500kr. til mig.
Sagsomkostninger blev 6.500 kr.

Sådan krænger man en bolighaj til at betale
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 14:53   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
maybeline2you. Det er ikke mig du skal give den info.
Næh! Det har du da ret i, var bare mig der sov i timen og ikke fik scrollet langt nok ned i tråden


Vh M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 15:36   #10
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Efter at have søgt på det, så ser det ud til at det som annagw siger, ikke er helt galt.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2241 mindre om måneden? og praktik uden betaling? aso Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 36 11-02-2013 23:49
FTP beløb om måneden Marolle Midlertidig Førtidspension 14 04-04-2008 00:35
217 kroner om måneden til ekstra forbrug Stella Politik og Samfund 4 22-03-2008 12:49
Opsigelse blackcatz Spørgsmål ang fleksjob 3 02-02-2006 19:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension