K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2009, 13:46   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Opfølgning af boligtillæg §34

hejsa så idag har jeg modtaget brev ang boligtillæg da jeg modtager dette men nu er det sådan at jeg ikke ser de penge da de bliver trukket pga loft over kontanthjælp og at jeg skal fremsende dem nye dokumentation af husleje osv inden den 1 november og det er imorgen og har modtaget brevet idag og skal medsende samtlige årsopgørelser med huslejen, nu er det sådan at vi ikke får nogle årsopgørelser på dette eller skal man have det ? Ja er godt forvirret for jeg får ikke denne § 34 og huslejen er den samme. Har i også modtaget sådan et brev ???
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 14:22   #2
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
§34

hej

jeg kan ikke få boligstøtte efter §34 i det min reelle husleje er under 3000,- brutto hver måned. jeg har ikke modtaget sådan et brev.
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 17:17   #3
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa vores rene husleje er 4280 netto og ialt betaler vi så med varme vand osv 5484 kr netto men jeg kan ikke få dem pga loft over kontanthjælp de står på lønseddel men bliver trukket fra igen, det samme sidste år, der var den på 68 kr og iår 18 kr men penge som jeg ikke ser pga loft beregninger desværre
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 20:44   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
det samme sidste år, der var den på 68 kr og iår 18 kr men penge som jeg ikke ser pga loft beregninger desværre
Nu ved jeg godt at du ikke ser pengene, nille60, men hvis man via §34 kun kan få et lille beløb, så tror jeg man skal overveje, om det er det værd.

For mange år siden fik jeg et lille beløb om måneden via §34 (lige knap 100 kr.), men jeg fandt ud af, at når man fik hjælp via §34 så kunne de kræve pengene retur hvis man f.eks. fik penge tilbage i varme.

Så jeg holdt simpelthen op med at søge om §34, for de skulle dælme ikke røre mine varmepenge, det var jo dem vi holdt sommerferie for.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 18:20   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa skal man søge det ? jeg har ikke søgt om det, det står bare på min udbetalingsseddel den fra kommunen, sidste år fik jeg 68 kr og i år 18 kr men de bliver som sagt trukket pga nedsættelse af loft.
Hvad er det loft lige for noget, har ikke helt forstået det, det samme med boligsikring der får man også mindre pga nedsættelse af loft.
Ved ærligtalt ikke om jeg skal sende de papir ind eller lade være for jeg ser jo ikke de penge alligevel, har aldrig gjort det og har ikke søgt om noget, det er noget de har tildelt mig men hvorfor skal man have det når man så ikke får noget ud af det alligevel og hvis man så skal betale dem tilbage synes jeg da det er uretfærdigt da man ikke ser skyggen af de penge pga loft.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 21:31   #6
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg har søgt ved ansøgning om kontanthjælp- har bare ikke fået en krone i 5 mdr. Muligvis fordi jeg er selv skyldig og ikke havde energi til at undersøge om de nu har modtaget min dokumentation for husleje,osv.
Uanset hvad- hvis jeg nu sender en gang til for sikkerhedsskyld -dokumentationen for husleje-er der nogen her der ved -om jeg er berettiget til §34 fra den dag for 5 mdr siden hvor jeg ansøgte om det?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 11:51   #7
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa nej hvor er jeg sur, jeg ringede jo til min sagsbehandler ang det brev med opfølgning af boligtillæg §34 særlig støtte for at høre om jeg skulle sende den ansøgning ind for jeg får jo ikke noget ud af det pga loft over kontanthjælp så kunne ikke lige forstå at jeg skulle sende den ind når det ikke have noget formål men fik at vide at den skulle afleveres idag på kommunen inden de lukkede for så ville jeg miste min kontanthjælp fra 1november 2009 hvis de ikke fik dem nej hvor er jeg sur over det, jeg ringene og spurgte pænt om hvordan og hvorledes også får man sådan et svar smidt i hovedet.
Jeg har altid afleveret ting til tiden og godt som de bad om, det er ikke min skyld at jeg er på kontanthjælp, de kan bare få fingeren ud og godkende min flex ansøgning som har lagt hos dem i 6 måneder nu uden der er sket en skid undskyld sproget, er i en match 4. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal miste mine penge pga en ansøgning. Nogle gode råd ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:08   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal skynde dig op og få afleveret den seddel , for mig lyder det som om det er en opfølgnings seddel , en årsopgørelse over husleje øøøhhh den er ny ...

Du kan få dem til at tage kopier af dine kvitteringer oppe på kommune og så vedlægge et brev hvori du oplyser at du ikke ved hvad de mener med årsopgørelser af husleje du får ikke en sådan årsopgørelse men du vedlægger din kvittering på husleje sådan at de kan se hvad du betaler , når du får din husleje er der sådan en seddel ved hvor der står hvor meget der er varme hvor meget der er vand antenne osv .. og hvor meget der er reel husleje tag den sidste af dem og få også borgerservice til at tage en kopi af den ...

Så burde du være dækket ind og de kan ikke stoppe dine penge...

Og efterfølgende så burde du da sætte dig ned og skrive til din sagsbehandler (ikke ringe ) at du stiller dig uforstående over for hendes udtalser i telefonen for det første kan du ikke se hvorfor du skal sende det de beder om når du nu ikke søger den § 34 (det gør du jo så nu ) du skal skrive til hende at det er under alt kritik at det ikke fremgår af brevet at de lukke for din kontanthjælp hvis ikke du aflevere brevet inden den 1 (formoder jeg at der ikke stod i det )

Og du skal bede hende om en skriftlig forklaring på sammenhæng mellem § 34 og kontanthjælp... Hvordan kan de lukke for din kontanthjælp fordi du ikke indsender en oplysning til § 34 ...

Og så slut da brevet af med at skrive at du ikke kan forstå at du ikke høre videre om din fleksansøgning som de nu har haft til behandling i et halvt år ..

Det var hvad jeg ville gøre hvis jeg var dig, det lyder ikke rigtigt og det lyder som om der mangler nogle oplysninger ang kontanthjælp og § 34 de har jo ret beset ikke noget med hinanden at gøre .. jeg ved ikke om det er dig der har glemt at skrive her at de har skrevet at de stopper kontanthjælpen hvis ikke du får afleveret din oplysnings seddel eller om det ikke står i det brev du har fået står det ikke i det brev du har fået så har de ikke lov til at stoppe din kontanthjælp ...

Men jeg ville få bragt det med oplysnings seddel i orden og så tage kampen bagefter man kæmper bedst på fuld mave
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:53   #9
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jo den var også med brevet den med årsopgørelse osv, de er skam afleveret idag også var der ansøgning med § 34 som der kun stod i brevet at alle papir skulle være dem ihænde senest den 1 som var igår og jeg modtog brevet i lørdags. Det var hende jeg snakkede med som sagde at de lukkede for kontanthjælp hvis de ikke blev afleveret og jeg ringede og spurgte til §34 men om hun så har misforstået det ved jeg så ikke men der står ikke noget i brevet at de stopper kontanthjælp kun at de skulle have alle pair senest den 1 og hvis de ikke får dem stopper de boligtillæget som jeg så ikke får alligevel da de bliver trukket pga loft, derfor jeg ikke ønsker at få dem jo.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28
Opfølgning i løbet Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 10-11-2009 19:15
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45
Manglende opfølgning lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 20-01-2008 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension