K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2008, 10:27   #1
vibeke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2005
Alder: 57
Indlæg: 15
Styrke: 19
vibeke er ny på vejen
Unhappy Reva....

Hej igen....

Så er jeg tilbage efter lang tid, er endelig kommet på reva, så det er fint... er der 5 timer hver dag men kan mærke jeg ikke magter at være der så længe... har svært ved at få det sagt dernede så hva gør jeg... jeg er helt ødelagt bare efter 3 timer og sover så snart jeg kommer hjem... nogen der kan svare mig på det??? med venlig hilsen vibeke...
vibeke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 11:05   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg kan kun anbefale at du får gået hjem efter de 3 timer.
jeg har nemlig været dum og blive længere tid i min arbejsprøvning end jeg burde, så nu giver det ris til egen røv.
men det er svært at gå hjem, når man føler man skal passe sine ting.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 11:09   #3
vibeke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2005
Alder: 57
Indlæg: 15
Styrke: 19
vibeke er ny på vejen
Hej Huldra!! Tak for svaret, må jeg prøve om jeg kan så... hva mener du med det var ris til egen røv ang dig selv...?? Pga smerter og at du heller ikke kunne hænge sammen når du kom hjem?
vibeke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 11:24   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja både pga smerter og træthed. jeg har været syg i 2½ år med piskesmæld. har lige været i arbejdsprøvning i ca 10 uger, hvor jeg jo blev så længe jeg kunne, også fordi det var hyggeligt at være ude blandt mennesker og snakke..men jeg udførte kun meget skånsomt job, let ekspedition i kiosk i superbrugs.
Det er så blevet til i min sagsbehandlers øjne, at jeg har arbejdet effektivt i 24-30 timer hver uge.. og intet fejler og bare skal tilbage på arbejdsmarkedet på alm vilkår. og han har stoppet mine sygedagpenge pr. 13. juli.
han har ikke læst mine notater om hvordan jeg har haft det i de timer, eller hvad jeg har lavet. eller hvordan det har fungeret hjemme.
jeg har aldrig mødt min sagsbehandler, og han har fra start af bestemt sig for at jeg ikke er syg. og bare skal ud af den kasse, der hedder sygedagpenge.
Så nu skal jeg til samtale med fagforeningsmand, på tirsdag og se hvad vi kan gøre.
ellers bliver det vel til en tvangsskilsmisse, boligsalg med tab. skilsmissebørn og hvad det medfører..
hvis det ender med den store katastrofe, så bliver det da ikke billigere for kommunen, for så er vi to forældre med 2 børn hver, som skal have div. tilskud. jeg har nemlig 2 store børn, som min mand ikke er far til. og så 2 levende med min mand, vi har 3. men vores datter døde under fødslen i 2000. og min mand er ftp. nå det blev en længere historie.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 11:27   #5
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Vibeke Jeg har været igennem 5 mislykkes arbejdsprøvninger, hvoraf 2 var på et reva center.

Var jeg dig ville jeg skrive dagbog over din dag, alt med hensyn til hvornår du ikke kan mere pga smerter og du må hjem og hvile osv. også dagbog for weekenden.

også sagde jeg fra, hvilket jeg er enormt dårlig til, jeg gik til en eller anden vigtig person på revacentret og sagde jeg kan ikke mere, jeg går hjem.

Også prøver de jo godt nok nogle gange og få en til at blive, og de sendte mig ned til deres "fantastiske" sociallæge der mente han vidste mere om mig og min sygdom, end Danmarks førende blodproplæge. Men jeg holdte på mit og gik hjem og bagefter klagede jeg over den sociallæge som bare så en som hypokonder.

lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 11:53   #6
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Vibeke

Jeg har samme smerter som du pga arbejdsulykke,hovdepine smerter i højre skuldre samt i hele ryggen.Kan kun arbejde ca 3 timer,jeg var også i arbejdsprøvning på tuc job jeg startede med 3 timer, men så ville de have at jeg skulle være der hele dagen fint sagde jeg hvor er der en madras for jeg skal hvile efter ca 3 timer. Så jeg mødte kl 9 og ca kl 11.30 gik jeg ind og sov til kl 14 og kørte så hjem det stod på en uge så havde de set nok af det.Og nu vil de give mig samme tur som dig over på kontanthjælp syge kommuner.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 12:17   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Vibeke

Jeg er selv netop nu på revacentret, og ja, de forventer, man er der 25 timer om ugen. Jeg er visiteret til fleksjob på 6-8 timer pr uge, så hvordan skulle man kunne klare 25
Jeg er i det samme dilemma som dig, man kan ikke lide at gå før tid. Jeg har dog oppet mig, og simpelthen sagt fra, når jeg ikke kan mere og er så gået hjem. Og det er faktisk det bedste råd jeg kan give dig. Prøv at holde nogle pauser, hvil dig ind imellem, og når det ikke hjælper mere, ja, så er man jo nødt til at gå.
Der må være noget evaluering undervejs, og her må du tale med dem om det.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 12:25   #8
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Jeg meldte mig syg, de dage hvor jeg ikke kunne. Fik godt nok at vide, da jeg startede at det var MEGET VIGTIGT at møde op alle dage...ja men da kun for at de bagefter kunne sige at det klarede jeg jo godt og bla bla...

De sidste 7 uger (jeg var der i 13 uger) registrerede jeg mine timetal og skrev lidt om hvordan jeg havde det, når jeg kom hjem/inden jeg skulle afsted.

Da jeg var færdig med arbejdsprøvningen, var der ingen der reelt havde et overblik over mit forløb og der blev skrevet og sagt at jeg havde været der i 12-18 timer om ugen. Så klaskede jeg min seddel op, den sagde 7 timer om ugen i snit.

Mit råd er at du ikke må lade som ingenting, når du er der, ikke sige det går nok, ikke holde info om din habitus tilbage.

Jeg håber virkelig du slipper for kontanthjælp, den hænger dér som en stor sort sky, konstant næsten for mig - gad vide om de ikke godt ved, hvordan det må føles? Man kan presse folk til meget, når man sidder med pengepungen og deres fremtid i hænderne.

mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Fleks før reva? hej Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 12:23
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension