K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2008, 19:12   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
For syg til fleksjob, for rask til pension

Det er vist på tide med en lille opdatering med mig. Jeg blev godkendt til fleksjob i juli sidste år, og endelig i januar i år lykkedes det mig så at finde et job.
Stor var min glæde, endelig skulle jeg ud af det kommunale system.
Men efter 14 dage i fleksjob begyndte jeg at få det dårligere med min hjertesygdom, og efter 2 måneders ansættelse måtte jeg sygemelde mig.
Da jeg på dette tidspunkt var ansat med en prøvetid på 3 måneder, og da jeg ikke kunne sige noget om til min arbejdsgiver om hvornår jeg forventede at kunne vende tilbage til arbejde, ja så blev jeg fyret.

Jeg havde allerede efter få dages sygemelding taget kontakt til kommunen, for at gøre dem opmærksom på mine problemer.
Jeg var naiv, da jeg troede at så tog man straks hånd om sagerne, men næhhh nej.
Der skulle 8 uger på sygedagpenge før end de gad løfte en finger.
Da jeg så endelig havde været til møde med min socialrådgiver, og havde givet hende mine dagbogsnotater som jeg havde skrevet fra starten af min ansættelse i fleksjob frem til den dag, samt en e-mail fra en speciallæge som året før havde skrevet en speciallægeerklæring til kommunen om mig, hvori han skrev at ud fra min nuværende situation, ville han anbefale at jeg søgte førtidspension.
Min socialrådgiver og jeg aftalte så at jeg skulle have lavet en generelhelbredserklæring og så ville de kigge på sagen.
Dette blev aftalt d. 2 juni, og d. 9 juni var jeg nede ved min læge for at få lavet helbredserklæringen.
I midten af juli ringer min socialrådgiver så for at fortælle at nu har lægekonsulenten vurderet de lægeligepapir og han mente at forudsat at visse skånehensyn blev taget, så ville jeg kunne holde til et fleksjob.
Jeg var ret målløs, for de skånebehov som lægekonsulenten hav nævnt, var præcist de samme skånebehov som blev opfyldt i det fleksjob som jeg var ansat i.
Når men ende blev at det blev aftalt at vi skulle have et møde d. 25 august for at aftale det videre forløb.
Jeg havde så i løbet af samtalen gjort opmærksom på, at jeg altså ikke havde fået det bedre helbredsmæssigt.
På grund af dette aftalte vi at jeg bare skulle fortsætte med min dagbogsnotater for at dokumentere hvor mange gange om ugen jeg havde angina anfald.
Så var jeg til møde i dag på kommunen, og hold da helt kæft!!!
Det var ikke et spørgsmål om at vi skulle aftale noget som helst.
Nææ nej, beslutningen var allerede truffet, og jeg skal nu på ledighedsydelse, da de mener at jeg nu er rask!!!!!!
Eller forstået på den måde, at lægekonsulenten ikke mener at jeg har fået det dårligere siden jeg blev godkendt til fleksjob.
De mener at ud fra de lægelige papir, ja så kan jeg ikke få førtidspension.
Jeg må tilstå, at det var der jeg begyndte at bryde sammen, men heldigvis havde jeg et familiemedlem med til mødet.
Men hold kæft hvor er jeg gal på dem. Jeg mener helt ærligt, før havde jeg imellem 2 – 4 angina anfald om ugen, og nu ligger det på mellem 8 og 18 anfald om ugen.
Hvad vil de så kalde det???? De dagbogsnotater som jeg havde skrevet læste min socialrådgiver overhovedet ikke.
Det møde havde kun et formål og det var at informere mig om, at jeg nu ville overgå til ledighedsydelse og der med færdig.
Jeg HADER Hedensted Kommune!!!!!!

Nu tager jeg ind til HK i morgen, for nu må de fandme hjælpe mig, jeg orker det ikke mere!!!

(Undskyld for bandeordene!)
__________________
Gitte


Sidst redigeret af Webmaster; 25-08-2008 kl. 19:54. Årsag: Har lige delt det lidt op så det er nemmere at læse ;-)
gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 19:46   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Gittedl

Nej hvor er det træls, du får lige et fra mig.

Ja man fatter nogen gange ikke, hvordan de er de læser lægepapirerne, lyder til de læser dem så det passer ind i deres kram

Godt du har din fagforening, brug dem.

Ønsker dig alt muligt held herfra

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 20:02   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det er netop det de gør,
jeg er lige ved at tro de sidder med en facit liste over hvor mange penge de sparer hvis de flytter en person fra den ene kasse til den anden, og hvordan de får flest penge igen fra staten.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 20:07   #4
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Føler med dig. Sikke en behandling at få. Håber du får en god hjælp. Held og lykke med det - jeg forstår din frustration.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2008, 20:37   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden

Og tusind til.

Behøver jeg at spørge, om din ressourceprofil er opdateret?

Er DINE dagbogsnotater indført?

Du kan søge pension efter §17, og så SKAL din ressourceprofil være opdateret MED dine kommentarer.

Det er IKKE lægekonsulenten, der bestemmer. Det er din arbejdsevne, og den er jo nedsat yderligere.

Men det er rart at høre, at du har hjælp til alt det her.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 09:24   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Og tusind til.

Behøver jeg at spørge, om din ressourceprofil er opdateret?

Er DINE dagbogsnotater indført?

Du kan søge pension efter §17, og så SKAL din ressourceprofil være opdateret MED dine kommentarer.

Det er IKKE lægekonsulenten, der bestemmer. Det er din arbejdsevne, og den er jo nedsat yderligere.

Men det er rart at høre, at du har hjælp til alt det her.

Mine dagbogsnotater er ført ind i min journal, men jeg tror ikke at de har opdateret min ressourceprofil. Jeg har ihvertfald ikke modtage en revideret ressourceprofil til underskrivelse.

Var i aftes ved at tage en masse kopier af diverse papir til fagforeningen, så de har noget at gå ud fra. Overvejer også meget kraftigt at kontakte den overlæge i Skejby som lavede min speciallæge erklæring igen. Kontaktede ham faktisk allerede i april månede i år for at få hans vurdering, og her skrev han til mig, at han mente at jeg ud fra mine erfarring med fleksjobbet, ja så burde jeg søge førtidspension. Hertil kan jeg indskyde at den e-mail har jeg også udleveret til kommunen, men det er de åbenbart kolde i røven overfor

Min socialrådgiver sagde lige ud at jeg kunne godt søge førtidspension, men ud fra de nuværende papir så ville jeg få afslag

Nej jeg tager ind til HK i formiddag for at få hjælp, for jeg orkeder det simpelthen ikke mere, nu må de tage over.

Og så en stor tak til alle jer der har skrevet, det har hjulpet lidt på humøret
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 09:52   #7
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Ja hvad kan man sige ud over velkommen til Hedeensted kommune, hvor kommunens læge konsulent er den der har magten

Gittedl fornuftigt at kontakte fagforening, der skete også først et lille fremskridt i min sag da jeg mødte op derovre med min fagforening ellers har de bare snakket udenom.

Den med at de udfra de nuværende papir ville give afslag, er jeg bange for er en fast kommentar de bruger, for den har jeg også fået skudt i hovedet.
Ressourceprofil er vist også noget de bare skriver lidt i engang imellem, min den første blev lavet efter 1 1/2 år og har siden måtte kræve de rettede den 4 gange uden det dog har hjulpet, de sender den lystigt rundt også selv om jeg aldrig har skrevet under på den.

Men hold modet oppe og kæmp videre

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 13:36   #8
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Hejsa og velkommen.....

Ville lige høre om den lægekonsulent evt. hedder Else Lund?????

Det er da helt hen i vejret??????
KH Sara
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 13:57   #9
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej Sara

Hedensted Kommune har brugt Else Lund Som i min sag virkelig har fået fyret en masse vrøvl af og lavet lort i det hele.
Men så vidt jeg ved skulle der være ansat en ny før sommerferien, men det må Gittedl kunne sige om det er en anden der har udtalt sig eller hun stadig spiller med
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 14:40   #10
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Else Lund ??...så vil jeg være med..hun har også ævlet en masse vrøvl af i min sag, oven i købet har hun lavet en vurdering der siger at jeg kan arbejde normalt med få skånehensyn ...PÅ TRODS AF et REVA forløb der blev stoppet af REVA med begrundelsen citat: "det her er totalt uansvarligt over for dig"
nå ja ...og så har hun endda brugt en forkert diagnose
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For syg til flex men for rask til pension tanss At søge førtidspension 12 19-09-2012 15:47
For syg til fleksjob, for rask til pension ogsåmig Spørgsmål ang fleksjob 16 12-10-2010 10:59
For syg til flex for rask til pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-03-2010 22:13
For syg til arbejdsmarked for rask til pension zuza Det er da strengt ! 0 25-02-2008 15:16
For rask til pension - for syg til fleksjob zuza Nyt om loven 7 15-12-2007 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension