K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2012, 18:00   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sopka Se meddelelser
1 hvis der ikke er sat nogen dato på hvor din kone er klar til arbejdsmarkedet, alså 37 timer

Når der nu i sygedagpenge loven står:

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

Så forstår jeg ikke, hvorfor du mener, der skal være en bestemt dato. Der står jo altså, at det skal skønnes, det vil kunne lade sig gøre inden for 2x52 uger. Det behøver da ikke være en bestemt dato.

Sopka
der skal være en dato inden for de 2x52, at man bliver klar til det ordinær arbejdsmarkedet fuld tid eller del tid. kommer jo an om man var på deltid eller fuldtid inden man blev syg.
det er ikke nok hvis en læge vurdere man ikke kan komme tilbage på det ordinær arbejdsmarkedet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 18:01   #12
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Jv. sygedagpenge lovens

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Så jeg vil da mene, stop af sygedagpenge skal behandles på ny, når forlængelse efter stk. 1 til 7, ikke er aktuelt mere. MEd henblik på om der så kan forlænges efter "et andet stk."

Stadig, det var det, der skete for mig. Men jeg kan jo ikke sige, om min sagsbehandler har behandlet min sag forkert eller om jeg misforstår loven.

Sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 18:18   #13
BjarneV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
BjarneV er ny på vejen
Tusind tak for jeres hurtige svar - Jeg håber ikke i tager det ilde op, at jeg ikke kommenterer på jeres velmenende/deltagende svar, men vi er ikke helt socialt slået af banen endnu, så vi skal have gæster - Jeg håber at kunne besvare jeres gode svar i morgen eller søndag.

Tusind tak
Bjarne
BjarneV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2012, 12:03   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lad endelig være med at forsøge at manipulere med reglerne. Oftest giver det ris til egen rumpe.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Smertepatienter mister måske tilskud buster Politik og Samfund 4 23-11-2011 16:13
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Mister mine sygedagpenge men er stadig syg Sandie75 Alt det andet 67 10-04-2010 04:26
Fleksjob pulje mister måske penge helle4 Alt det andet 5 25-03-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension