K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2013, 16:36   #1
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
"Forsørgerpligt strider mod grundloven"

håber de vinder
http://jyllands-posten.dk/indland/EC...od-grundloven/
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 17:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Desværre er der en del bevismæssige problemer..

''Nina von Hielmcrone, lektor i socialret ved Aalborg Universitet, tør ikke gætte på, hvordan det vil gå gruppesøgsmålet. Hun vurderer dog, at der er mindre sandsynlighed for at få ret i, at reformen er grundlovsstridig''

Personligt håber jeg at folk ''går fra hinanden'' med henblik på civil ulydighed, det er den eneste måde at råbe op på.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 17:33   #3
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
true that

jeg og kæresten er flyttet fra hinanden (7 års krisen hehe), nu har vi 2 husholdninger, meget dyrere for samfundet. det kan ikke svare sig at bo sammen.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 17:39   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er sgu bare i orden hejhejhej - håber ALLE får ''krise'' i forholdet og går fra hinanden, så regningen bliver så høj og så vanvittig som muligt - så deres forpulede spareplaner blot er et skud i tågen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 20:37   #5
FedUp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 25
Styrke: 13
FedUp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er sgu bare i orden hejhejhej - håber ALLE får ''krise'' i forholdet og går fra hinanden, så regningen bliver så høj og så vanvittig som muligt - så deres forpulede spareplaner blot er et skud i tågen.....
Det er simpelthen helt ufatteligt, at politikerne tilsyneladende overhovedet ikke har lavet en konsekvensberegning? Jeg håber også ALLE der berøres af reformen flytter fra hinanden, selvom det er tragisk at det splitter familier op.
FedUp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 21:12   #6
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er sgu bare i orden hejhejhej - håber ALLE får ''krise'' i forholdet og går fra hinanden, så regningen bliver så høj og så vanvittig som muligt - så deres forpulede spareplaner blot er et skud i tågen.....
Når man bruger så gammel en lov mod folk - den er fra 1926 - så synes jeg det er i orden, at man flytter fra hinanden.
Om det så er proforma rager mig en høstblomst.

Samfundet ser sgu anderledes ud i Dagens Danmark - end den gjorde i 1926 - hvor stort set ingen kvinder var på arbejdsmarkedet - og ikke tjente egne penge. Det gør de fleste kvinder i dag -
Det er ydmygende at blive behandlet sådan.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 21:42   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med jer, det er fuldstændig vanvittigt det der kommer til at ske....faktisk lige om lidt.

Og selvom øretæven kun rammer på den ene kind i 2014, så gør det jo ondt alligevel - og folk ved jo at de bliver lamme tævet på begge kinder fra 2015.......og hvem magter det??

Synes vitterligt det er synd for alle de mennesker der bliver ramt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 23:45   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Personligt håber jeg at folk ''går fra hinanden'' med henblik på civil ulydighed, det er den eneste måde at råbe op på.....
Jeg forudser, at der bliver rift om de små leje-boliger.

Og rundt omkring bliver almene afdelinger renoveret, og får lejligheder lagt sammen, så der bliver længere mellem de små lejligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 09:37   #9
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Vi her i familien går fra hinanden, da vi ellers skal leve for under 6000 kr. og det er ikke kun til mad, men de 6000 skal dække husleje, daginstitutioner til 3 børn, el, vand, varme, tøj, medicin osv... Og vi er 5 i familien. I dag hedder minimumsrådigheds beløbet for en voksen 5700.. Så det regnestykke går ikke op.. Hvis vi skulle blive sammen, så skulle vi sparer alt væk, det ville bl.a. gå ud over børnene som ville blive meldt ud af daginstitution og så måtte jeg som syg passe mine 3 børn i dagtimerne, men det ville jo så betyde at jeg ikke kan blive afklaret og ikke kan komme ud i praktik, arbejdsprøvning eller andet som kan få mig tættere på arbejdsmarkedet.... desuden ville fagforeninger, forsikringer osv. ikke være en mulighed for os. medicin ville heller ikke længere blive en mulighed for mig som er alvorligt syg af PTSD. medicin til børnene vil i værste fald også blive sparet væk og så må man jo håbe ungerne kan bekæmpe diverse sygdomme selv, for med så lille et beløb, der vil der simpelthen ikk være penge til det.. I forhold til hvis vi skulle betale husleje med så lille et beløb, så vil vi kunne få en 1 værelses på 26 kvm til en nogenlunde husleje, som ville være muligt at betale, men som der stadig vil sluge over halvdelen af det beløb på 6000. Men hvordan bor man 2 voksne og 3 børn på 26 kvm. (hver anden weekend kommer der 3 børn mere) Nej jeg kan slet ikke se, hvordan vores familie skal ku overleve og vi har taget den tunge beslutning, at vores familie bliver splittet nu, og det selvom at vi elsker hinanden uendeligt højt og vi har en harmonisk familie... I sidste ende skal vi voksne nok klare den, men jeg gruer for mine unger, der ikke forstår et hak af hvad der sker.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 12:29   #10
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
Vi bliver også ramt. Vi er to voksne og et barn på 3 år. Vi tager kampen og bliver sammen, men der bliver ikke meget at leve for.
Min kæreste kan ikke nå at tjene nok, men at splitte en familie pga dette, nej ikke på vilkår. Men kan sørme godt forstå alle dem der er nødt til det, men det skær i mit hjerte at så mange familier og især børn bliver ramt.
Held og lykke til alle.....
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension