K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 21:35   #21
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Vil lige nævne at jeg kender 2 som havde arbejdsprøvninger der viste,
at de kunne klare 12 timer ugentligt, jeg havde selv med besvær og et
arbejdstempo på 60-70 procent været igennem 2 arbejdsprøvninger,
hvor jeg klarede 15 timer ugentligt, ja, og så skal der lige fratrækkes
!/2 time om dagen i pause, men vi endte alle på førtidspension.

De 2 af os havde tidligere været ansat i fleksjob, den tredie kunne ikke
længere få ledighedsydelse grundet alder og helbredet var forværret
selv nogle måneder efter arbejdsprøvningen.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 21:47   #22
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
tak for modet..
De skal have skal de.
bare træls alle siger det samme, arbejdsprøvninger, sagsbehandler, teamleder, lægekonsulent, egen læge, speciallæge og så kan en mand sidde og beslutte at det er nej. er det ikke spild af tid og løn til dem der har sagt ja, vi kunne da spare en masse i statskassen.
Endvidere så jeg de gav 8400 plus moms for speciallæge vurdering, og så vil de ikke følge den.
Mit pensions selskab´s lægekonsulent og forsikringselskabet har vurderet at min arbejdsevne er varig nedsat til det ubetydelige, og jeg troede det var forsikringen der var det sværeste. Men jeg troede forkert. man skal være rask for at tage kampen med kommunen eller have nogen der kan, for det er da at tage *** på folk det de laver derinde.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 22:20   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Har du fået afslaget på skrift? Du skal have den skriftligt. Du har muligheden for at klage over afgørelsen (afslaget). Du skal have begrundelsen for, hvorfor de giver dig afslag.
Der har tidligere været en bruger her på K10 (husker ikke navnet), som ikke kunne få kommunen til at indstille til pension/starte en pensionssag.

Vi endte med at finde ud af, at man kan ikke klage over, at kommunen ikke vil indstille til pension. Man kan først klage når de har givet afslag på pension.

Det man kan gøre i sådan en situation er, at søge om førtidspension efter §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, for så er det ikke op til kommunen om der skal startes en pensionssag, for de skal bare se at komme igang.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 22:59   #24
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis du søger under paragraf 17, SKAL kommunen tage stilling til sagen
og de har 3 måneder fra sagen bliver afleveret/underskrevet og til
du skal have en afgørelse.

Hvis du søger efter paragraf 17, skal der tydeligt stå, PÅ DET FORELIGGENDE
GRUNDLAG, det betyder at der ikke bliver indhentet nye oplysninger i sagen,
hvilket heller ikke lyder til at være nødvendigt, du kan dog tilføje nye oplysninger i din RF, hvis du mener de er af betydning i din sag.

Jeg tror kommunen sparer mange penge på ikke at give folk førtidspension
og mange er desværre røget ud af alle systemer, da kommunen har ignoreret
nedenstående.

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Sidst redigeret af Tanja; 04-11-2009 kl. 23:12.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 09:54   #25
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Har fået af vide af min fagforening at hvis jeg søger en §17, så får jeg afslag, fordi det er den samme pensionskonsulent der afgører det inden den kommer i pensionsteamet i Esbjerg. Så skal vi selvfølgelig klage, men den periode er uden forsørgelses grundlag, da kommunen så vil stoppe sygedagpenge.
Så enten skal man have 100000 på kontoén eller jeg skal tage imod det de siger og så bevise for dem at et job ikke kan komme på tale.
Men syntes bare at nu har jeg været i arbejdsprøvning i 3 mdr og direkte i arbejdspraktik og har været det i 2 mdr. så hvad mener de med længere varende, da jeg syntes 5 mdr må være lang tid.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 09:58   #26
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Til Trold.
Ja en mail har jeg fået, hvor der står at han ikke mener det er dokumenteret at jeg har varigt nedsat arbejdsevne. hvilket jeg syntes der står.:

grundlæggende er der tale om kronsik træthedssyndrom også kaldet me/cfs.
Der foreligger ikke nogen egenlig behandling for lidelsen, og tilstanden må betragtes som kronisk og vedvarende. Det må således konkluderes, at restarbejdsevnen relevant for arbejdsmarked er begrænset til det ubetydelige, vedvarende.
Når det sociale pres aftager må det forventes at abejdsevnen gradvis og over tid udvide sin arbejdskapacitet, men det skønnes ikke på nogen tidspunkt at ville kunne opfylde kravene til et fleksjob.

Det er ordene fra special lægen, men alligevel er det ikke dokumenteret. hvilket jeg i min lille hjerne ikke forstår.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:36   #27
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Har lige snakket med min sagsbehandler, hun er nu klar til at overgive min sag til team 52, men hun kunne sige at esbjerg kommune havde havde en pensionskonsulent som skulle godkende det inden den kom for pensionsteam, så det var ikke et afslag på ftp. det var en nej fra kommunens side at rejse en sag om ftp. og hun var ikke enig og det var der flere der ikke var, men pensionskonsulenten sad på magten. Utroligt en mand kan have den magt, det burde være ulovligt, og det er ene og alene på personlig holdning til at det ikke er en sygdom der kan ses ved en blodprøve. han mener det er en skraldespands diagnose, selv om den er pensions givende i danmark og er på who´s list.
Jeg fatter det simpelthen ikke.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:57   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du får jo ikke flere diagnoser og så længe han sidder på magten, kommer kommunen ikke til at rejse en pensionsag.
så du har to muligheder.
lade dem kører det i mange år frem.
en §17 og gå uden om ham. Dog med den risko ingen sygedagpenge efter måske et afslag. den skal så ankes og det kan tage 9-12 måneder.
Men du kan heller ikke få sygedagpenge i al fremtid

er spændt på afgørelse, når min hoved diagnose ikke er set før på en under 70 år.
i hvertfald i Danmark.
Men det kan ses på MR scanning, men hvad ved et pensionsnævn om det

der ud over er det ens arbejdsevne og ikke diagonse som kan give pension.
efter den nye ordning, det har mange kommuner glemt

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-11-2009 kl. 13:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 13:09   #29
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=helenekr;78437]Siden hvornår har en jobkonsulent fået til opgave at visiterer folk til førtidspension?? En jobkonsulent kan jo ikke engang finde et fleksjob om så opslaget stod for næsen af ham!!!

Hvor læser du om jobkonsulenten?
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 13:17   #30
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Det var til et møde mellem job konsulent, mt arbejdssted, mig og fagforening. han sagde, at som sagen ligger, så hedder det jo pension, for vi vil som jobkonsulenter ikke kunne finde et job, der kunne varetage din sygdom, så det var meldinger han ville give videre til sagsbehandler, ikke ens betydende med at hun ville rette sig efter det, men blot en ledetråd til hvor han syntes det burde bære hen.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension